ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Det er nå fre nov 24, 2017 23:28

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Hodepine anfall
Legg innLagt inn: man nov 13, 2017 10:39 
Ny bruker
Ny bruker

Jeg har hatt Me i 10 år. Siden slutten av juli i år har jeg fått det jeg kaller "hodepineanfall" ca hver 14 dag. Det starter om kvelden med smerte i nakken, så blir det verre utover natten. Neste dag er helt forferdelig, Jeg har utrolig sterk hodepine som ikke lar seg kurere av smertestillene. Hodepinen sitter i nakke og tinninger. Almentlstanden er kjempedårlig. Klarer ikke å forlate sengen. Utpå dagen blir jeg kvalm og kaster opp. Når det nærmer seg kveld letter det litt og neste dag er jeg tilbake på mitt normale funksjonnivå som er moderat Me. Spørsmålet mitt er om det er noen andre som har opplevd noe lignende. Legen min har ingen forklaring. Har det med Me å gjøre, eller er det noe annet?

Toppen

Innleggsemne: Re: Hodepine anfall
Legg innLagt inn: man nov 13, 2017 11:32 
Moderator

Har du prøvd migrenemedisin? Det høres veldig ut som migrene...

Toppen

Legg innLagt inn: man nov 13, 2017 11:47 
Ny bruker
Ny bruker

Nei , det er ikke migrene. Migrene gir ensidig hodepine og jeg har tosidig dessverre.

Toppen

Legg innLagt inn: man nov 13, 2017 16:15 
Husvarm
Husvarm

Migrene kan godt gi tosidig hodepine. Å kaste opp av migrene er også vanlig.
Er det en lege som mener du ikke har migrene eller er det du selv som vurderer det?
Forskjellen på migrene og spenningshodepine tror jeg er at migrenen ofte ledsages av kvalme og lysskyhet, og at den blir verre av fysisk aktivitet.
Jeg har selv hatt tosidig migrene i ungdomsårene, da med aura og hele pakka. Helt grusomt.

Toppen

Legg innLagt inn: man nov 13, 2017 16:43 
Ny bruker
Ny bruker

Ja legen mente det ikke kunne være migrene. Jeg har selv hatt migrene med aura, ensidig, og det er ikke det samme. Men det finnes jo ulike typer migrene. Jeg har aldri hørt om tosidig migrene før.

Toppen

Legg innLagt inn: man nov 13, 2017 19:58 
Husvarm
Husvarm

Migrene er som regel ensidig, men bare som regel. Min var tosidig. Nå som jeg har ME, har jeg ikke denne migrenen som da jeg var ungdom, men jeg har en del hodepine som minner om. Varer lenge, gir kvalme o.s.v., og så blir jeg febervarm på halve panna. Jeg har tenkt at det kanskje er en migreneform, kanskje bare noe ME-dritt. Legene mine sier ikke noe om hva det er, men det er kanskje fordi symptomlisten er så lang at de bare gir opp :D

Toppen

Innleggsemne: Re: RE: Hodepine anfall
Legg innLagt inn: ons nov 22, 2017 17:24 
Ny bruker
Ny bruker

Bubbels skrev:
Jeg har hatt Me i 10 år. Siden slutten av juli i år har jeg fått det jeg kaller "hodepineanfall" ca hver 14 dag. Det starter om kvelden med smerte i nakken, så blir det verre utover natten. Neste dag er helt forferdelig, Jeg har utrolig sterk hodepine som ikke lar seg kurere av smertestillene. Hodepinen sitter i nakke og tinninger. Almentlstanden er kjempedårlig. Klarer ikke å forlate sengen. Utpå dagen blir jeg kvalm og kaster opp. Når det nærmer seg kveld letter det litt og neste dag er jeg tilbake på mitt normale funksjonnivå som er moderat Me. Spørsmålet mitt er om det er noen andre som har opplevd noe lignende. Legen min har ingen forklaring. Har det med Me å gjøre, eller er det noe annet?
Hei Off den hodepinen er plagsom altså! Jeg har det ikke helt likt som deg men er mye plaget m en slags hodepine som minner om migrene. Blir vond i øynene og bak øynene og nakke/ skuldre. Det går av og på. Noen dager sånn og noen fine dager så på an igjen...Litt forskjellig intensitet. Beg som regel m at jeg blir mer stiv enn vanlig i nakke og så kommer det m øynene, kvalm ol. Føles ut som et el annet som ligger latent i kroppen og bryter ut m jevne mellomrom. Spesielt v ekstra slitenhet, pms, v forkjølelse ( får aldri feber lenger, bare sykt vondt i nakke/ hode) ol..Prøvd migrenetabeletter som faktisk virker av og til men får bivirkninger så har ikke prøvd ordentlig...Har du prøvd dette?

Har ellers endel plager m melkesyre opphopning i rygg/ overkropp som hovedproblem. Har begrenset stå/ gå kapasitet..Lang restitusjon.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: ons nov 22, 2017 17:59 
Ny bruker
Ny bruker

Jeg har ikke prøvd migrenemedisin ennå. Men jeg har skaffet meg medisinen så jeg skal prøve den ut når neste anfall kommer om ikke så lenge. (

Toppen

Legg innLagt inn: ons nov 22, 2017 19:32 
Ny bruker
Ny bruker

Bubbels skrev:
Jeg har ikke prøvd migrenemedisin ennå. Men jeg har skaffet meg medisinen så jeg skal prøve den ut når neste anfall kommer om ikke så lenge. (
Lykke til håper det hjelper!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 9 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00