Atlaskorrigering Trondheim

Generell medisinbruk eller alternative behandlingsformer? Dette er stedet for å diskutere det. (Inneholder også trådene fra det tidligere papayaforumet)

Moderators: mhj, Milou

Post Reply
badeand
Fast plass
Fast plass

Atlaskorrigering Trondheim

Post by badeand » Thu Oct 20, 2016 21:37

Hei, er det noen som vet om noen (bra) steder som gjør atlaskorreksjon i Trondheim?
Om meg: syk, ikke ME-diagnose.
Mye friskere nå enn da jeg registrerte meg. :)

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Re: Atlaskorrigering Trondheim

Post by hufsamor » Sat Oct 22, 2016 16:51

Nei, men jeg har tatt den behandlingen en gang, hvis du har lyst å høre erfaring ...

Det var fantastisk deilig, men det føltes ikke som om effekten vedvarte.
I teorien skal man gjøre det en gang i livet, men jeg burde nok gått jevnlig, med noen måneders mellomrom..

badeand
Fast plass
Fast plass

Post by badeand » Fri Dec 16, 2016 21:18

Det var hyggelig å høre at det hjalp, selv om det var midlertidig. Hva slags type korreksjon var dette? Atlasprofilax, Engeheart, Atlantotec, etc? Eller kan du si hvor du fikk utført korreksjon at atlas?

Rasmus
Husvarm
Husvarm

Post by Rasmus » Fri Dec 16, 2016 21:50

hufsamor wrote: Det var fantastisk deilig, men det føltes ikke som om effekten vedvarte...
badeand wrote:Det var hyggelig å høre at det hjalp, selv om det var midlertidig.
Hjalp???
I forhold til hva da?
ME er kroniske saker. Om noe er godt der og da, lindrer litt de plager vi har. ... So what? ? Mangt og meget kan være godt ... Men å bruke ordet "Hjalp" skal man være forsiktig med. Alt for mange forveksler symptomlindring med noe kurativt. Og da er storyen fort at dette eller hint kurerer ME.....

badeand
Fast plass
Fast plass

Post by badeand » Fri Dec 16, 2016 21:56

Jeg tenkte på ubehag i nakken, når det ikke ble presisert noe annet.

Nå er i hvert fall nakken min blitt helt vrang, men jeg spurte på dette forumet, fordi jeg håpte folk her hadde erfaring. Jeg kunne nok ha presisert at det mest handlet om nakken, ikke ME. :)

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Post by hufsamor » Sat Dec 17, 2016 01:53

Det er nok fint å få presisert at me- messig hadde det ikke noe for seg

Men jeg har noe knot med bekkenet, og det snodige var at selv om hun rotet oppi nakken, løsnet det helt ned i bekkenet! Det var både uventet og svært behagelig..jeg gikk mer ledig og mindre bundet, om man kan si det slik.

Jeg skrøt i det forrige innlegget av at du skulle få høre erfaring, men i virkeligheten har jeg visst glemt det meste, jeg husker at jeg skrev en hel liste over ting som føltes bedre. Det eneste jeg husker nå er forbløffelsen over å sveve avgårde som en fjær (altså ikke sveving energi -messig, men skjelett -messig. Fra å være en robot med me til å være en ballerina med me...he, he, om du forstår tanken)

Så lenge det varte.....

Men det er noen år siden, jeg husker ikke hva dama het eller hvor hun holdt til...dessverre...annet enn at det må ha vært i utkant oslo ett eller annet sted.
Og jeg har ikke hørt om alle de alternativene du ramser opp, så hvis alt det er atlas korrigering vet jeg rett og slett ikke å skille det ene fra det andre.

Hvis du prøver må vi få høre hva du synes.
Jeg mener at effekten satt i tre mndr til ett halvt års tid, kanskje?

HeltUtmattet
Stamgjest
Stamgjest

Post by HeltUtmattet » Wed Jan 04, 2017 23:28

Dette har faktisk også jeg prøvd, og hadde god effekt i en måneds tid før ting gikk tilbake til normalen. Har strevd med en stiv og vond nakke i alle år, og det grunnen til at jeg oppsøkte denne alternative behandlingen. Dette var mange år før ME/CFS diagnose ble satt.

Jeg brukte en behandler i Moss.

Post Reply