Rivotril -hvilke erfaringer har dere?

Generell medisinbruk eller alternative behandlingsformer? Dette er stedet for å diskutere det. (Inneholder også trådene fra det tidligere papayaforumet)

Moderators: mhj, Milou

Post Reply
hjerter
Rotfast
Rotfast

Rivotril -hvilke erfaringer har dere?

Post by hjerter »

Hadde bestemt meg for å ikke bruke piller men klarer ikke mer....så lurer på om det kan skade å prøve rivotril for å komme meg gjennom romjulen. Samboer jobber og jeg har ikke klart å sove etter julaften :shock: selv om jeg sov både dag og natt før jul. Er i et "snart smeller det" modus og jeg har så mye angst det ikke kan beskrives. Samboer skal jobbe både dag og kveld og jeg har en sønn på 8 år. Har rivotril, stesolid (får motsatt effekt!) og paralgin forte samt en imovane. Trenger bare komme meg gjennom disse dagene og lurer på om det er verdt å prøve rivotril....så hvilke erfaringer har dere? Klarer ikke mer nå....
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

Solvpilen
Utestengt

Re: Rivotril -hvilke erfaringer har dere?

Post by Solvpilen »

Du har ME, søvnvansker og angst, godt mulig at valium kan være et bra valg for deg. :lese:

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

valium er samme som stesolid jeg skrev om over ;)
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

lillesky
Stamgjest
Stamgjest

Post by lillesky »

Prøv å søke litt på Rivotril her på forumet. Vet det har vært diskusjoner om det.
Har ingen erfaring med det selv, så har ikke noe å dele.
Men det er vondt å ha det sånn som du har det, det vet jeg. :(
[url=http://www.youtube.com/watch?v=bCUvygbYdXs]Missing my life...[/url]
(You Tube-link om det å ha ME)

[url=http://meforum.info/viewtopic.php?t=11037]lilleskys dagbok[/url]

Rasmus
Husvarm
Husvarm

Post by Rasmus »

Jeg regner med at du har "ADHD"-lignende diagnose i og med at du har Rivotril. I så fall vil Rivotril få deg opp på samme "aktiveringsnivå" som vi andre er UTEN Rivotril. Da vil du antaglig få det bedre. Mitt råd er derfor å ta tablettene i den dose som legen din har ordinert. Samtidig må du holde deg unna legemidler som har motsatt effekt, selvfølgelig....

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

Rasmus wrote:Jeg regner med at du har "ADHD"-lignende diagnose i og med at du har Rivotril. I så fall vil Rivotril få deg opp på samme "aktiveringsnivå" som vi andre er UTEN Rivotril. Da vil du antaglig få det bedre. Mitt råd er derfor å ta tablettene i den dose som legen din har ordinert. Samtidig må du holde deg unna legemidler som har motsatt effekt, selvfølgelig....
HÆ? Blander du ritalin og rivotril nå? Har ADHD diagnose men ritalin tålte jeg ikke i det hele tatt så fikk ren amfetamin (dexedrine) som jeg seponerte fordi jeg var sengeliggende og følte det var mer stress å ta de enn de hjalp meg. Rivotril er en epilepsimedisin og ingen ADHD medisin ;) Hadde jeg tatt ritalin i dosen som legen forskrev så ville jeg vært enda verre i dag tror jeg...skal holde meg unne sentralstimulerende nå når jeg har ME, det er jeg ikke i tvil om :himle:

Virket som om Nyland brukte rivotril til ME pasienter tidligere?

Rasmus
Husvarm
Husvarm

Post by Rasmus »

hjerter wrote:
Rasmus wrote:Jeg regner med at du har "ADHD"-lignende diagnose i og med at du har Rivotril. I så fall vil Rivotril få deg opp på samme "aktiveringsnivå" som vi andre er UTEN Rivotril. Da vil du antaglig få det bedre. Mitt råd er derfor å ta tablettene i den dose som legen din har ordinert. Samtidig må du holde deg unna legemidler som har motsatt effekt, selvfølgelig....
HÆ? Blander du ritalin og rivotril nå? Har ADHD diagnose men ritalin tålte jeg ikke i det hele tatt så fikk ren amfetamin (dexedrine) som jeg seponerte fordi jeg var sengeliggende og følte det var mer stress å ta de enn de hjalp meg. Rivotril er en epilepsimedisin og ingen ADHD medisin ;) Hadde jeg tatt ritalin i dosen som legen forskrev så ville jeg vært enda verre i dag tror jeg...skal holde meg unne sentralstimulerende nå når jeg har ME, det er jeg ikke i tvil om :himle:

:D Ja, det stokket seg nok litt for meg der. Det kan nok lønne seg å lese litt mere nøye det en kommenterer enn det jeg gjorde .... Sorry! :D

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

Rasmus wrote:
hjerter wrote:

:D Ja, det stokket seg nok litt for meg der. Det kan nok lønne seg å lese litt mere nøye det en kommenterer enn det jeg gjorde .... Sorry! :D
Sånn som skjer når vi lever i hjernetåke :sssh: :klem:

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

Min erfaring er GOD så langt. Tok en rivotril i morges og hjertebanken stoppet og jeg følte meg bedre enn på lenge. Skremmende mye bedre, men ikke rusa som på andre benzo. Var to fra psyk her 10.00 som låste seg inn og da hadde jeg sovna for jeg fikk ikke sove i natt. Klarte stå opp og lage meg mat og spise den! har aldri klart det på morgenen før. Etterpå lå jeg å hvilte med øyemaske og tenkte på hvordan jeg skal overbevise legen min :P Helt utrolig god virkning og uten å føle meg rusa eller sløv. Jeg kjørte til og med til mamma i dag!!!

Takk til rivotril sier jeg, men har bare noen få så blir ikke avhengig. Bruker de i romjulen så får jeg ihvertfall en pause og slipper slite ut de rundt meg.

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

Vil bare si jeg har brukt det hver dag siden jeg skrev her, minus en liten periode og vil si at rivotril demper mange symptomer. Må bare være ekstra forsiktig for å ikke gå på en smell da det er lett for å ta en ekstra rivotril for å klare delta på noe, for å få sove til natten osv.
Bruker samme lave dose og har ikke samme problemet som på f.eks. stesolid at dosen må økes, med mindre jeg har angst og trenger beroligende virkning, men nå snakker jeg om effekten på ME symptomer. Tørr pås denne pillen er grunnen til jeg ikke ligger isolert i mørket.
Sterk påstand, men vet h or lite jeg tåler av lys, lyder, bevegelse, hjertebanken osv uten.
Den er vanedannende, men heller være avhengig enn å ligge isolert fra alt og alle!
Ville bare dele min erfaring siden jeg selv lette etter erfaring.

Brie
Ny bruker
Ny bruker

Post by Brie »

Ja jeg får tilbake energien av rivotril, og fungerer helt normalt når jeg tar den. Veldig interessant det der. Men det som er synd med den er at den tar bort langtidshukommelsen. Jeg prøver å kun ta den hvis det er noe jeg må klare å gjennomføre. Tar jeg den hver dag i flere måneder forsvinner effekten litt. Energi er der fortsatt, men jeg blir etterhvert tiltaksløs igjen, så for meg fungerer den best når jeg ikke tar den hver dag. Men fantastisk vidunder medisin. Uten rivotril er jeg konstant dårlig.

Post Reply