ME og alkohol

Moderators: tomers, Simira

Chaylo
Husvarm
Husvarm

ME og alkohol

Post by Chaylo »

Jeg drikker EKSTREMT sjeldent, og har også lest at ME pasienter skal holde seg unna alkohol. Men jeg lurte på om noen av dere har noen erfaring med reaksjoner kroppen kommer med når man drikker?

Igår var jeg hos en venninne og drakk 5 små øl. Spredt over en god del timer. Jeg drakk MASSE vann, og spiste både før, under og etter! Det gikk bra foreløpig, men da jeg la meg, så ble jeg kjempedårlig. Hele kroppen verka, nesten som voksesmerter blanda med ekstrem stress i kroppen. Jeg hadde kjempehøy puls og alt var kjempeubehagelig! Jeg sov over hos venninna mi, men måtte få foreldra mine til å hente meg fordi jeg følte meg så utrolig dårlig..! Alkoholen kjente jeg ikke mer til for den var på vei ut igjen og var uansett ikke stort inntak jeg hadde hatt.
Da jeg kom hjem klarte jeg å sove noen timer og formen i dag er bedre, jeg kjenner bare verkinga i armene nå, litt svakere enn i går, men de er der fortsatt..!

Jeg tør iallfall ikke drikke alkohol no mer!!!! Skal heldigvis til legen om en uke så skal snakke med henne om det da.. men jeg ble virkelig kjemperedd av denne hendelsen :(

Daruu
Husvarm
Husvarm

Post by Daruu »

Jeg tåler ikke øl ihvertfall, magen blir helt ugrei.
En drink eller to går til nøds, men man merker at man ikke tåler på langt nær så mye som man gjorde før.

Jeg dropper ihvertfall alkohol. De få gangene jeg er i sosiale sammenkomster hvor slikt nytes er jeg så rusa på det å faktisk se andre mennekser at jeg ikke trenger alkoholen, hehe :p
"I already told you that falling is easy
It's getting back up that becomes the problem,
Becomes the problem.
If you don't believe you can find a way out
You've become the problem, become the problem" Staind - Falling

Vestlandsførkja
Husvarm
Husvarm

Post by Vestlandsførkja »

Hei!
Husk det er gluten i øl, trolig derfor vi med ME ikke tøler øl så bra.
Fortsatt God Jul til alle :klem:

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

Har blitt helt avholds. Clausthaller og munkholm på meg.
En øl gir samme reaksjon som trim, på meg. Dvs utslått i dagevis.
Tror alt som er galt med meg, blir verre ved kun ørlite alkohol. Virker ihvertfall slik
TTT (Ting Tar Tid)

TrineX
Husvarm
Husvarm

Post by TrineX »

Daruu wrote:Jeg tåler ikke øl ihvertfall, magen blir helt ugrei.
Tåler heller ikke vanlig pils, men Corona som er et meksikansk øl er brygget på mais - og ikke alt det grumset de putter i pilsen her - det tåler jeg fint.

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Har også hørt at det er gluten i øl'en vi med ME kan bli dårlig av.
Budwaiser (Riktig skrevet?) og Corona er uten, prøv de?

Jeg har funnet frem til at hvitvin er det jeg tåler best. Og noen drinker.
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Vestlandsførkja
Husvarm
Husvarm

Post by Vestlandsførkja »

Hei igjen:-)
Budweiser og Corona er ikke glutenfrie heller, disse inneholder malt og malt er basert på korn, vanligvis bygg. Og bygg inneholder gluten.

Jeg tåler best rødvin, men bare et par glass. Men du så godt jeg sover om natta da!;-))

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Glutaner er glutenfritt: http://www.adressa.no/kultur/vin/article794904.ece
Men tåler man f.eks clausthaler så er dt alkoholen man reagerer på og ikke glutenet. For clausthaler, munkholm og andre alkoholfrie ølsorter inneholder alle gluten.
Norsk cølliakiforening og deres medlemmer sier at få reagerer på Sól, corona og lapin culta. I en undersøkelse de hadde for noen år tilbake fant de ingen forandringer i tarmtottene hos de med cølliaki som drakk øl. Så mye gluten er det ikke i øl, men de med stor glutenallergi vil gjerne reagere på det.
Jeg har drukket alkohol en gang og dte var champange i et bryllup. Jeg ble så dårlig at jeg ikke har rørt noe etter det. Det er 6 år siden nå.
[b]Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.
[/b]

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Jeg har plutselig begynt å tåle litt alkohol igjen og er veldig glad for det. Har ikke noe erfaring med øl da jeg ikke liker det er ikke spesielt glad i hvitvin heller. Så her går det i rødvin og som sagt så tåler jeg det akkurat nå av en eller annen merkelig grunn.
Måten jeg reagerte på det før var at jeg fikk uro og hjertebank, egentlig stikk motsatt av den virkningen som alkohol skal ha på kroppen :? :? :?
Forstå det den som kan :shock: :shock: :shock:
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Hjertebank er ikke uvanlig ved inntak av alkohol. Det er ikke uvanlig med uro heller når man får hjertebank. Alkohol og koffein har ofte den virkningen. Så den reaksjonen du hadde er absolutt ikke uvanlig.
[b]Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.
[/b]

Flaggermus
Stamgjest
Stamgjest

Post by Flaggermus »

Skal prøve meg med svak blanding av "Jæger" og cola" i morgon :sssh:

Håpe det går fint. Dårlig erfaring med øl og rusbrus...
BLAH BLAH BLAH

TrineX
Husvarm
Husvarm

Post by TrineX »

Flaggermus wrote:Skal prøve meg med svak blanding av "Jæger" og cola" i morgon :sssh:

jæger og cola... uhm, uhm ... dårlig valg. koffein ++++ Havnet på legevakt pga pittelitt Jæger....

Cider er ok - den uten søtningstoffer - f.eks Halmstad Pærecider

Post Reply