Dårlig av å ligge

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
MariaFH
Husvarm
Husvarm

Dårlig av å ligge

Post by MariaFH »

Hei,

Jeg startet for ikke så lenge siden tråden "Anfall-noen som kjenner seg igjen?", og har hatt det slik det står beskrevet der i et par måneder nå.

Nå i det siste har jeg også fått veldig vondt for å ligge, og får da spesielt store problemer med å sove. Den dårlige formen jeg får av anfallene mine blir omtrent enda dårligere når jeg ligger. Det begynner å prikke/stikke/klø i hele kroppen på en smertefull måte, jeg kjenner at melkesyra blir ekstrem, adrenalinet begynner å pumpe, jeg begynner å kaldsvette og jeg kjenner meg generelt møkkadårlig. Syns også det er utrolig merkelig at jeg blir så mye verre av å ligge, av alle ting. Selv om jeg også er dårlig av å være oppreist er det veldig markant hvor dårlig jeg blir sekundet etter at jeg har lagt meg ned. Dette er blitt så graverende nå at jeg omtrent ikke får sove før jeg er så utslitt en gang utpå morrakvisten, at kroppen presses til søvn.

Noen som har noen ideer om hva dette kan være for noe og/eller har opplevd liknende selv? Føler jeg blir gal.

Stjernøye
Moderator

Re: Dårlig av å ligge

Post by Stjernøye »

Ikke helt likt, men jeg blir dårlig av å ligge mer enn en stund. Hvis jeg greier å sovne er det greit, da virker det som om kroppen klarer å slappe av nok til ikke å bli dårlig, men hvis jeg blir liggende våken eller prøver å ligge litt etter at jeg har våknet blir jeg veldig dårlig. Hjertebank, adrenalin, kvalm som fy og vondt vondt vondt :(
Musikkjournalist og fotograf. Sånn når verden tillater det :)
HOPE = Hold On Pain Ends
Bloggen min

hjerter
Rotfast
Rotfast

Re: Dårlig av å ligge

Post by hjerter »

Jeg blir dårlig av å ligge, men sammenlignet med å sitte og stå så er det jo himmelen...er det noe alternativ?
Fy f... for en sykdom...hva gjør folk når de ikke klarer ligge lengre?
Verket sånn i kroppen av å ligge i natt men klarte jo ikke sitte, så måtte få smertestillende.
Hjelper det så ta det.
Dette er nok pinsel som det er.
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

Post Reply