uforeforening.com registrert og side oppe og går...

Noe du synes det er viktig alle leser? Post det her. Tråder vil bli flyttet til passende underforum etter en stund.

Moderator: Moderatorgruppen

Post Reply
Onar
Husvarm
Husvarm

uforeforening.com registrert og side oppe og går...

Post by Onar »

http://Uforeforening.com registrert (siden er under utvikling). Nå kan alle vi som er uføre, syke og organisere oss. Besøk vår facebook side og bli vår venn!
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007412119444. Vi er nå blitt 330 medlemmer på 5 dager!

Mitt mål er å bygge en sterk ufoøreforening som kjemper for våre rettigheter ovenfor politikere, i media med mer. Nå er vi oppe i 313 medlemmer, og dette etter 5 dager på FB!

SAMMEN BLIR VI STERKE!
Last edited by Onar on Wed Oct 29, 2014 19:18, edited 2 times in total.

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Re: uforeforening.com registrert og side oppe og går...

Post by hufsamor »

Du er en aktiv kar!
Flott at du bruker tiden din så positivt for å hjelpe andre!

Rasmus
Husvarm
Husvarm

Post by Rasmus »

Jeg kom til en side som ba om e-postadressen min. Jeg gir ikke ut e-postadressen uten videre lenger. Det har jeg dessverre gjort noen ganger og resultatet er uønsket reklame som ikke blir borte selv om jeg ber om at den stoppes. Dette er sikkkert ikke noe slikt, men her er det mye luft og lite å bygge på mht hvorvidt dette er et luftslott eller ikke.

Onar
Husvarm
Husvarm

Post by Onar »

Rasmus wrote:Jeg kom til en side som ba om e-postadressen min. Jeg gir ikke ut e-postadressen uten videre lenger. Det har jeg dessverre gjort noen ganger og resultatet er uønsket reklame som ikke blir borte selv om jeg ber om at den stoppes. Dette er sikkkert ikke noe slikt, men her er det mye luft og lite å bygge på mht hvorvidt dette er et luftslott eller ikke.
Hei forstår din skeptisk. Kan forsikre deg om at dette ikke er for å sende reklame. Genuint, så er det snakk om å skape en uføreforening. For å gjøre det må man vite om folk er interessert, det er mye jobb og koster mye å danne forening og nettsider. Før jeg bruker penger på utvikling av nettside så bør vi ha et x antall interesserte.

E-post du mottar vil være info om fremdrift og eventuelle spørsmål om hva våre nettsider burde inneholde...

Rasmus
Husvarm
Husvarm

Post by Rasmus »

Nei, det koster ikke mye å danne forening og utvikle nettside dersom man har magamål og starter i det små.

Registrering av domene og leie av web-hotell koster knapt et par-tre hundrelapper. Utviklingsverktøy for design av websiden finnes det gratisversjoner av, evt svært billige varianter av. Om du ikke har kompetanse til dette eller ikke klarer å sette deg inn i hvordan dette gjøres, så finnes det helt sikkert noen uføre som kan det.

Det går an å betale tusenvis av kroner til proffer for å få det gjort. Men det er etter min mening sløsing å bruke masse penger på noe som det kanskje ikke er interesse for. Start heller i det små og vis hva du kan få til.

Hvorfor har du forresten brukt penger på å skjule hvem det er som eier domenet du bruker?

Onar
Husvarm
Husvarm

Post by Onar »

Rasmus wrote:Nei, det koster ikke mye å danne forening og utvikle nettside dersom man har magamål og starter i det små.

Registrering av domene og leie av web-hotell koster knapt et par-tre hundrelapper. Utviklingsverktøy for design av websiden finnes det gratisversjoner av, evt svært billige varianter av. Om du ikke har kompetanse til dette eller ikke klarer å sette deg inn i hvordan dette gjøres, så finnes det helt sikkert noen uføre som kan det.

Det går an å betale tusenvis av kroner til proffer for å få det gjort. Men det er etter min mening sløsing å bruke masse penger på noe som det kanskje ikke er interesse for. Start heller i det små og vis hva du kan få til.

Hvorfor har du forresten brukt penger på å skjule hvem det er som eier domenet du bruker?
Hei
Planen er å lage en webside som inneholder flere elementer og tjenester dvs mer enn bare et forum, dvs installere forum osv kan jeg gjøre selv. Men hvis man skal lage en side med mange tjenester som benytter seg av en medlemsdatabase med mer så vil man måtte beskrive hele prosjektet fra bunnen av. lager man for eksempel vanlig nettside, forum og annet, og senere skal legge til mer vil det være mye mer arbeid og koste mer). I tillegg må dette designes slik at administrator kan gi moderatorer og andre ansvarsområder slik at flere kan dele på arbeidet. Det er snakk om å lage en tjeneste hvor vi virkelig kan dra nytte av våre erfaringer osv, og da må siden lages grundig slik at man kan ha flere webmastere osv. Vi er uføre og foreningen skal drives slik at med noe bidrag fra lit bidrag fra forskjellige blir man allikevel effektive. Jeg har tidligere laget kravspesifikasjoner så det er her snakk om å ikke måtte gjøre dobbelt og trippelarbeid om igjen - samt finne ut hva potensielle medlemmer ønsker av tjenster osv.

Når man skal lage en nettside med litt mer omfattende struktur må man ofte programmere fra bunnen av, dvs å bruke gratis/billige designverktøy vil man ikke klare å skape det man ønsker.

Når det gjelder domenenavn og webhotel så er det ikke noe nevnverdige kostnader med det. Og hvorfor domenenavn eier er skjult er fordi foreningen ikke dreier seg om meg. Er selv ufør og liker selv ikke å være eksponert. Generelt så anbefales det også når man registrerer domener å skjule navn og e-post osv. Dette fordi WHOIS database er offentlig og dermed e-post, da kan denne bli plukket opp og man mottar spam. Har tidligere opplevd dette. Og spam vil ingen ha :)

Svalestup
Husvarm
Husvarm

Post by Svalestup »

Tell the truth Onar: du ønsker å gjøre de uføre enda fattigere........ :D

Onar
Husvarm
Husvarm

Post by Onar »

Svalestup wrote:Tell the truth Onar: du ønsker å gjøre de uføre enda fattigere........ :D
Da tror jeg du må forklare hva du mener? Mener du at jeg vil gjøre meg selv fattigere, siden jeg også er ufør? Please explain

Svalestup
Husvarm
Husvarm

Post by Svalestup »

tenkte at du kanskje skulle same de uføre og selge et eller anna vidunderkur! hehe :D

Onar
Husvarm
Husvarm

Post by Onar »

Svalestup wrote:tenkte at du kanskje skulle same de uføre og selge et eller anna vidunderkur! hehe :D
Hadde vært flott å hatt en vidunderkur :) Da skulle jeg gjerne gitt den bort gratis ;)

Post Reply