Gardemoen

Noe du synes det er viktig alle leser? Post det her. Tråder vil bli flyttet til passende underforum etter en stund.

Moderator: Moderatorgruppen

Post Reply
tertitta
Fast plass
Fast plass

Gardemoen

Post by tertitta »

Et lite tips:
Nå driver de på å bygger på Gardermoen innlandsavdelingen.
SÅ skal du ut å fly, pass på at flyet ditt ikke går/ankommer fra "midlertidig terminal".
Det er nemlig ca 2 kilometer å gå derfra til bagasjebåndet i ankomsthallen eller sikkerhetsjekken ved avgang.
Husker ikke helt nummeret, MEN alle "Gate" som har bokstav bak nummeret er i midlertidig terminal.
Derfor anbefales rullestol å bestilles før man kommer til Gardermoen, enten ankomst/avgang.
Visst du ikke får gjort det via flyselskapet eller reisebyrået så kontakt AVINOR assistanse tlf. 64821900.

( flytt det gjerne til mer passende plass ved behov.)
Med filterbriller og formstøpte ørepropper ser jeg livet gli forbi..

TaleAfrika
Stamgjest
Stamgjest

Re: Gardemoen

Post by TaleAfrika »

Denne piren (Pir Syd) har vel vært oppe en god stund allerede. Dette er gate 19A-H. Har aldri ankommet til denne piren, men har tatt fly derfra noen ganger. Beregn god tid (alltid), og dersom du trenger det og ikke har bestilt det på forhånd - be om assistanse i avgangshallen. Har aldri gjort det selv, men opplever personalet på flyplassen som behjelpelig i de situasjoner jeg har trengt det.

Forøvrig opplever jeg denne piren som veldig fin mtp lyd/støy. Her finnes nemlig ingen butikker, og ingen grunner for at folk som ikke skal ta fly fra en av gatene skal oppholde seg.

Mer om utbyggingen kan leses her: http://www.osl.no/osl/micro/OSL2017
~ Fremfor alt må menneskene lære å elske livet. -Fjodor Dostojevskij

Hilsner og klemmer fra Tale :)

Tahnee
Fast plass
Fast plass

Re: Gardemoen

Post by Tahnee »

Det er VELDIG langt å gå om du er uheldig og får gate 19 a-h, den delen eksisterte også for 15 mnd siden så dette er ikke nytt på Gardermoen, så her bør man bestille assistanse ja, selv de med lettere form for me som klarer å gå litt bør tenke på om de bør skaffe seg assistanse. Jeg gikk nylig den strekningen, og fra security og til gate 19 og den bokstav jeg gikk til, så kollapset jeg ved gaten. DET var ikke moro, så skaff hjelp i tide. Ikke tenk "jeg er for frisk", tenk på å spare krefter. Jeg ble skitdårlig på flyturen også, og var helt ødelagt pga den gåingen.

Post Reply