ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Søn Nov 23, 2014 20:36

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor Mai 24, 2012 07:38 
Avlogget
Rotfast
Rotfast
Brukerens avatar

Sitat:
Slik jeg leser det, vil vi som er på AAP med minstesats få økte utbetalinger. Det blir faktisk nesten 6000 kroner mer i året. Hurra!

Nesten 6000!!! Det er mye!

Klippet fra NAV:

Minsteytelse
Hvis du ikke har hatt lønnsinntekt eller mottatt andre ytelser før arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten, vil du likevel kunne motta arbeidsavklaringspenger. Årlig minsteytelse er på 2 ganger grunnbeløpet (G).

Det kan ikke stemme. Jeg får mellom 7 og 8 tusen i måneden!

Topp

InnleggSkrevet: Tor Mai 24, 2012 07:40 
Avlogget
Rotfast
Rotfast
Brukerens avatar

Tomt Batteri skrev:
Flaggermus skrev:
Tomt Batteri skrev:
Alle dere på AAP får regulert stønaden utifra grunnbeløpet. I og med at det her er snakk om en økning av grunnbeløpet på 3,67 % så får dere selvfølgelig økning dere også.

Var det eg trudde å meinte ja, men får fortsatt samme beløp som vanleg. ( Har to utbetalinger i Mai Måned.)

I midten av juni får dere etterbetalt for mai måned. Og etter første 14 dagers meldeperiode i juni skal dagsatsen ha blitt oppjustert.

Har ingen tro på jeg får ei krone mer jeg...så spent på den utbetalingen, om alle her inne utenom meg får mer :dum:

Topp

InnleggSkrevet: Tor Mai 31, 2012 19:51 
Avlogget
Husvarm
Husvarm
Brukerens avatar

Kanskje det er snakk om bare par hundre lapp mer som skal utbetales mer?

Topp

InnleggSkrevet: Tor Mai 31, 2012 21:29 
Avlogget
Rotfast
Rotfast
Brukerens avatar

Sitat:
hjerter skrev:
Sitat:
Slik jeg leser det, vil vi som er på AAP med minstesats få økte utbetalinger. Det blir faktisk nesten 6000 kroner mer i året. Hurra!

Nesten 6000!!! Det er mye!

Klippet fra NAV:

Minsteytelse
Hvis du ikke har hatt lønnsinntekt eller mottatt andre ytelser før arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten, vil du likevel kunne motta arbeidsavklaringspenger. Årlig minsteytelse er på 2 ganger grunnbeløpet (G).

Det kan ikke stemme. Jeg får mellom 7 og 8 tusen i måneden!

Minstesats på AAP er 2 x grunnbeløpet. Grunnbeløpet fram til 1. mai 2012 har vært 79 216 kroner. Det vil jo si at AAP med minstesats er 158 432 kroner brutto årlig. Dette burde bli 13 203 brutto i måneden. Trekker du voldsomt mye skatt? (- Og i så fall burde du vel få igjen på skatten?) Kan ikke helt skjønne at du bare skal få mellom sju og åtte tusen i måneden. Jeg husker ikke helt hva jeg får, men det er i hvert fall mer enn det. Jeg kan titte på en utbetalingslapp senere, hvis jeg finner en, og se hvor mye jeg får. Har du lån? Nå kjenner jeg at hjernen er helt i ferd med å svikte, men jeg prøver... Det er vel slik at man får skattefradrag ut i fra hvor mye lån man har, så kanskje jeg har mer i lån enn deg, og dermed betaler mindre skatt?

ALLE sier jeg får lite og når jeg spør NAV sier de jeg får det jeg skal, men nei, jeg får ikke mer. 13.000 HØRES HIMLA MYE UT OG JEG VILLE BLITT KJEMPEGLAD! Har nesten ti millioner i lån og får igjen ca. 3000 på skatten...

Topp

InnleggSkrevet: Tor Mai 31, 2012 21:36 
Avlogget
Moderator
Brukerens avatar

Jeg fikk aldri 13 0000 på AAP, jeg fikk 10 000 i mnd inkl ung ufør ..

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jun 01, 2012 01:22 
Avlogget
Moderator
Brukerens avatar

Snakk om skatt på trygd: ser jeg trekker hver 14 dag 3700 i skatt og har 30 % trekk.

vel men får igjen på skatten, så burde vel justert den trekkprosenten. og det e vi jo særs i stand til å styre med...

:| :trøtt:

Utredning ved LHK/SmedS http://www.strommenmedisinskesenter.no/ fra april 2009 :-)

Bloggen min kan du lese her: http://totoneimbehl.wordpress.com/

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jun 01, 2012 09:22 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Jeg får ca 5700kr to ganger i mnd, og det er kun grunnbeløpet med UngUfør-tillegg. Er ikke akkurat noe å bli feit på når man er enslig. Nå er husleien min mer eller mindre nøyaktig én utbetaling, så da har jeg 5700kr i mnd til regninger og å leve for. For et liv, sier jeg bare...

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jun 01, 2012 10:45 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Jeg får 5600,- utbetalt hver fjortende dag, lurer på om jeg har 6900,- brutto om jeg ikke husker feil.
Men øker dette nå altså? Så alle på AAP får en økning?

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jun 01, 2012 23:15 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Tini skrev:
Jeg får 5600,- utbetalt hver fjortende dag, lurer på om jeg har 6900,- brutto om jeg ikke husker feil.

Håper virkelig det, altså. Er ille at vi skal måtte slite med økonomien på toppen av alt det andre. At ikke de som har makt til å gjøre noe med dette forstår hvor slitsomt det er å hele tiden måtte bekymre seg for penger, syk eller ei.

Topp

InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 10:30 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Pita skrev:
Tini skrev:

Håper virkelig det, altså. Er ille at vi skal måtte slite med økonomien på toppen av alt det andre. At ikke de som har makt til å gjøre noe med dette forstår hvor slitsomt det er å hele tiden måtte bekymre seg for penger, syk eller ei.

Ja det er kjipt å være syk og måtte bekymre seg for økonomi :( Merker jo at vi mangler over en halv inntekt. Jeg hadde dårlig lønn før jeg ble syk men den har steget mye etter at jeg ble syk og den økningen har jo ikke jeg fått tatt del i. Samt at jeg jobbet bare 80% stilling. Så kjipt å hele tiden være blakk, aldri kunne unne seg noe ekstra el. ( nå bruker vi mye på ferie annenhvert år som kunne vært fordelt utover men den gleden må vi ha som gullerot der framme. Ikke alt man er villig til å forsake )

Topp

InnleggSkrevet: Tir Jun 26, 2012 09:50 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Har dere fått den økningen på lønna nå? Fikk AAP inn på konto i går, men ikke noe ekstra der enda ihvertfall ;)

Topp

InnleggSkrevet: Tir Jun 26, 2012 10:24 
Avlogget
Husvarm
Husvarm
Brukerens avatar

Tini skrev:
Har dere fått den økningen på lønna nå? Fikk AAP inn på konto i går, men ikke noe ekstra der enda ihvertfall ;)

Dette skal skje utbetaling som blir utbetalt i juli.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support