Hmm. Så litt i felleskatalogen på nett,og der står det om circadin(melatonin) som om det er et vanlig c-preparat, dvs sovemiddel, og IKKE noe om at dette er et stoff kroppen egentlig skal produsere selv.. Merkelig.
Uansett, fastlegen min ga meg mine første melatonin på kontoret, da de ikke fåes i 3 mg her i Norge. Han sa også at de virker bedre etter man har tatt dem en stund!..
Man må bestille fra utlandet, men sjekk tollreglene for import av medisiner og helsekost, da de kan nekte å ta det inn i landet om du bestiller mer enn for ? ant uker/mnd... Husker ikke hvor lenge det var. Min mor fikk en liten søt regning på over 200 kr i toll... Hun kjøpte melatonin fra England.
Men undrer meg over det som står i felleskatalogen, altså... For melatonin kan du ta året rundt, hver dag, og det har ingen avhengighetsfaktor, siden det er noe kroppen egentlig produserer selv. Kan hende det er lurt med noen pauser, og passe på å få nok dagslys i pausene, da det er det som får hjernen til å produsere melatonin...!
Men jeg tar dem hver kveld ihvertfall. Tar 1 stk 3mg om jeg bare har litt søvnvansker, og 2 stk, dvs 6 mg om jeg har skikkelig problemer med å sove. Blir det værre, må jeg springe til legen og få Stilnoct/zolpidem, da det er det eneste jeg har funnet av standard sovemedisin som hjelper ordentlig, uten at jeg får merkelige bivirkninger...
Håper du får styr på melatonindosen, og søvnen, kan hende du skal søke på melatonin på nett, og se om du finner en plass i utlandet som du kan kjøpe dem fra... MYE billigere, men ikke bestill for mange av gangen...
(Mulig det ble litt rot, har den typen hjernetåke der jeg tror jeg tenker klart, men det viser seg i ettertid at det ikke stemmer

)
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM