Å skru av

Moderators: tomers, Simira

Mohaienne
Husvarm
Husvarm

Re: Å skru av

Post by Mohaienne »

Jeg er faktisk roligst når jeg har gått meg en tur eller som jeg før skrev, etter et bad. Ellers er uroen der hele dagen og blir værre utover kvelden
Klarer dere å konsentrere dere om tv, lesing og andre rolige aktiviteter?

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

Bad kan også hjelpe for meg også. Eller en varm dusj.

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

En ting til: Hvis jeg skal tidlig opp, er det ofte at jeg ligger lenge våken og bare tenker på at jeg må tidlig opp. Tror jeg hadde sovnet fortere hvis jeg ikke hadde i bakhodet at jeg var nødt til å stå opp så tidlig. Da blir det ikke så mange timer søvn, men jeg kan føle meg opplagt hele dagen for det. Til kvelden igjen sovner jeg enten i vanlig tid, eller så greier jeg ikke å skru av kroppen og tankene og sovner ikke før langt på natt likevel. Argh!

Smertene er verst på vinteren hos meg, men heldigvis i mye mindre grad enn før. Det er verst når det bikker over fra varme- til kuldegrader, eller når det blir beinkaldt. Det å pøse på med omega 3 har vært det beste for meg.

supermonster
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by supermonster »

Joda, dette kjenner jeg også.

Det er som å være på en adrenalinrus.
Når jeg legger meg i den tilstanden klarer jeg å være helt rolig i tanker og kropp, men jeg klarer ikke "å bli slått av".

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Ja, dette er veldig kjent. Dette har forsterket seg veldig hos meg i det siste, jeg mistenker at det er kommet av en medisin jeg har gått på hos KDM som i stedet for å gjøre det den skulle gjøre, har giret kroppen min opp i et mye høyere gir enn før (noe jeg ikke trodde var mulig). Føler noen dager at jeg skal gå ut av mitt gode skinn. Føles som en klump i halsen som pumper og pumper ut adrenalin, og det er akkurat som jeg får symptomer som "etteraper" angst. Men selv om jeg roer ned mentalt, så fortsetter denne fysiske uroen. Tips mottas! ;)

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

MariaFH: Hva sier KDM om dette symptomet med uro???

Har han noen forklaring på hva det kommer av???
Det oppleves jo virkelig som at et eller annet er helt i ulage i kroppen...

Tips : Avspenningscder og avspenningsøvelser, jeg synes at TFT/ EFT hjelper meg, ekstremhvile i mørke med ørepropper i
kombinasjon med avspenning, unngå stress så godt man kan, har gått til kiropraktor og akupunktør- synes at de fant
avknappen for en stund- var alltid avspent da jeg gikk derfra. Varme bad og varm dusj er nevnt, beroligende teer bruker jeg mye: vata-te, kamille-te ulike yogi-teer .Har gjerne tekoppen min med meg hvis jeg skal noe...
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Lenemoren: Han har foreløpig ikke sagt så mye om akkurat det nei, og det er noe som kommer til å bli tatt opp igjen på neste time. Etter det jeg forstod var jo du med i Rituximab-undersøkelsen: Funket/funker denne for denne uroen?

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Ja, det som er så spesielt med rituximabbehandlingen er at det tar alle symptomer,
jeg er dessverre ikke blitt helt symptomfri enda men er mye bedre også fra uroen :to:
det er jo derfor legene mener at de må være borti noe essensielt med sykdommen og derfor har konkludert
med at det mest sannsynlig er en autoimmun sykdom...
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

Det er interessant at rituximab tar alt, også dette. Skal slutte å psykologisere alt - fra og med nå!

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Godt å høre! Nervene mine er fullstendig tynnslitte om dagen etter ekstrem uro de siste ukene. Burde antakeligvis ikke drukket kaffe og så koffeinholdig brus. Helt utrolig at denne uroen kan være så sterk at jeg føler jeg skal besvime. Så veldig bra å høre at rituximaben tar den også. Da er det i alle fall utsikter til å slippe å leve med dette for alltid. SÅ hyperaktiv og SÅ utslitt/syk samtidig. At det går an? Men syns jo dette symptomet er spennende i forhold til hypotesen om at det er en autoimmun sykdom. For her er jo immunforsvaret overaktivert, og det stemmer jo godt med hva kroppen føles som: overaktivert de lux.

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Å du er tøff du MariaFH :shock:

Jeg går fullstendig i knestående hvis jeg drikker kaffe eller cola når jeg er som verst,
tåler ikke mørk sjokolade en gang da.

Men nå kan jeg faktisk drikke litt kaffe igjen :to: Og det hadde jeg faktisk ikke trodd at jeg kom
til å gjøre noen gang for var overbevist om at jeg hadde koffeinoverfølsomhet. Men når det autoimmune nervesystemet kommer litt i balanse igjen så tålte jeg kaffe også gitt :wink:

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Dumdristig tror jeg vel er mer ordet jeg ville satt på meg der. Det blir med den ene dagen for å si det slik ;). Drikker vanligvis ikke kaffe med koffein, så da ble jo effekten ekstra sterk.

Post Reply