Følger dere opp NAFKAM ang LP-erfaringer?

Noe du synes det er viktig alle leser? Post det her. Tråder vil bli flyttet til passende underforum etter en stund.

Moderator: Moderatorgruppen

Post Reply
Zenitra
Stamgjest
Stamgjest

Følger dere opp NAFKAM ang LP-erfaringer?

Post by Zenitra »

I disse heite LL tider, tenker jeg at det kanskje er viktig å minne om at NAFKAM ønsker både gode og dårlige tilbakemeldinger fra ME/CFS pasienter som har vært på LP kurs.

Vet ikke om det er riktig å poste dette her på forumet, men synes iallefall det er viktig at den som har erfaringer å dele, følger opp dette med NAFKAM. Vil tro en overvekt med positive rapporter kommer inn, godt fulgt opp av LL. Men, hva med dem som IKKE har hatt utbytte av dette, og kanskje til og med har blitt verre? DISSE tilbakemeldingene er viktige, tenker iallefall jeg! Og disse pasientene blir iallefall ikke fulgt opp av LL til å sende sin erfaring til NAFKAM.

Linkt til NAFKAM: http://uit.no/om/enhet/artikkel?p_docum ... n_id=88112

Maya
Husvarm
Husvarm

Re: Følger dere opp NAFKAM ang LP-erfaringer?

Post by Maya »

Det er KJEMPE VIKTIG at vi som har dårlige erfaringer med LP-kurs melder fra til NAFKAM.
Så snart som mulig. Skjemaet som skal fylles ut er blitt enklere og forbedret.
Jeg meldte fra for et par tre år siden. Ble bare verre av dette kurset, og slet bl.a. med hjernetåke og kognitiv svikt i lang tid etterpå.
Meld også fra om kurset ikke hadde noen effekt.
Beste hilsen.

Ingrid_04
Husvarm
Husvarm

Post by Ingrid_04 »

Kjempeviktig at vi bruker litt krefter på dette, selv om det er tungt! :to:

Jeg fikk skrevet inn for noen månder siden. Jeg fikk konstant dårlig samvittighet av kurset og ble veldig stressa fordi jeg hadde det travelt med studier og ikke ble frisk. Jeg fortsatte å presse meg for mye hver gang jeg følte meg litt bedre. Det endte i kollaps. Takket være LP ble jeg mye sykere enn det jeg hadde trengt å være.

Enele
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Enele »

Var på en konferanse om ME i november, der sa Naf-Kam at de hadde 50-50 med gode og dårlige erfaringer.

Post Reply