ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Man Nov 24, 2014 18:31

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 20:15 
Avlogget
Ny bruker
Ny bruker

Hei, jeg har lenge hørt om "hjerne tåke", men er det noen som kjenner til et trykk inne i hodet/hjernen som blir verre når hodet er oppe? (altså i sittende, stående el gående posisjon) Jeg har hatt det slik de siste to år og lurer på hva dette er og om noen har noen gode råd og gjerne noe positivt å komme med. Å alltid måtte ha hodet horisontalt eller lenende inntil noe er uholdbart i lengden... Jeg har prøvd div smertest.uten særlig hell.

Snupi :lys: :lys:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 21:41 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

Dette er desverre mitt største problem også :oops: Så jeg føler med deg :klem:

Da jeg fikk tilbakefall for ett år siden så var dette det verste. Kunne som du bare ligge horisontalt, med en gang jeg lettet på hodet så føltes det som det ikke var nok oksygen, et voldsomt trykk/smerte og at jeg ville besvime. (og veldig svimmel og kvalm) Måtte bli fraktet hjem mens jeg lå horisontalt i bilen. Det som hjalp meg til å bli litt bedre den gangen var å bli fraktet til en som behandler med laser i Larvik (Refsdal). Det høres helt rart ut sikkert, men ved å behandle gallen og forbrenningsprosessen så ble det sakte med sikkert bedre. Jeg blir bedre av å gå på en diett hvor det er minst mulig dårlig fett, spiser bare olivenolje og tine smør i tillegg til fett i kjøttet. I tillegg er det endel andre ting jeg ikek spiser som jeg er nøye med (Bare ta kontakt for mer info)

Utfra et akupunktur's ståsted så går det en meridian fra galle og opp langs ansiktet og til hodet. Etter 3-4 behandlinger ble hodet bedre så jeg kunne være i stående litt lenger. Det kommer og går, men blir jeg for ille så må jeg ned å få "påfylling" av behandlingen..Han har også et måleapperat som sier om du har høy eller lav spenning i de ulike organene, har man høy så trengs det behandling. SÅ man blir ikek behandlet om alt er bra liksom..

Men er sikkert ikke så lett å komme deg dit?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 22:00 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Jeg har trykk i hodet.. trodde det var borte (etter fem år konstant verk..), men så kom det tilbake når solen dukket opp. :/ Veldig, veldig plagsomt. Og jeg nekter å ta smertestillende, fordi de ikke virker, og fordi de har alt for mange bivirkninger.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 22:01 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

Glemte forresten å si at jeg ikke har funnet noen smertestillende som tar det jeg heller :oops:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 22:17 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

Kom på enda en ting; jeg synes det funker litt å ha en "vivitex"snurret rundt hode som en turban. Det tar endel trykk.

Edit; også hjelper det bittelitt med noe som heter Flow C dråper, men de fåes bare på resept av Mette Johnsgaard

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 23:06 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

marimor skrev:
Kom på enda en ting; jeg synes det funker litt å ha en "vivitex"snurret rundt hode som en turban. Det tar endel trykk.

Edit; også hjelper det bittelitt med noe som heter Flow C dråper, men de fåes bare på resept av Mette Johnsgaard

Turbandame her og! :wink: Men det virker ikke alltid, hadde nylig trykk & tåke ni-ti dager i strekk (muligens grunnet mental overanstrengelse og overdose data). I ekstreme tilfeller synes jeg Imigran kan lindre litt, selv om dette er noe annet enn migrene.

Nå har jeg neppe så store plager som dere, men i slike trykk-perioder synes jeg at jeg får mer av små nevrologiske fenomener; rykninger, lysglimt og pussige "anfall" der jeg blir borte et sekund eller to. Noen som synes dette lyder kjent?

PS - Marimor, hva er Flow C?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Apr 09, 2008 23:13 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

Sitat:
rykninger, lysglimt og pussige "anfall" der jeg blir borte et sekund eller to. Noen som synes dette lyder kjent?
japp, kjenner til den :wink: øynene hopper og spretter og lever sitt eget liv, det er lystglimt og merkelige ting som skjer støtt, snodig:shock:

Flow C er...ja hva er det.. på pakka står det; Proprietary formula (+ noe mer), hva nå det betyr.. :shock: Iallfall en slags dråpesak til å ha i vannet.. uff, har ikke noe forklaring jeg, men kan spørre Mette neste gang hva det ER. :wink: *Kommer fra Empirical Labs i USA

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Apr 10, 2008 08:21 
Avlogget
Fast plass
Fast plass
Brukerens avatar

Trykk i hodet vet jeg litt om jah... Eller - jeg VET jo ikke så mye om det, jeg vet bare mye om hvordan det føles..

http://et-eple-om-dagen.blogspot.com

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Apr 10, 2008 11:56 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Hei :)

Nå vet jeg ikke om jeg har ME, men jeg har trykk i hodet. Jeg har nettopp vært igjennom en serie timer hos nevrolog, og en av de tingene som ble gjort var spinalpunksjon. Etter punksjonen (selv om trykket var normalt) så forsvant dette trykket i hodet.

Kanskje ikke noen medisin akkurat, men han sa at mange opplevde det selv om resultatene var fine ellers. Og jeg har ikke opplevd skikkelig trykk i hodet de siste mnd. etter dette.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Apr 10, 2008 14:41 
Avlogget
På øverste hylle
På øverste hylle
Brukerens avatar

Jeg må ta epilepsi medisin mot hodesmertene mine.
Er heldigvis mye bedre i dag enn for noen uker siden. Og for meg fuker det, men har veldig skumle bivirkninger. Migrene medisin og p. forte hjelper ikke når smertene er på sitt værste.

http://surekrokodiller.blogspot.com/
http://byskogenkafe.blogspot.com/ sybloggen min

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet