NBG : Norsk Beta Glucan

Generell medisinbruk eller alternative behandlingsformer? Dette er stedet for å diskutere det. (Inneholder også trådene fra det tidligere papayaforumet)

Moderators: mhj, Milou

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Takk for tipset, Monika, det var vel FrodeNE som beskrev det i natron-tråden, var det ikke? Jeg prøvde natron sammen med "resten av gjengen" da, og ble faktisk kvitt mens-smertene mine. :tob: Hadde aldri hatt det før, fikk den plagen for ca 3 år siden, om ikke 4, og ble kvitt det på rekordtid med natron! Har ikke vært plaget igjen siden faktisk, og om jeg kjenner litt ubehag eller smerter, tar jeg natron en eller to morgener 15 minutter før mat og drikke.
Mulig det kan bli for kraftig kost for deg, Persimmon, da du reagerer så kraftig på alt slikt? Går an å prøve, men kanskje kun en liten kvart teskje med natron i et glass vann...

Men jeg reagerte og middels-kraftig på natron, kroppen sa fra at det ble for mye med en kvart teskje i et glass vann til og med, og jeg måtte kutte kuren på 3. eller 4. dag hver gang, da kroppen ikke ville ha det mer. Men noe hjalp det da på :-)

Det kan jo se ut til at Proargi 9 ikke fungerer på noe da.. Det var jo dumt, som med alt annet som ikke virker, egentlig.
Jeg prøver å huske å ta NBG-kapslene jeg fikk tak i hver dag (kaller det NBG for enkelhets skyld, litt mer komplisert å huske immifleks ;-) )
Men holder og på med en markkur, og papaya. Markkuren skal jo taes 1 tabl morgen og kveld i 3 dager i strekk, og papaya'n skal taes 1 kapsel 3 ganger pr dag, så ikke lett å huske alt ;-)
Markkuren blir prioritert på lik linje med papaya, siden jeg er redd de små beistene skal bli immune eller noe. Har ikke merket annet enn at jeg har fått MYE luft i magen, og kløe i nese og øyne. Litt mer behagelig følelse i magen innimellom, noe jeg ser på som veldig positivt.
Jeg var i nærheten av en som jeg tror kanskje hadde forkjølelse eller influensa, tok da en ekstra NBG kapsel ;-)
Har gått fint så langt :tob: ..Men det gjorde det jo før jeg starta på det der og da..
Føler jeg meg bedre etter en stund, så tror jeg at jeg kommer til å abbonere på NBG fra nett, så blir det visstnok billigere..
Var det forresten du som tipset meg om det, Monika?
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

Lille P :)

Det er jo kjempeflott at natron hjalp på menssmertene dine i alle fall. :to:

Det var først Persimmon som tipset om abb. på NBG, deretter la jeg inn en link til stedet hvor du kan abbonere. Litt tidligere i denne tråden.

Kan også abbonere på et sted som heter Care Direct. Lurer på om det ikke er de som selger Immiflex?
Søk på Care Direct.
Hva som er best av de to produktene kan jeg ikke svare deg på, før etter evt. nærmere utsjekking.

Du kan derfor rette din takk til oss begge, hehe. :lys:
Monika

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Ok, da takker jeg til dere begge to ;-)

Damen på helsekosten sa at de prduktene var like gode, men at den jeg kjøpte med vitamin D-3 skulle være bedre pga at D-vitaminet hjalp på saken på et vis, som jeg ikke husker nå..
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

TrineX
Husvarm
Husvarm

Re: NBG : Norsk Beta Glucan

Post by TrineX »

Hei!

Tar opp tråden her angående BETA GLUCAN og IMMIFLEX

En venninne tipset meg om en reportasje i Hemmet nr.43 i år (2010) om en ME-pasient som var blitt frisk av Immiflex /beta glucan.

Har prøvd å finne den uten å lykkes. Noen her som vet, har en link, eller lignende?

TrineX

Tina
Administrator

Post by Tina »

Jeg bruker NBG 24:7. Den fåes kjøpt på apotek.
Den du snakker om som inneholder det samme etter det jeg har skjønt må visstnok bestilles via nett.
Vet desverre ikke hvor.
:-)
-Sammen er vi sterke-

TrineX
Husvarm
Husvarm

Post by TrineX »

Takk, synes du NGB har noen effekt?
Tror Immiflex kan kjøpes på helsekost.

Jeg har lyst å prøve Beta Glucin istedet for å gå på bredsprektret antibiotika.. føler meg bedre, men det kan umulig være sunt i lengden.

:) Trinex

Tina
Administrator

Post by Tina »

Jeg vet ikke hvor mye effekt det har, men merker at jeg i de periodene jeg har brukt det har vært mindre tett i nesen. Nå har hele familien vært skikkelig forkjølet i 14 dager, med hals og ørevondt og hoste. Jeg har nesten gått helt fri, bare litt tett(ere) i nesen.

Har litt tro på det, men er generelt skeptisk til alt som skal hjelpe ;-) Men, jeg bruker da dette hver dag, så ett lite håp har jeg da på at det virker litt :-)
-Sammen er vi sterke-

Tøtta
Stamgjest
Stamgjest

Post by Tøtta »

Jeg opplevde det samme som deg Persimmon, uten å bruke NBG, men 30 days slankepiller. De inneholder også betaglukaner.
Før dette måtte jeg bruker Appital til alle tre hovedmåltidene i løpet av dagen. Nå trenger jeg det ikke lenger siden jeg bruker 30 days morgen og kveld! En SVÆRT hyggelig bivirkning :)

Gjest

Post by Gjest »

Hvordan har det gått med dere som bruker NBG og Immiflex.....fortsatt positiv virkning?

Jeg har ikke helt fått med meg dette før nå. Vel...jeg har faktisk en boks med NBG i skapet som har gått ut på dato. Men jeg visste vel ikke helt hva det dreide seg om dengang jeg kjøpte den. Det var før jeg fikk diagnose og skjønte hvor skral jeg var... :-)

Men nå har jeg heller kjøpt Immiflex og skal teste ut den.

..noen andre som bruker Immiflex her?

Gjest

Post by Gjest »

...en annen ting i denne sammenhengen er, hva med bivirkninger. Vet noen av dere noe om dette?

Så vidt jeg har forstått så trigger Immiflex immun-systemet på en slik måte at det blir mere stabilt. Det stimulerer immun-systemet. Men hva da når du slutter å ta de? Da tenker jeg at dette må da være en "falsk" stimulering? Og så blir det kanskje verre igjen når stimuleringen forsvinner? Noen som har gjort seg noen tanker om slikt, eller kan noe om dette?

...nysgjerrig jeg...

Gjest

Post by Gjest »

MHJ; det virker som om du har mye fag-kunnskap. Hva tror du om å stimulere immunforsvaret slik immflex hevder å virke. Mere skadelig eller ok....?

Kaktus
Groddfast
Groddfast

Post by Kaktus »

Jeg bruker NBG24 hver dag, og har gjort det i åresvis. (Klarert med tidl. LHK - som ikke nødvendigvis trodde det hjalp for noe som helst, men det var OK å ta det). Jeg har jo *bank i bordet* ikke vært noe særlig syk av andre ting enn ME de siste par år, mot tidligere halsbetennelser og forkjølelser osv. i hytt og gevær.

(Men nå kan jo det være naturlige svingninger i ME`n også da... Vet jo at noen får alt av smittsomme greier og noen får ingenting. Isåfall har jeg gått fra den ene enden av skalaen til den andre i løpet av disse årene jeg har vært syk). Ingenting forundrer meg! :)

Min friske bror har veldig god erfaring med Immiflex, forresten.
"Alle disse dagene som kom og gikk - lite visste jeg at de var selve livet"...
"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have"...

Post Reply