Lar pasienter foreslå forskningsspørsmål (innen tirsdag 3. mai 2016)

Noe du synes det er viktig alle leser? Post det her. Tråder vil bli flyttet til passende underforum etter en stund.

Moderator: Moderatorgruppen

Post Reply
badeand
Fast plass
Fast plass

Lar pasienter foreslå forskningsspørsmål (innen tirsdag 3. mai 2016)

Post by badeand »

Forskningsrådet inviterer pasienter med kronisk utmattelsessyndrom (CFS/ME) til et pilotprosjekt som har fått navnet "behovsidentifisert forskning". Her skal pasientene selv få foreslå hva det bør forskes på.

Innspill til forskningsspørsmål kan sendes gjennom et nettskjema som vil være tilgjengelig frem til 3. mai 2016.

Norges forskningsråd ønsker forslag til forskning om sykdomstilstander med langvarig utmattelse. Vi henvender oss primært til pasienter og pårørende, men også til behandlere. Frist for innspill er tirsdag 3. mai 2016.
Sykdomstilstander med langvarig utmattelse – hva er det behov for å forske på? (forskningsradet.no)

Sida kan være treig, men den er der.

Direktelink til skjemaet: https://www.survey-xact.no/LinkCollecto ... DTHWARCK16
Om meg: syk, ikke ME-diagnose.
Mye friskere nå enn da jeg registrerte meg. :)

HeltUtmattet
Stamgjest
Stamgjest

Re: Lar pasienter foreslå forskningsspørsmål (innen tirsdag 3. mai 2016)

Post by HeltUtmattet »

Glimrende! Takk!

badeand
Fast plass
Fast plass

Re: Lar pasienter foreslå forskningsspørsmål (innen tirsdag 3. mai 2016)

Post by badeand »

737 innspill til ME-forskning

Forskningsrådet har mottatt 737 innspill til forskning på CFS/ME fra pasienter og pårørende.

...

Vi har mottatt 737 innspill. De viser et meget stort kunnskapsbehov om alt fra diagnostikk via årsaker til behandling og oppfølging i helsetjenesten. Det er også mange som gir til kjenne at de synes at kunnskapen om sykdommen blant helsepersonell er mangelfull.

Administrerende direktør i Forskningsrådet, Arvid Hallén, er imponert over både bredden og kvaliteten på mange av innspillene og sier de danner et godt grunnlag for videre arbeid.

– Vi er meget fornøyde med det massive engasjementet og ønske om å bidra til å identifisere kunnskapsbehovene rundt ME, sier Hallén.
http://www.forskningsradet.no/no/Nyhete ... 32?lang=no
Om meg: syk, ikke ME-diagnose.
Mye friskere nå enn da jeg registrerte meg. :)

Post Reply