ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Tor Okt 30, 2014 18:28

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir Aug 05, 2008 18:10 
Avlogget
Husvarm
Husvarm
Brukerens avatar

I slutten av juni ble jeg akutt innlagt med sterke bryst- og magesmerter. Jeg fikk da påvist betennelse i tolvfingertarmen, men som legen sa : Dette forklarer ikke alle symptomene dine.
Jeg fikk en kur med syrenøytraliserende tabletter som jeg tok i 14.dager og opplevde at smertene avtok ved det.
Nå har jeg fått tilbake smertene og er ofte kvalm og kaster opp.
Jeg leste på nettet at de aller fleste tilfeller av betennelse og sår i tolvfingertarmen skyldes en bakterie som heter Helio bakter Pylori, og at for å bli kvitt denne må den behandles med en trippel penicillin-kur.
Jeg har tenkt å be om å få tatt en prøve for å avdekke om jeg har denne bakterien. Min usikkerhet er hvordan jeg vil reagere på en hestekur med antibiotika dersom bakerieprøven er positiv?
Blir nesten som å velge mellom pest og kolera..for til tross for smertene fungerer jeg veldig bra nå , og er redd for at en antibiotika-kur skal gi meg et langvarig tilbakefall.

Noen som erfaringer og råd å komme med , så er jeg takknemlig :)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 05, 2008 18:56 
Avlogget
Fast plass
Fast plass
Brukerens avatar

Har du lest noe om bruken av natron?

Da jeg forhørte meg med min lege om bruk av natron slik FrodeNE anbefaler, fortalte han faktisk om en gammel mann han kjente som i omtrent hele sitt liv hadde slitt med magesår pga. helicobakter. Han hadde gjort alt mulig som legene anbefalte uten varig bedring... Han hadde etterhvert fått tips om å ta natron på tom mage hver dag, og etter bare et par uker hadde han vært kvitt problemet... !? :shock:

Gubben hadde levd resten av sitt liv til han var langt over 90 uten noe slags magetrøbbel - etter å ha slitt med dette fra han var i tyveåra og frem til han var ca. 70!? *utrolig* :tob:

Så det er faktisk mulig at dette kan hjelpe deg litt, også? Men les trådene om natron og forhør deg med din lege før du eventuelt hiver deg på! :wink:

Lykke til!

* Lykken er ikke en stasjon man ankommer til, men en måte å reise på * - Margareth Lee Rambeck

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 05, 2008 19:35 
Avlogget
Bærer frukt
Bærer frukt
Brukerens avatar

Hei Trønderjente :)

Godt råd fra mono. Støtter det jeg. :to:

Det finnes også et naturprodukt som et bra mot Heliobacter Pylori.

Heter Lectinect mage.
Utviklet i samarbeid med prof. Pryme ved UIB og legen dr. P. Tilrem.

Les mer her: www.lectinect.no

Heller ingen kollisjon om du bruker både dette og natron. :lys:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 06, 2008 08:59 
Avlogget
Husvarm
Husvarm
Brukerens avatar

Tusen takk for svar !
Jeg har lest om natron , og etter at smertene mine avtok ved behandling av syrenøytraliserende tabletter skrev jeg også et innlegg på tråden.
Om ikke natron fjerner bakterien , så kan det jo være verdt et forsøk dersom det gjør at symptomene forsvinner...heller det enn å kaste meg uti en antibiotika-kur. Så får den kuren heller vente til jeg blir "frisk" og kan tåle den ;)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 06, 2008 09:05 
Avlogget
Setter rotskudd
Setter rotskudd
Brukerens avatar

God bedring til deg Trønderjente.
:klem: :sol: :rose: :snill:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Aug 10, 2008 12:32 
Avlogget
Bærer frukt
Bærer frukt
Brukerens avatar

Trønderjente skrev:
Tusen takk for svar !
Jeg har lest om natron , og etter at smertene mine avtok ved behandling av syrenøytraliserende tabletter skrev jeg også et innlegg på tråden.
Om ikke natron fjerner bakterien , så kan det jo være verdt et forsøk dersom det gjør at symptomene forsvinner...heller det enn å kaste meg uti en antibiotika-kur. Så får den kuren heller vente til jeg blir "frisk" og kan tåle den ;)

Hei Trønderjente :)

Husk bare å starte forsiktig. F.eks. 1/3-teskje natron og føl etter virkningene og evt.bivirkninger. Øk dosen inntil 1/2 teskje dersom det føles riktig for deg.

Du har sikkert lest dette, men viktig: Taes om morgenen i et stort glass vann, på tom mage.
Vent deretter 10-15 min før du spiser eller drikker noe annet.

Lectinect mage kan du jo bruke i tillegg, men da først 15 min. etter natrondosen; før mat.
Eller et annet tidspunkt på dagen, før mat.

Bestiller du på linken jeg viste til; får du jo 2 mndr. gratis. Kun porto/frakt å betale.

Det står på selve produktpakken at det virker på Heliobacter pylori, men på nettstedet står ikke dette direkte. Vi vet jo at lovverket om markedsføring av naturmidler tilsier at det ikke er lov til å fortelle noe særlig om hva produktet virker for.
Bare lovlig å fortelle om mer generelle virkninger.

Lectinect inneholder lektiner som er godt for så mye. Derfor bra å ta for alle, faktisk.

Natron vil alene kunne drepe denne bakterien, p.g.a. endret og balansert Ph og trolig virke fort.
Lectinect bruker lenger tid, men en kombinasjon med Lectinect, p.g.a. lektinene vil gjøre deg godt på en annen måte også; p.g.a. andre typer virkestoffer i tillegg.

Lykke til, hva du enn velger å gjøre. :lys:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet