noen i samme situasjon?

Moderators: tomers, Simira

Marshmallow
Ny bruker
Ny bruker

Re: noen i samme situasjon?

Post by Marshmallow » Mon Apr 20, 2015 02:59

Ikke misforstå dette, men det er mye mer du kan gjøre! Jeg kan nevne et par ting som har hjulpet meg litt - det vil si, gitt meg litt symptomlettelse, litt mer robusthet og perioder med litt bedre dager. Men mest av alt en glede av å ha fokus på kropp og sinn og å ta de beste valgene og ansvaret for meg selv.
Dette ble veldig langt, men jeg håper det er nyttig for deg og evt. andre her. Det er veldig mye vi kan gjøre for helsen og kroppen vår. Jeg kunne fortsatt så mye lenger, men dette er en god innføring og ting man bør være obs på. Jeg har skrevet dette i beste mening for jeg har villet poste på dette i forumet i veldig lang tid, men jeg er en litt usikker person når det kommer til å utlevere meg på denne måten. Kanskje kommer jeg til å angre men for nå.. Lesning for interesserte..

Dette ble langt så på forhånd gir jeg en innholdsfortegnelse :dum:
[*] Kosthold - Paleo - & Auto-Immune Paleo - betennelse fra kosthold
[*] Urter (og krydder) - For å styrke helsen! - Litt info, tips, og egne erfaringer
[*] DETOX!! - Viktigheten av dette - Giftstoffer rundt oss og hvordan de påvirker helsa - Tips for detox og egne erfaringer
[*] Emosjonelt og Spirituelt aspekt - Gi slipp på gamle opplevelser og følelser fra kropp og sinn - Rett fra hjertet mitt, frivillig lesning

Det ene er kosthold. Uansett om man er påvist allergisk/intolerant eller ikke, så er riktig kosthold ekstremt viktig, særlig for oss. Det er riktignok vanskeligere å få til dette i praksis fordi det beste kostholdet er ren mat, og det vil si at man gjerne må starte fra bunnen av. Hva man spiser kan også gjøre kroppen enda mer inflammert eller holde inflammasjonen ved like/i høygir, selv om man kanskje ikke merker det så tydelig som en som f.eks. har sterk melkeallergi.
Jeg følger Paleo-dietten/"livsstilen" og det hjelper meg en god del- fordi jeg merker formen har blitt verre hvis jeg har spist f.eks. en brødskive eller pasta til middagen, (enten samme dag eller dagen etter). Jeg holder meg helt unna all slags mel- og kornbasert mat, brødmat, pasta, nudler o.l. fordi det altså er basert på korn/mel, så kalt "grains".
Paleo er ikke en lavkarbo-diett, men man holder seg unna grains fordi de inneholder giftige antinæringsstoffer og er irriterende på tarmen; altså det er giftstoffer som kroppen reagerer på, og det skaper betennelse i kroppen og fordøyelsessystemet. Ris er ikke så ille som grains, men den har liten næringsverdi (hvit ris har i grunn ingen), og på Paleo-dietten er man mest opptatt av å spise et "nutrient-dense" kosthold. Det vil si at den maten man spiser har høy næringsverdi, og man spiser for å tilføre kroppen næringsstoffer og det som den trenger, samtidig som man ikke gjør den mer betent.
Det er en strengere variant av Paleo-kostholdet som heter Auto-Immune Paleo (AIP) som er spesielt bra for de med ulike autoimmun-sykdommer og/eller problemer med fordøyelsen/tarmene/magen. Den er egentlig ment å følges strengt i en kort perioder, fra noen uker og måneder og opp til ca ett år. Mange har spist seg frisk fra bl.a. Hashimoto's og Crohn's på Paleo.
Jeg påstår på ingen måte at kosthold vil kurere ME, men det jeg vil påstå er at å spise dårlig - næringsfattig og betennelsesforårsakende mat - så hjelper man ikke sin egen situasjon, og legger ikke til rette for at kroppen skal kjempe sykdommen så godt den bare kan. For meg i begynnelsen så hjalp det bare å starte med å kutte ut grains. I perioder hvor jeg er dårligere får jeg i meg grønnsakene mine fra sånne pakker med frosne grønnsaker. Det er lettvint og jeg kan enten bare varme de i en kjele med bittelitt vann og en skje kokosolje, eller jeg kan kaste de i ovnen. Dette begynte jeg med for noen år siden når jeg ville slutte med pasta men trengte et alternativ. Så klart er ferske og økologiske grønnsaker (og frukt) det beste, men det er ikke alltid man får det til.

