Uteblitt mensturasjon

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Maja!
Husvarm
Husvarm

Uteblitt mensturasjon

Post by Maja! » Mon Jan 08, 2018 13:20

Hei

Jeg leser til stadighet at mange med ME sliter med mye blødninger, at de føler de har mensen "hele tiden"

Hos meg er det motsatt - den har begynt å hoppe over måneder og det kan ta alt fra 2-3,5 måned mellom hver gang den dukker opp. Er dette også normalt for oss med ME?

tiger7120
Er av og til innom
Er av og til innom

Re: Uteblitt mensturasjon

Post by tiger7120 » Thu Jan 11, 2018 10:30

Første gang jeg ble utredet, i London i 1996, var det nettopp uteblitt menstruasjon som var årsak til legebesøk. Det førte til videre nevrologisk utredning etter en rekke spørsmål. Jeg hadde også gått ned mye i vekt, til tross for stor appetitt og jeg spiste mer enn det dobbelte av hva mine mannlige venner spiste.
Hvordan er vekten din og appetitten? Jeg har hatt flere perioder med vekttap, og ved noen av de periodene har også menstruasjon uteblitt. Dette har jeg fått kontroll over med kostholdet. Også smerter. Men ikke utmattelse, hodepine, hukommelsestap, forvirring og konsentrasjonssvikt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Maja!
Husvarm
Husvarm

Re: Uteblitt mensturasjon

Post by Maja! » Sun Jan 14, 2018 21:56

Takk for godt og interessant svar.

Vekten min er normal tror jeg, jeg er slank. Appetitten går litt i bølger men jeg har aldri vært noen storspiser. Jeg har et stort søthunger.

Angående den uteblitte mensturasjonen.. jeg snakket på telefonen med en gynekolog som nevnte og trodde det kan være PCOS - er dette noe flere med ME har vært borti? Jeg har ikke alle symptomene, men man trenger visstnok bare to av dem for at diagnose skal stilles og der er jeg innenfor. Skal selvfølgelig ta noen tester fremfor bare å bare ta utgangspunkt i en telefonsamtale, men så langt har jeg ikke kommet ennå.

Post Reply