Leddsmerter?

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Jente23
Er av og til innom
Er av og til innom

Leddsmerter?

Post by Jente23 »

Er det flere som har problemer med ledd i tillegg til de vanlige muskelsmertene? Jeg er bare 24 år og føler at kroppen min er i ferd med å stivne, som en gammel dame. Kramper og smerter i så dyp muskulatur at det kjennes ut som "tannverk" i skjelett og nå: ledd. Spesielt håndledd.

Noen som har råd til hvordan man kan lindre plagene? Paracet, Ibuxkrem, varme hjelper ikke.
Håper på svar:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nit
Husvarm
Husvarm

Re: Leddsmerter?

Post by Nit »

Jeg har hatt mye leddsmerter. Jeg regner med at du er godt utredet slik at det ikke er noe reumatisk? Vi har hatt god hjelp av arcoxia (både jeg og datteren), men vet at denne ikke virker på alle.

3Maldini
Husvarm
Husvarm

Re: Leddsmerter?

Post by 3Maldini »

Jeg hadde masse leddsmerter før, men kuttet ut melk, soya og gluten(samt havre), det fjernet nesten all smerten jeg hadde. Nå reagerer jeg dog ekstremt på mat, utslag på alle mulige rariteter.

Tok en allergitest på magen fra USA, noe som gjorde at jeg kuttet ut melk og gluten(og masse mer) det hjalp masse, men smertene forsvant aldri helt, og leppene og tungen var inntørket hele tiden. Etter altfor mange år senere, så bestemte jeg meg for å følge irritert tarm dietten og da måtte jeg kutte ut soya, da forsvant de siste smertene i leddene, samt problemene med tunge og lepper.

Kan kanskje være noe å prøve, men som sagt, jeg reagerer ekstremt på mat.
Putting a smile on my face and act like I'm fine. But I'm so not fine. I feel so tired and sick. But I still must move forward.

Diagnose ME, Idiopatisk Hypersomnia og utredes for sjeldne sykdommer hos Ullevål Sykehus

Post Reply