Urter er det andre på listen min. Urter er viktig for helsa!
Jeg har siden sommeren '14 bevisst økt og innført bruk av krydder/urter i maten min. Dette er noe man bør konsumere daglig i maten sin, og jeg bruker det hver dag, i tillegg gir jeg hunden min noen urter i maten hennes.
Standard urter som jeg bruker på grønnsakene mine er:
Turmeric, Rosmarin, Cayenne pepper, Persille, og gjerne Basilikum, Oregano, Ingefær, Svart Pepper (øker drastisk kroppens absorbering av andre urter, bl.a. Turmeric), og i tillegg Havsalt (ren! med jod, fordi jodmangel er utbredt i dag) + Himalayan Salt (rik på mineraler/elektrolytter).
Dette er hva jeg bruker fast på grønnsakene jeg spiser til frokost og kvelds, men jeg har mange flere i skapet som brukes for middager og variasjon. Det smaker godt med urter/kryddere, for noen litt sterkt kanskje, men det blir man vant til.

Det som er det viktigste for meg er at alle disse urtene tilfører næringsstoffer og har spesielle egenskaper. Mange urter brukes tross alt for deres medisinske verdier, særlig i bl.a. Ayurverdic medicine og Traditional Chinese medicine.
F.eks: Cayenne pepper øker og bedrer blodsirkulasjonen (den er tross alt en "varm" urt), er god for hjertet og blodet, kan normalisere blodtrykk, styrke fordøyelsen, er soppbekjempende, den er høy på capsaicin og er anti-inflammatory.++ I tillegg er den rik på potassium, calcium, betakaroten, B-vitaminer, A, C, og E-vitaminer.
På dager hvor jeg føler for det, drikker jeg en shot med litt cayenne pepper i et vannglass, gjerne om morgenen, og i perioder drikker jeg en blanding av sitron, cayenne pepper og honning i vann for å gi kroppen et ekstra detox-boost, eller for cleansing.
Som med alle urter, er de også enda mer potent å ta som ekstrakt eller ta/bruke som essensiell olje, enten på huden, i luften, internal, eller i munnen (med tannpuss, smøre på, eller munnskyll). Jeg jobber gradvis opp min "kolleksjon", og syns de er veldig verdifulle og anvendelige.

F.eks: Turmeric er en annen viktig urt som er veldig anti-inflammatorisk og er en kraftig antioksidant, for å nevne det viktigste. For best effekt, særlig ved f.eks. Arthiritis, bør man dog ta dette som ekstrakt og i tilskuddsform. Det er viktig å ta Turmeric med black pepper, fordi det øker kroppens opptak med 2000% (dokumentert)(!).

Det er bare å lese seg opp om ulike kryddere og urter, enten som anbefales for ulike sykdommer, symptomer eller plager, eller for generell boost av immunforsvar, antioksidanter, helsetilstand, osv. Det er så mange FANTASTISKE urter som kan hjelpe kroppen vår til å heale seg! For meg er det virkelig ingen tvil om at naturen er utstyrt med alt vi trenger for å finne tilbake til, og opprettholde, balanse; som tross alt er kjernen av god helse. For deg, og andre her, så er det aktuelt å finne frem til herbs som er anti-virale, anti-inflammatory, og gjerne også de som er anti-bacterial og anti-fungal, og detoxifying.
Jeg bruker urter i både pulver eller tørket form i mat og i hjemmelaget hud- og hårpleie, så vel som jeg bruker urter i ekstrakt form; supplement, tinktur, eller essensiell olje, som jeg tar internally.
F.eks. bruker jeg en tinktur-miks av flere urter når jeg gjennomfører en Parasite-detox, jeg bruker jevnlig en supplement bestående av en lang rekke ulike urter for å detoxe og gjenoppbygge Leveren min (den er knallbra fra Now Foods).
Jeg bruker essensielle oljer som f.eks. Camphor på smertefulle områder på kroppen min eller andres, og f.eks. Clove oil har jeg brukt til å pusse tennene mine med, fjerne tannverk (den kan være bedøvende) og bli kvitt sår og tanninfeksjon, har også brukt den på huden sammen med kokosolje for å lindre kløe, og detoxe huden fra noe jeg ikke vet hva er enda (en slags parasitt-midd eller evt. bartonella, kommer ut hvite korn og svarte prikker fra huden der det klør).
Viktige urter for immunforsvaret som er verdt å nevne er Echinacea (også kjent som solhatt), og Goldenseal. Dette er også godt dokumentert, men det fins mange andre også. Imidlertid leste jeg for litt siden at en (amerikansk) Herbalist og Holistic behandler som jobbet med CFS, mente at man ikke skulle behandle med slik urter for immunforsvaret FØR man hadde tatt knekken på alle bakteriene og parasittene og blitt kvitt (deres) virus fra kroppen. Dette fordi at hvis man stimulerte og styrket immunforsvaret på den måten disse urtene jobber, så ville det virke mot sin hensikt når man skulle bli kvitt virusene først.

Et annet veldig viktig punkt her er DETOX!!!
- Selv om man knytter ME til infeksjon; virus, så må man ikke glemme å se kroppen og seg selv HELHETLIG. Dette er et sammensatt og komplekst "mysterium". Jeg er sterk i min 'tro' om at det er snakk om en kropp som er tungt belastet av ulike giftstoffer, alt fra kjemikaler som er å finne i hud- og hårpleie, såpe, vaskemidler, plastikkposer, tannfyllinger, tannregulering og amalgamfyllinger, stekeplater og aluminiumsfolie, luften, drikkevannet (fra springen ja), tannkremen (fluoride!! :trøtt: ), sukker, legemidler, antibiotika, vaksinasjoner, til og med vaksinasjoner som er overført til oss fra våre foreldre, våre gener, miljø, maten vi spiser (og kvaliteten på råvarene!), plastemballasjer+++++ og listen går og går og går og går. Kroppen kan umulig klare å filtrere ut all den giften vi utsetter oss for og som ikke har i sirkulasjon alle de tusener av år vi har vært her på jorden, før vi begynte med det (bare se på hvor overveldet planeten vår i seg selv er!!). Bare tenk på hvor mye giftstoffer rundt omkring oss som bare er hormonforstyrrende! (og man lurer på hvorfor menn er blitt så feminine)-- I California henger det skilt på bygninger (offentlig og private leilighetskomplekser) der det står at bygningen inneholder materialer som er velkjente for delstaten å være kreftfremkallende - TENK på det! Og Dette er bare en del av det! Prøv å vær obs for din egen helse! Alt du putter på huden din går inn i systemet ditt på lik linje som det du spiser og drikker!

Vi må hjelpe kroppen vår til å avgifte seg bedre og å begrense hva vi eksponerer den for så mye som vi kan. Mennesker er organiske organismer - vi må behandle oss sånn. Når vi er så giftige er vi langt mer utsatte for virus/bakterie/parasitt/sopp-angrep, og immunforsvaret vårt er svekket og blir nå enda mer svekket etterhvert som flere og flere dårlige og skadelige organismer slipper til og forbi immunforsvaret vårt og etablerer permanent residens i kroppen. Mange av de starter i tarmen, før de etterhvert reiser i blodet og sprer seg videre til andre organer. Virus følger gjerne parasitter. En del mener at ved å drepe parasittene og føre de ut av kroppen så drar de med seg virusene sine også. Mitt råd til alle er å gjør parasitt-detox - først hyppig, også årlig eller flere ganger i året. Det er langt mer vanlig enn hva vi tror og spesielt for (kronisk) syke folk. I min siste detox og Enema ble jeg kvitt et par ormer og fluke-parasitter (muligens liver flukes). Nå kjører jeg på med avgiftning både av Leveren min, så vel som tungmetaller. For avgiftning kan man starte med Spirulina, og evt Chlorella, og bygge seg opp til høy dosering. Evt kan man kjøre på med en tyngre detox av tungmetaller som f.eks. Spirulina/Chilantro, chelation, Zeolite, eller annet. Nylig lærte jeg at det ble "donert" bort Spirulina til en mindre gruppe barn etter Chernobyl, og etter de hadde blitt gitt rundt 5 g daglig i halvannen måned, var det radioaktive målene i urinen deres redusert med rundt 50%!!! Spirulina er veldokumentert og utnevnt som den beste superfooden verden har (i den duren), og jeg har en 11-siders PDF for de som evt ønsker denne tilsendt for nærmere lesing. Vær dog veldig nøyaktig på hvor du sourcer (kjøper) Spirulina fra, fordi hvis produksjonen ikke er forsiktig implementert så kan du risikere å få alvorlige helsekonsekvenser som følge av at den er kontaminert. Jeg kjøper min spirulina fra en amerikansk produsent som har hovedfokus på dette og som produserer i Hawaii (det beste stedet å produsere). Ikke kjøp fra noen som sourcer/produserer i China, og helst ikke Japan og Taiwan. Vit for all del hvor produksjonen deres finner sted, mange selger spirulina uten å opplyse hvor den kommer fra. Samme gjelder Chlorella.
Men vit at det ikke er nok med detox i perioder, - det er noe som bør skje til daglig mtp det enorme spekteret for giftstoffer som vi møter i hverdagen, dog trenger det ikke å være så kraftig og man kan holde seg til opprettholdelses-dosering.

Emosjonelt & Spirituelt aspekt
Oppi alt dette er det viktig å ikke glemme det emosjonelle og spirituelle aspektet.
Vi er på grunn av vår sviktende helse på en reise som egentlig fører oss inn i oss selv (vil jeg påstå). Lytt til hva og hvem du egentlig er. Hva sier det oss at kroppen vår er som den er nå, hvorfor skjer dette oss, hva er det meningen at denne opplevelsen skal lære oss?
Kanskje hjemsøkes du av vanskelige eller traumatiske opplevelser som har satt seg i kroppen, i en muskel eller er å finne i et arr i hodet, i tillegg til alt det andre. Da vil du ha en god og spennende opplevelse etter å ha prøvd Rosenterapi f.eks. Etter fire eller fem ganger med det Rosenterapi fant jeg en helt ny side av meg selv. Samtidig lærte jeg kroppen min bedre å kjenne og fikk en helt annen respekt for den, og hvordan den blant annet lagrer minner i ulike kroppsdeler, for å nevne noe. Hvis man har vonde ting i bagasjen som er psykiske manifestasjoner så betyr i det på langt nær at det er årsaken i seg selv, men det svekker lykken sin å være undertrykt på et energisk og spirituelt nivå, og det svekker vår egen tilværelse selv her og nå i mørket og stillheten rundt oss. Det spiller ingen rolle hva du har, men finn ut hvem du er på et dypere nivå- utforske seg selv. Gi slipp på gamle ting, gi slipp på sinne, TILGI. Vi er alle sårbare. Kanskje kan man se en "slem" person i et helt nytt lys hvis man bare ser på deres sårbarhet uten fordømmende øyne.

Ting skjer for en grunn, det er kanskje en grunn - en MULIGHET at man blir rammet på akkurat den måten man blir. Kanskje har du levd et liv i et mønster som ikke har tjent deg vel, kanskje har man ikke levd i tråd med den personen man virkelig er, den dypeste man er og sitt sjelelige jeg. Frigjør deg fra emosjoner og opplevelser. Vær oppmerksom på ting du tenker eller gjør som skader deg, kanskje ikke nå men på sikt.
Jeg tillater meg ikke å tenke negativt lenger, når jeg gjør det så stopper jeg og tar et skritt tilbake. Minner meg selv på alt det positive og hvis jeg ikke finner det, så lager jeg en mental liste over minst 5 positive ting. Dette har hjulpet meg det siste året når jeg har vært så syk som aldri før, og jeg er takknemlig for at englene mine viste meg veien til å lære dette før jeg virkelig trengte det. Det handler om perspektiver.
Så. Bli kvitt folk som er giftige for deg, sett en stopper for hvor mye "abuse" du tar i mot. Jeg tror nordmenn har en tendens til å undertrykke sine egentlige følelser eller meninger i møte med andre, eller når de blir utsatt. Take control - det er veldig empowering. Alter your universe and create and manifest your reality. Om man så kan finne kjærlighet, bliss eller lykke i form av takknemlighet bare i korte stunder nå og da, så jakt på det. Ikke finn deg i at noen prøver å ta i fra deg det. Det er bare en selv som kan skape det, og det er uavhengig av materialistiske ting og andre mennesker. Lykke er et sted inni oss selv, der hvor vi bare er oss selv og føler at vi er nok, på en måte.

