ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Tir Jul 29, 2014 10:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 11:18 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest

he he

Det er vel i de små hjørner store idèer blir til, og rik blir den som tar patent. Men - vi kan jo håpe at ME-kuren(e) ikke koster så mye at noen blir rik av det!

Skulle ønske du ble frisk!!!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 14:52 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest

Skjønner det, Huldra, men denne dama driver nok ikke med de samme som Refsdal... Der er det enkle det beste, og rett på sak. ME er en alvorlig tilstand, det mener også han. Og det kan være vanskelig å behandle- MEN mange har årsaker til ME som går an å behandle. Er det virusen som har skylden, så må den vekk. Vet ikke om andre som kan undersøke og behandle dette uten veiledning fra Refsdal- det håper jeg det blir en endring på etterhvert.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 15:11 
Avlogget
Fast plass
Fast plass
Brukerens avatar

Ok, og hva er det han gjør, da, sånn konkret?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 15:21 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Sorry, men dette blir for søkt. Han fjerner et virus som ikke i utgangspunktet er påvist, ikke vet hva heter og ikke vet mekanismen bak er. I mine øyne blir dette vel mye hokkus, pokkus! :trøtt:

Sjøl er jeg åpen for den alternative medisinske verden, men dette blir i overkanten av hva jeg klarer å svelge. :ud:

Virus er et komplisert felt og mikroorganismer som er vanskelig å fjerne. De opptrer forskjellige og befinner seg i ulike typer celler i kroppen. Noen virus klarer ikke kroppen å bekjempe som HIV og herpes-gruppen. Andre virus klarer kroppen sjøl å fjerne etter ei viss tid. Hvor sammenfallende kan ikke det være med denne behandlingen/fjerningen av virus?

Derfor er spørsmålet mitt: Hva er det denne mannen vet som ingen andre på denne kloden har funnet ut ennå? Hvis han sitter med denne kunnskapen; hvorfor har han ikke fått en eller annnen utmerkelse for det? Hvorfor har han ikke fortalt det til resten av verden?

Men, når det er sagt; TRO KAN FLYTTE FJELL! Placebo effekten er en kjent mekanisme. Når alt kommer til alt dreier det seg kanskje om kroppens og psykens samarbeidsprosjekt Om å bli frisk!

Kanskje vi trenger noen som lurer oss slik at vi kan lure oss selv til å lure kroppen vår til å bli frisk, hæ?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 15:28 
Avlogget
Har mange innlegg
Har mange innlegg
Brukerens avatar

Det skulle ikke være dette viruset han har "funnet" da?
At det han tester med slår ut fordi det er et skjult virus i hjertet?

Link til denne tråden;
http://meforum.diskusjonsforum.no/mefor ... t2589.html

bare lurer jeg...................... :?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 15:49 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest

huldra skrev:
Ok, og hva er det han gjør, da, sånn konkret?

Tror det er beskrevet ganske bra tidligere i tråden, se også innleggene fra Refsdal.

- Måling av punkter i øret med biotron, registrerer spenningen i kroppens organer. Måler på spesifikke punkter, dersom virusen er tilstede i kroppen vil det slå ut på en spesiell måte (med bla veldig høye verdier på mellomøre, nese, halskanalen, underlivet- virusstedene).

- Er det virus? Behandling med nåler i de ulike punktene. Og hjemmebehandling med to ulike homeopatiske midler, i tillegg til hvitløkstabletter. Virusen som oftest fjernet etter tre behandlinger.

