ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Tor Apr 17, 2014 11:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 24, 2007 23:45 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

hei carinakunstner..

Dette var en av mine første innlegg, men i ettertid har jeg lest om vivitex og postet innlegg på den tråden. Men takk for tilbakemelding :klem:

Topp

Innleggets emne: Re: Refsdal
InnleggSkrevet: Ons Feb 21, 2007 17:15 
Avlogget
Administrator
Brukerens avatar

Vigdis skrev:
Man må følge strengt kosthold skal man få noen virkning hos Refsdal, tror jeg. Kutte ut sukker, fett og svinekjøtt. Ellers slår det ut på måleapparatet hans med en gang. :? Har vært der mange ganger. Det rare er at jeg aldri fikk noe ME diagnose av han som så mange andre har fått. Kanskje fordi jeg var der først og fremst for muskel og ledd smerter, og mageproblemer. Jeg har fått ME diagnosen.
Jeg gikk til han i et halvt år, merket ingen bedring. Kun på hans målinger. Det koster jo å ta behandlinger. Bruker fremdeles urteteen hans. Den er bra for magen.

Tror det har mye å si om man endrer kostholdet- fikk en gradvisbedring i løpet av et halvt år når jeg går på dette kostholdet, så bra at jeg reiste til kroatia på ferie. MEn der fikk jeg ikke passet på maten i tillegg til at jeg ble utslitt på andre måter, og jeg falt tilbake igjen.... virker som kroppen er helt super sensitiv på maten altså.. Fikk du noe bedring i imunforsvarety eller i fh til forbrenninga di?

marimor

Topp

InnleggSkrevet: Lør Okt 27, 2012 16:21 
Avlogget
Ny bruker
Ny bruker

Jeg er under utredelse for ME nå. Jeg går hos Refsdal hver uke. Jeg skjønner at man har forskjellige opplevelser etter møter med han. Men jeg kan helt ærlig ikke skjønne hvorfor noen vil skrive negativt om denne mannen. Hadde ikke jeg gått hos han hadde jeg ligget hele tiden. Han hjelper meg virkelig, jeg har ikke fått noen trenge kostholdskrav, jeg skal bare spise normalt sundt. Men det å gå bort i fra sukker er sundt for alle og en hver å det kan jo gi bedre virkning. Sukker er jo ingenting kroppen trenger. Da mener jeg det usunne sukkeret. Jeg har gått hos han siden jeg var liten å fikk RS virus. Han har heller ikke gitt meg noen diagnose som han selv sier han ikke kan, men han kan se viruset og behandle meg så jeg blir bedre.

Moren min har for lenge siden fått ME diagnose, ikke fra han. hun lå i 3 år. Så startet hun hos han, i dag trenger hun bare en behandling innimellom mot dette når hun merker det. det kan være så lite som ikke en gang i mnd en gang. Hun er så å si frisk, å merker ikke lenger noe til ME'en. Jeg selv er også bevist på at han kan gjøre meg så mye bedre, noe han også gjør.

Jeg er bare 18 år, uten han kunne jeg ikke levd som en ungdom på noe vis, men jeg kan gjøre det innimellom nettopp på grunn av behandlingene jeg får hos han.

Det er verdt alle pengene!

- ME syk 18 årig jente

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support