Jeg har mine moments hvor jeg går inn i et "space" mentalt og på et spirituelt plan, der alt jeg føler er kjærlighet, for meg selv, for familien min, venner, for fremmede, for folk jeg ikke vet hvem er, for verden, for planeten, for jorden som vi står på og maten som vi spiser vokser opp av, for alle dyrene, for hunden min, for smerten og lindring jeg får føle som et menneske, for den kroppen jeg har, for personligheten min, for verdiene jeg har, for hva jeg har opplevd - både de forferdeligste ting og de beste ting. Og så takker jeg for alt som kommer og fyrer opp flammen til den troa på fremtiden enda sterkere så den lyser opp hele kroppet, sinnet og sjelen min i tiden fremover. Det er så mye å være takknemlig for, her og nå, selv om man er i smerte, selv om man er fattig, selv om ens elskede har dødd, selv om man bare er. Grip tak i takknemligheten og embrace it. Takknemlighet er nøkkelen til lykke, i hvert fall min. Tilværelsen er helt forferdelig til tider og vi er mange har struggles, derfor trenger vi disse stundene så sårt. Jeg bare håper folk finner frem til dem inn i seg selv, også. For det fortjener alle.

Jeg kan anbefale lydterapi, eller så kalt healing frequencies. Du kan søke det opp på YouTube. Det er også noe som er kjent som brainwaves; binaural beats. De kan virkelig hjelpe for å lade kropp og sinn, og hvert fall for å komme inn i en dyp meditative state. Jeg har hatt mine beste meditasjoner og spirituelle opplevelser ved hjelp av healing frequency for "Love" (kjærlighet) og binaural beats for meditasjon og/eller "chakra healing". Det booster også energien min og hvordan jeg føler i kroppen. De har også egne klipp for å hjelpe mot hodepiner, smerter og for å styrke immunforsvaret, men jeg tror ikke det er noen forskjell så lenge det er samme type frequencies. Bruk hodetelefoner - og prøv! <3
ME-diagnose Februar 2015. Syk siden 2008.

Marshmallow
Ny bruker
Ny bruker

Post by Marshmallow » Mon Apr 20, 2015 04:02

jennifer_86 wrote:muskelrykninger over hele kroppen.
vitamintilskudd: tran, c-vitamin og multivitamin.
kan jeg gjøre mer? noen råd?
Et spørsmål, hvor mye C-vitamin tar du?
Jeg har i et par måneder nå tatt mellom 2000 mg til 4000 mg daglig sammen med elektrolytter, men har de siste to ukene økt opp til 6000-8000 mg. Det har hjulpet med høyere vit-C dose overall for de siste månedene, men nå tar jeg enda høyere etter at jeg leste om en Lyme-protocol som går ut på å ta opptil en teskje eller skje med ren salt også vit c samtidig eller rett etterpå. Det er en spesiell ratio, men husker den ikke nå. Jeg tror at vit-c doser bør ligge ganske høyt for å ha best effekt. Jeg sier det i tilfelle du ville tenke mer på hvor mye du tar av vitamin C.

Tar du magnesium-tilskudd?
I en periode da jeg var sengeliggende i høst hadde jeg også muskelrykninger, men det var stort sett på beina og tærne, litt på magen og armene. Da begynte jeg med magnesiumtilskudd igjen, bare at jeg skaffet meg magnesium citrate fordi at den mer vanlige magnesium OXIDE har ekstremt lav bioavailability (opptak) i kroppen (bare rundt 2-10%). Magnesium Citrate har til sammenligning over 80%. Magnesium threonate har aller høyest opptak (over 90%), men det aller beste er dog å ta magnesium "transdermally" (gjennom huden).

Etter at jeg begynte med suppleringen igjen har jeg egentlig ikke hatt noen slike muskelrykninger og heller ikke kramper, eller når det har skjedd har jeg kjent selv at lageret var 'tømt' og ikke så fælt som i høst.
Vet ikke om det kan hjelpe deg, men det er ganske vanlig med magnesium-mangel i dag, og dette er et mineral som må fylles på daglig fordi 'lageret' blir fort tømt. Kan tenkes at for oss så trenger vi mer, ikke bare magnesium men også elektrolytter/mineraler og vitaminer, enn andre.
Magnesium er viktig for hjertefunksjoner, energi, muskler, hormoner, og nervesystemet. Jeg tar 400 mg og ca hver tredje dag 600 mg, hver kveld fordi man blir litt trøtt av dem. Du bør ta tran/fiskeolje/fett og magnesium sammen da magnesium er fettoppløselig. Vit. D er også fettoppløslig så da bør de tre tas sammen hvis aktuelt, men hvis man tar høye doser av vit. D så trenger man mer magnesium. Ikke glem at vi her i norden også har lavere vitamin D-lagere, så kan man jo tenke selv hvordan det blir for oss når man er sengeliggende eller innendørs mesteparten av dagen og det attpåtil fortsatt ikke er sommer ute. Jeg tar tilskudd på et par 1000 qu et par ganger i uken, jeg kjenner det fort på kroppen når jeg trenger det fordi jeg føler meg nedstemt, nesten litt deprimert og enda mer nedkjørt. Husk at Vitamin D er veldig viktig for immunforsvaret. :) Jeg tror det er noe sånn som 20,000 qu eller mer som blir skapt i kroppen når vi er ute i solen i en halv time (eller var det en time?) :sol: . Tenk på hvor mye man går glipp av når vi største parten av året er inne i mørket.

