Å skru av

Moderators: tomers, Simira

vips
Bofast
Bofast

Å skru av

Post by vips »

Er det flere som har problemer med å "skru av"? Det kan være å roe seg ned etter en aktiv dag, slutte å tenke på ting osv. På en måte at følelser, tanker, aktivitetsnivå og annet henger seg opp?

bibliotekaren
Stamgjest
Stamgjest

Re: Å skru av

Post by bibliotekaren »

Jepp, har dessverre store problemer med det. Har ikke greid å skru av, til tross for ME mestringskurs.

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Ja!!!
Har beskrevet dette som at jeg mangler av-knapp,
så dette er veldig gjenkjennelig for meg.

Et av mine kognitive problemer (hvis det er det det blir???) er at det føles som
om det går for fort oppe i hodet. Satt på spissen så tenker jeg flere tanker
samtidig + at jeg gjerne har en sang som durer og går i hodet.

Ikke rart at det må mange remedier til for å få sove :?
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

Godt å høre det ikke bare er meg. Fikk forslag om gruppeterapi en gang for å lære å skru av. Takket nei. Tror jeg hadde blitt enda mer surrete og opphengt om jeg skulle gått der. Har skjønt de siste månedene at det er det kognitive som er den største utfordringen nå, ikke smerter og energi. Har jo tenkt over at jo bedre jeg føler meg, jo roligere er jeg og tankeaktiviteten.

Chantik
Stamgjest
Stamgjest

Post by Chantik »

Sånn har jeg det også.. Og før jeg ble virkelig dårlig kunne jeg få et lite energikick etter jeg hadde slitt meg helt ut så jeg trodde selv jeg bare kunne fortsette med det jeg drev med. Fikk store konsekvenser selvfølgelig.. :/ men jeg kjenner meg veldig igjen ja.. :P

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

Jeg synes det kan være slitsomt å ha sterke følelser når de henger seg opp, uansett om det er å være glad eller sint (selv om glad er å foretrekke!) Men det går som regel ut over energien min etter en stund. Og har jeg gjort mye en dag tenker jeg lenge på det før jeg klarer å sovne. De gangene jeg sovner fort, er det garantert at formen er god neste dag.

lillesky
Stamgjest
Stamgjest

Post by lillesky »

Har det sånn jeg og.
Det som har fungert sånn passe for meg er å bruke ørepropper. Virker som om kroppen min roer seg litt med propper i øra.
[url=http://www.youtube.com/watch?v=bCUvygbYdXs]Missing my life...[/url]
(You Tube-link om det å ha ME)

[url=http://meforum.info/viewtopic.php?t=11037]lilleskys dagbok[/url]

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

Ørepropper ja... Bruker det når det er bråk eller fest hos naboen. Men jeg har øresus som blir ekstra høy når jeg setter i proppene.

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

lenemoren73 wrote:Ja!!!
Har beskrevet dette som at jeg mangler av-knapp,
så dette er veldig gjenkjennelig for meg.

Et av mine kognitive problemer (hvis det er det det blir???) er at det føles som
om det går for fort oppe i hodet. Satt på spissen så tenker jeg flere tanker
samtidig + at jeg gjerne har en sang som durer og går i hodet.

Ikke rart at det må mange remedier til for å få sove :?
JA. Akkurat 8) ..ditto :piller:
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

Tomsi
Fast plass
Fast plass

Post by Tomsi »

Ja ! Mangler av knapp jeg og . Som å lese om meg selv dette . Jeg må aktivitetsavpasse ekstremt bra / hvile veeeldig mye for å holde kropp, tanker , muskler rolige nok til å klare å sove. Selv med sovemidler . Et av mine verste symptom.

helt meg selv
Bofast
Bofast

Post by helt meg selv »

Det kan være et problem, det skyldes alltid for høyt aktivitetsnivå for lenge og at jeg er for engasjert i noe. Eneste løsning (for meg) er å begrense stimuli i løpet av dagen, særlig opp mot leggetid.
.. med ønske om gode dager!
Bloggen min

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Ørepropper og mørke briller hjelper meg. Jeg bruker brillene inne også når det er nødvendig. Det er for mye stimuli som setter hjernen i høygir. Hadde jeg enda klart å gjort noe fornuftig når det spinner for fullt ville det vært bra. Lære fransk feks :-) Cé la vie dø filter tu de briller est parfaite :-)

Post Reply