MariaFH skrev:
Takk for svar dere! Begynner å tenke at det kanskje er interstitiell cystitt. Det er jo også komorbiditet med ME. Symptomene stemmer i alle fall veldig, og har vært plaget med smerter, svie og trykk i perioder før også, men aldri så intenst og sammen med så sterk trang til å tisse. Det virker i alle fall logisk i og med at det kjennes litt ut som UI, men ikke med den sterke svien akkurat når jeg tisser. Jeg skal i alle fall få sjekket det ut. Fikk noen tabletter av fastlegen i dag som jeg skulle prøve for overaktiv blære, og så skal jeg tilbake neste fredag. Slo ikke ut på urinveisinfeksjon verken der nede eller på mine egne stix.
Lysglimt: Kan det være noe liknende som du lider av i perioder/har slitt med? Det er jo en slags betennelsestilstand i blæren som ikke er direkte urinveisinfeksjon som kan påvises, og som ofte er assosiert med irritabel tarm. Magen min har vært ute på tur siden jeg fikk dette og, så jeg ser en sammenheng. Skal i alle fall be om videre henvisning neste fredag:).
tomers: Jeg drikker ikke mer enn normalt, så det er nok ikke det her. Men det har nok helt sikkert en sammenheng med ME-en ja.
Tussen: Takk for tipset!:)
Heia Maria

Ja kan jo ikke få dette helt ute av hodet heller. Det kan jo ikke utelukkes at det har oppstått en betennelsesreaksjon som du sier og at denne ikke er av bakteriell art. Leste på symptomene på nevne tilstand. Vel, det er i det minste etablerte rutiner for undersøkelse av en slik tilstand - det er den positive siden.
Vel du kjenner meg og synsinger: Neste spørsmål blir jo Hva sier resten av prøveverdiene dine som kan gi hint eller indikasjon på inflammasjon/betennelse. urinsyrenivåer, forhøyet ferritinlager, WBC (de hvite leykocyttene - hele rekka), andre prøveverdier som har med nyrer og utskillelse. Ligger det høyt i intervallet eller over eller under?
hmmm
Bloggen min kan du lese her:
http://totoneimbehl.wordpress.com/