Forresten glemte jeg å tipse om en urt som heter Schizandra. Den er god for å styrke binyrene og også øke kroppens evne til å håndtere stress (stress er jo for oss det meste). Det er en såkalt adaptogen urt som vil si at den tilpasser seg hva kroppen trenger og balanserer den. Den er ikke noe man blir hyper av, mer roligere, i motsetning til Rhodiola som kan gå litt begge veier. Den er mild og gjør meg litt mer mellow også. Pleier å ta den på kvelden også.

Håper du blir bedre straks! Og at ting stabiliserer seg for deg. Klemmer til deg :sol:
ME-diagnose Februar 2015. Syk siden 2008.

jennifer_86
Husvarm
Husvarm

Post by jennifer_86 » Thu Apr 23, 2015 21:21

magnesium ligger jeg godt innenfor. jeg tar vel 500mg med c-vitaminer per dag,skjønt at dette er er lite iforhold til mange her.
når det gjelder detox så lurer jeg, er ikke dette avkreftet i off.helsevesen, syns så mange snakker om detox. setter seg i ir-sauna, drikker diverse detoc kurer etc. men hjelper det? tenker sånn at nyrer og levern gjør vel det meste? kan ikke så mye om det. men alt skal vel prøves :) takk for informasjon.

blir helt ødeagt av hjerterymen min som går opp og ned hele tiden og er redd for neste rytmefrstyrrelse. merkelige trykk i hodet, svimmel og ør, kvalm, tinnitus, vondt i øra, rykningene over alt hele tiden og så og si konstant. til og med i tunga og fingre/tær. brenner i kroppen. svetter hele tiden med en forferdelig lukt. er så utmatta at jeg ikke vet hva. mye vondt rundt om som jeg prøver å overse. er det noen her som har erfaring med post streptokokk sykdom?

Nattsvermer
Stamgjest
Stamgjest

Post by Nattsvermer » Fri Apr 24, 2015 00:03

Du har helt rett i dine teorier rundt detox!!!
Fastlege 2013: Du har ME og bipolar 2
Endokrinolog høst 2014: Blodprøvene forklarer ingen av dine symptomer. Konklusjon: ME eller noe psykisk
Privatlege november 2014: Rister på hodet av de to andre og konkluderer med lavt stoffskifte og binyretretthet
2015: Jeg er på vei til å bli frisk!!!

jennifer_86
Husvarm
Husvarm

Post by jennifer_86 » Tue Apr 28, 2015 02:43

ja vet rett og slett ikke. er så mye rart, detox, el-følsomhet? ph-verdier i kroppen, mikroskopering, mye rart.
har ivertfall blitt anbefalt Cunningham test, om det er noe bedre en el-følsomhet veit jeg ikke.
men tilbake til detox, føler jeg har detoxa det som er i kroppen, har levd på ris,brokkoli,kylling,fisk og grønt i 2år nå. finnes vel ikke renere mat tror jeg?

Nattsvermer
Stamgjest
Stamgjest

Post by Nattsvermer » Tue Apr 28, 2015 09:43

Jeg lever også på ren mat, rett og slett fordi det gjør meg bedre og fordi det er det kroppene våre skal ha. Vi er fortsatt huleboere! Detox er noe alternativbransjen har funnet på for å tjene penger. Mitt råd er drikk vann!!
Fastlege 2013: Du har ME og bipolar 2
Endokrinolog høst 2014: Blodprøvene forklarer ingen av dine symptomer. Konklusjon: ME eller noe psykisk
Privatlege november 2014: Rister på hodet av de to andre og konkluderer med lavt stoffskifte og binyretretthet
2015: Jeg er på vei til å bli frisk!!!

jennifer_86
Husvarm
Husvarm

Post by jennifer_86 » Sat May 02, 2015 05:19

vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, har veldig høye streptokokk antistoff prøver, kan det forklare situasjonen min?. er så lei, spiser det reneste jeg kan,sover, små trener, men blir ikke bedre. har ikke råd til å fly til kdm eller slike ting.

Post Reply