ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Det er nå man des 11, 2017 03:08

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 15 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: fre sep 01, 2017 18:58 
Er av og til innom
Er av og til innom

Når man persolid merker god bedring på tiltak man gar gjort blir man gira på å fortelle andre om det. Skjønner jo fort at om man ikke orker å bruke energi på å argumentere burde holde det for seg selv :-)

Personlig har jeg ikke så stor tiltro til systemet og hva ekspertene sier :-)

Tom skrev:
Mulig jeg var litt vel fordømmende, men det har med litt for skråsikre uttalelser om klar bedring i helse.

Jeg kan godt forstå at man gjør en del tiltak for "peace of mind". Som for eksempel å velge kablet nettverk hjemme i stedet for wireless - du får i tillegg bedre overføringskapasitet og stabilere tilkobling.

Hvis det ikke begrenser livet for mye og ikke tilfører masse ekstra arbeid er det jo greit å gjøre tiltak hvis det føles bra. Men synes man bør, for sin egen del, kanskje ha et perspektiv på at det har mest med psyken å gjøre.

Toppen

Legg innLagt inn: fre sep 01, 2017 19:25 
Husvarm
Husvarm

Bra at dette fungerte for deg, men tror ikke dette er løsningen på ME-gåten.

Jeg trodde jeg hadde hørt det meste, men denne var ny.

Toppen

Legg innLagt inn: fre sep 01, 2017 19:43 
Bofast
Bofast
Brukeravatar

Når 20 års intensiv forskning viser at ikke en eneste består en blindtest - og formannen i opplegget er en fyr som Flydal - da bør det ringe i alarmklokkene hos selv den mest innbitte systemskeptikeren.

Man bør være klar over placebo/nocebo effekter. Det kan godt være at disse tiltakene gjorde at du følte deg bedre - men det har ingenting med smartmåleren å gjøre.

Egentlig burde man ikke bry seg om slike uttalelser som bare er eventyr, men det kan gjøre noen usikre personer utrygge - og det er veldig dumt. For det burde de ikke være.

For dette er et supereksempel på kvakksalveri - ikke et eneste lite praktisk eksempel på at det fungerer, grundig undersøkt i mange år. Og kun noen som sier at det fungerer for dem. I tillegg frontpersoner som ikke virker helt..... (les selv skriveriene av denne Flydal og andre - og dann ditt eget bilde)

Legger ved et sitat fra Wiki:

Siter:
Fenomenet skal ha oppstått i Sverige på 1980-tallet, opprinnelig særlig blant dem som arbeidet ved dataskjermer. En behandling kan synes å være kognitiv atferdsterapi.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 15 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2

Alle klokkeslett er UTC+01:00