Gradvis verre, så bedre?

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
MariaFH
Husvarm
Husvarm

Gradvis verre, så bedre?

Post by MariaFH »

Hei,

Det jeg lurer på er om det er noen her som har hatt et gradvis sykdomsforløp, altså blitt gradvis dårligere, for så å bli bedre/bra igjen?

Jeg er en av de som var ganske oppegående da symptomene begynte å snike seg på, og også var i god funksjonsform da jeg fikk diagnosen. Men jeg har blitt gradvis verre helt siden jeg ble syk, og for 2-3 måneder siden smalt det skikkelig og nå er jeg veldig dårlig. Jeg har naturlig nok angst for å bli fullstendig sengeliggende og pleietrengende, og jeg føler at håpløsheten har sneket seg på. Så jeg lurer på om det er noen som har hatt et liknende forløp som meg som er blitt bedre igjen?

hjerter
Rotfast
Rotfast

Re: Gradvis verre, så bedre?

Post by hjerter »

Lurer på det samme...
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

Milou
Administrator

Post by Milou »

Mitt svar er ja, det er fullt mulig! Ved hjelp av AAA og masse tålmodighet, for det kan ta laaang tid.

Jeg skal ikke kjede leserne med detaljer fra mitt sykdomsforløp, men må legge til at faren for tilbakefall stadig er til stede, dessverre. Og med "bedre" mener jeg ikke frisk. Det virker som om jeg har et tak på hvor bra jeg kan bli, har andre det også slik?

For meg er stabil form og livskvalitet det optimale. :)
* Milou *

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

Dere som har gradvis sykdomsforløp...vet dere når det begynte?
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Takk for svar Milou! Alt er jo veldig individuelt. Nå har vi heldigvis håp om medisin også, selv om det nok ikke blir på noen år ennå.

hjerter: Ja, jeg kan gi deg omtrent dato. Hadde ikke infeksjon som utløsende faktor på den måten at jeg eksempelvis fikk kyssesyken og ble liggende, men jeg våknet en dag og hadde nautisk vertigo (føltes som å være på en båt) etter en konsert, og det har ikke gitt seg til nå, 3 1/2 år etter. Men jeg hadde jo rare symptomer før det og, men ikke som gjorde meg så dårlig som etter at jeg våknet opp med den svimmelheten. Så gikk det noen måneder, så fikk jeg tusen symptomer i løpet av noen få måneder. Etter det har jeg blitr gradvis verre.

Post Reply