Nakkesmerter

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
MariaFH
Husvarm
Husvarm

Nakkesmerter

Post by MariaFH »

Hei!

Jeg sliter veldig med nakkesmerter om dagen. Nå er det såpass ille at jeg sliter med å holde hodet oppe rett og slett, men smertene er der uansett om jeg ligger eller sitter. Det verker, svir og "kiler" helt øverst i nakken, men forplanter seg også nedover i skuldrene og nederste del av nakken. Er svimmel og kvalm.

Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til hva jeg kan gjøre med smertene av medisiner, smertestillende eller behandling folk har hatt effekt av? Jeg hadde et kompresjonsbrudd i korsryggen da jeg var tenåring, og har hatt smerter der siden det. Nakkesmertene kom ikke før jeg begynte hos manuell terapeut og hun begynte å knekke meg opp i nakken. Har senere fått vite at jeg har hypermobile ledd og ikke skal "knekkes" hos kiropraktor. Fysioterapimassasjer jeg har fått før har ikke hjulpet særlig.

Takknemlig for svar! :)

gazpacho
Fast plass
Fast plass

Re: Nakkesmerter

Post by gazpacho »

Hei,

jeg også sliter mye med nakkesmerter (men blir bedre når jeg går til fysioterapeut eller naprapat). Noe som alltid har hjulpet meg *masse* er en sånn varmepute som varmes i mikrobølgeovn. Burde ikke koste mer enn 200 kroner. Periodevis så bruker jeg den daglig, og det lindrer virkelig smertene. Det er også godt å ta seg 5-10 minutter med hvile der man ligger med nakken på puten, men jeg bruker den også mens jeg sitter/står/...

Post Reply