ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Det er nå ons des 13, 2017 06:18

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: tor sep 07, 2017 16:39 
Husvarm
Husvarm

Sted: Oslo
Hei alle sammen!
Jeg har akkurat funnet ut at vår medlemsorganisasjon MENiN står i fare for å bli lagt ned! Det kan ikke skje. MENiN er et viktig talerør og representant i viktige saker for alle oss som er berørt av ME. MENiNs stemme blir hørt. Etter det jeg forstår er foreningen blant annet en stor tilhenger og støtte til arbeidet som gjøres av legene Mella og Fluge på Haukeland Sykehus, for å finne en medisin til oss.

MENiN innehar en sentral og viktig rolle som pådriver, støttespiller, kunnskapssenter og formidler for alt som omhandler ME livet, våre rettigheter og vår fremtid. Vi trenger MENiN!

Er det noe som har mulighet til å delta, hjelpe til, har innspill, verve medlemmer, eller mulighet og lyst til å bli en del av et nytt sentralstyre? Spør deres nærmeste, hva med deg selv, er du en kandidat? Vi må stoppe nedleggelsen av MENiN. Det må handles raskt, tidsfristen er kort.

Les mer i "Innkalling til ekstraordinært årsmøte i M.E Nettverket i Norge mandag 25. september 2017" (utdrag er lagt ved her)
eller
Kontakt info@menin.no for mer informasjon.
http://menin.no

Vedlegg:
MENiN 2.pdf [1.26 MiB]
Lastet ned 37 ganger
MENiN 1.pdf [624.09 kiB]
Lastet ned 34 ganger
Toppen

Legg innLagt inn: ons nov 08, 2017 12:07 
Moderator

Oi, denne hadde jeg av en eller annen grunn ikke fått med meg. Og jeg har heller ikke skjønt helt hva som er forskjellen mellom ME-foreningen og MENiN...
Hvordan gikk denne saken? Står ingenting på nettsiden deres om at det har vært noen fare for nedleggelse?

Toppen

Legg innLagt inn: ons nov 08, 2017 19:13 
Husvarm
Husvarm

Sted: Oslo
Foreningen er lagt ned :cry:

Jeg har alltid vært (er) medlem av begge foreningene og jeg må si at jeg har fått mye mere utnytte av medlemskapet i MENiN enn i ME foreningen.

Jeg har opplevd en mere nærhet til den enkeltes sykdom i MENiN. Foreningen har vist stor kompetanse når man henvender seg til dem med spørsmål o.l.. Jeg har ikke fått den hjelpen av ME foreningen. Medlemsbladet har vært veldig innholdsrikt med tips, råd, rettigheter og veiledning innenfor aktuelle temaer, i tillegg oversettelser av relevante artikler osv. Medlemsbladet har favnet vidt i omfang, og omfavnet alle aspektene med ME livet på en god måte.

Toppen

Legg innLagt inn: tor nov 09, 2017 11:58 
Bærer frukt
Bærer frukt

Det er synd at MENiN et nedlagt. Jeg har støttet de siden -90 tallet og hjulpet de med oversettelser. De har gjort mye fint for brukerne. Det er tungt å drive en slik forening når mange av de ansatte er syke.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00