--

Det kommer nok til å skje mye på dette området, for jeg er sikker på at forskerne snart finner ut ang dette. Og skal det være troverdig og nå ut til mange, så må det jo komme fra skolemedisinere..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 15:55 
Avlogget
Fast plass
Fast plass
Brukerens avatar

ja, men da er det likt likevel da, jeff, bare at hun tok to tusen andre tester i tillegg, sikkert ford ho ikke fant virus, hva vet jeg

takk for at du svarte, det satt jeg stor pris på :klem:

håper du blir bare bedre og bedre og bedre og bedre

og hvis han refsdal'en sitter inne med jackpot'en så kan det jo hende han ikke deler med verden fordi han vil ha æren sjøl men trenger nok pasienter først, det er jo mulig

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 16:15 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest

Bare hyggelig :wink:

Det jeg tenker, er at hun kan umulig ha undersøkt om du har viruset hvis hun ikke kjenner til det og/eller har erfaring i å behandle det. Selv om mange tilsynelatende bruker samme diagnosemetoder, så er "mannen bak spakene" det viktigste. En ting er også å gjøre måling, en annen ting er å gjøre det på den rette måten og tolke resultatene som kommer fram.

For tiden så kjenner jeg ikke til andre som er klar over viruset og som kan behandle dette. At han sitter på viktig informasjon, det er jeg helt sikker på. Så må prøve å få den informasjonen videre, da. Som et lite tips til forskerne hva de bør undersøke nærmere kanskje.

Tror ikke han ønsker å holde dette for seg selv, da ville han nok ikke stillt opp på intervju i det bladet. Heller ikke gitt tillatelse til å legge ut informasjon fra han på forumet her. Så får se hva som skjer etterhvert..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 16:22 
Avlogget
Fast plass
Fast plass
Brukerens avatar

joda, hun har kjennskap til viruset, hun fant det bare ikke i meg 8) men nok om det...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 16:31 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest

Men kjenner hun til det pga erfaring, eller fordi du opplyste om det...? Han måler nemlig spesielle punkter- øret kan deles opp på ulike måter. Han har funnet fram til punkter som fungerer, dvs en kombinasjon- og kanskje ikke helt etter læreboka.

Er jo bra hvis du ikke har viruset, da.. En ting til bare- hvis man har hatt det lenge, så kan verdiene være lave selv om man har det i kroppen. Dvs da kan det være vanskelig for utrente å avsløre at det er viruset som er årsaken til at man er syk.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 16:35 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Sitat:
Det kommer nok til å skje mye på dette området, for jeg er sikker på at forskerne snart finner ut ang dette. Og skal det være troverdig og nå ut til mange, så må det jo komme fra skolemedisinere...

Jeg er langt på veg enig med deg, Jeff. Tro meg, jeg har gått noen veger innen den alternative medisinen. Men, jeg som mange andre har vært offer for useriøse aktører som lover gull og grønne skoger. Det eneste man sitter igjen med er ei tom pengebok og noen illusjoner fattigere. :x

"Selvsagt skal han bli frisk" sa han som behandlet min alvorlig allergiske sønn med bioresonansterapi. Etter ett år med maaange behandliger og tom pengebok var han like allergisk og er det fortsatt. :depp:

"Det er DU selv som skaper denne allergien hos sønnen din fordi du ønsker å ha kontroll over han" sa en annen terapeut til meg da hans vidunderpiller ikke gjorde sønnen min frisk.

Jeg er frustrert fordi vi ikke har noen form for beskyttelse som pasient i denne alternative jungelen. Det virker på meg som de er i sin fulle rett til å selv konstruere forklaringsmodeller hytt og pine. Skolemedisinen må inneha evidensbasert kunnskap for i det hele tatt å kunne trekke noen som helst form for konklusjoner. Dette er bl.a for å beskytte oss pasienter.

Så strengt synes jeg det skal være!!

Javisst kan det være noe i behandlingsformen til Refsdal. Hadde det bare vært så gilt at han sitter med nøkkelen. :to:

Men inntil dette er bevist forbeholder jeg meg retten til å være tvilende :?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Nov 30, 2006 18:47 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest

Enig med deg, Tøtta.
Det er lurt å være utstyrt med en viss kristisk sans. Du har din fulle rett til å være tvilende, også til disse teoriene og erfaringene. Så får vi bare vente på at det skjer noe hos forskerne, kan godt hende de trenger et spark bak.. :wink:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 111 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support