ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
It is currently Thu Mar 05, 2015 03:28

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 15:52 
Offline
På øverste hylle
På øverste hylle
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 16:51
Posts: 6284
Location: Krokstadelva
Da jeg går inn på "Ditt Nav", ser jeg at det idag står "Klar til attestering" istedenfor "Til behandling" på status for søknad om varig uførepensjon. Hva vil det si? Nyskjerrig etter mange års venting, og Nav har stengt for dagen...

Kanskje noen her inne vet? :)

_________________
Det ordner seg nok! ;)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 16:18 
Offline
Groddfast
Groddfast
User avatar

Joined: Tue Mar 09, 2010 17:18
Posts: 1595
Location: Kongsvinger, Hedmark
"Klar til attestering" betyr at én av de to saksbehandlerne som skal treffe vedtaket har bestemt seg for hva det skal gå ut på, og venter på at den andre saksbehandleren skal bli enig.

_________________
krikkert er jurist med spesialisering i trygderett og tidligere ansatt i NAV. Mine svar er ikke offisielle svar på vegne av NAV. Meldingsinnboksen min er åpen for mer sensitive spørsmål, men jeg setter pris på om flest mulig spørsmål kan stilles i åpent forum slik at svarene kan leses av andre..


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 16:23 
Offline
På øverste hylle
På øverste hylle
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 16:51
Posts: 6284
Location: Krokstadelva
OK, takk skal du ha, Krikkert! :)

Et annet spørsmål: Har man mulighet til å få snakke med de som faktisk behandler saken hos Nav Forvaltning? For en stund siden spurte jeg hvem som var min saksbehandler hos Forvaltning, men da svarte de at man har ingen saksbehandler lengre. Jeg skjønner ikke det helt, for noen må jo behandle saken min.. (Etter ditt forrige svar går jeg ut ifra at det altså er to personer pr. sak?)

_________________
Det ordner seg nok! ;)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 16:46 
Offline
inaktiv bruker

Joined: Sat Apr 21, 2012 13:46
Posts: 476
DragonEye: Står det det på hovedsiden på Mitt NAV? På min står det fremdeles arbeidssøker selvom jeg har søkt ufør.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 16:51 
Offline
På øverste hylle
På øverste hylle
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 16:51
Posts: 6284
Location: Krokstadelva
Nei, Snurre, det står arbeidssøker, mottaker av AAP på hovedsiden. Det er inne på "Pensjon" at det står oversikt over søknader og liste over "papirer" som hører til saken... :)

_________________
Det ordner seg nok! ;)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 17:25 
Offline
inaktiv bruker

Joined: Sat Apr 21, 2012 13:46
Posts: 476
:? Når jeg trykker på Pensjon havner jeg på hovedsiden igjen... Med liste over papirer betyr det at du kan se alle papirer? Jeg har mast om det i en årreke, men det skjer jo aldri noe.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 17:40 
Offline
Er av og til innom
Er av og til innom

Joined: Tue Mar 20, 2012 19:05
Posts: 11
Så flott at det endelig skjer noe :-)

Jeg har ventet i 7 måneder og håper også å få svar snart. Vedtaket mitt om AAP går ut den 31. så jeg begynner å bli litt stresset. Min saksbehandler sa jeg skulle få beskjed i god tid om AAP ble forlenget i påvente av at uføresøknaden skal bli ferdigbehandlet. Lurer på hva de mener er god tid?

Lykke til, håper du får et positivt svar :-)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 18:58 
Offline
Har mange innlegg
Har mange innlegg
User avatar

Joined: Thu Apr 12, 2007 17:35
Posts: 4585
Location: nordland
Tvi Tvi kjære Dragen vårres.
Håper den blir innvilget og at du får ro nå. Det er på tide!

Stor klem fra meg

_________________
drømmer


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 19:01 
Offline
På øverste hylle
På øverste hylle
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 16:51
Posts: 6284
Location: Krokstadelva
Snurre: Jeg logger meg inn på "Ditt Nav". I det røde feltet til venstre, trykker jeg på "Din Pensjon". Under der igjen, trykker jeg på "Saksoversikt".

På denne siden står det Ytelser det er søkt om, og under der står det Ytelse, Navn, Fødselsnummer og Status. Lengre ned på siden, står det: Dokumenter tilknyttet saken:
"Listen viser en oversikt over søknadsskjemaer, henvendelser, brev og annen arkivert korrespondanse som har vært mellom deg og NAV i forbindelse med denne saken. Alle dokumenter er PDF dokumenter." (Hos meg er det flere gamle vedtak der, og "papirer" fra lege og meg selv. De fleste kan åpnes, lastes ned og leses, men på noen så står det "brevet er sensitivt og sendes per post" - disse kan altså ikke åpnes.

Tok lang tid før jeg fikk noe info på disse sidene også, men du kan sikkert høre med Nav-kontoret ditt ang dette. :)

tassen: Tusen takk, lykke til til deg også! :)

_________________
Det ordner seg nok! ;)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 19:02 
Offline
På øverste hylle
På øverste hylle
User avatar

Joined: Thu Oct 26, 2006 16:51
Posts: 6284
Location: Krokstadelva
drømmer: Tusen takk for det! Ja, håper det snart går riktig vei nå... ;)


:klem:

_________________
Det ordner seg nok! ;)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 19:26 
Offline
inaktiv bruker

Joined: Sat Apr 21, 2012 13:46
Posts: 476
Takk DragonEye! Og tvitvi :)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 14, 2013 20:11 
Offline
Groddfast
Groddfast
User avatar

Joined: Tue Mar 09, 2010 17:18
Posts: 1595
Location: Kongsvinger, Hedmark
DragonEye wrote:
Et annet spørsmål: Har man mulighet til å få snakke med de som faktisk behandler saken hos Nav Forvaltning? For en stund siden spurte jeg hvem som var min saksbehandler hos Forvaltning, men da svarte de at man har ingen saksbehandler lengre. Jeg skjønner ikke det helt, for noen må jo behandle saken min.. (Etter ditt forrige svar går jeg ut ifra at det altså er to personer pr. sak?)


Du har ingen saksbehandler hos Forvaltning lenger enn den tiden det tar å plukke saken frem fra forvaltningsenhetens arbeidsbenk og behandle den. På NAV-kontoret kan man se på organisasjonsplanen og (nesten) øyeblikkelig vite hvem som skal behandle en sak ut fra dagen søker er født, hvor gammel vedkommende er, og hvilken ytelsesgruppe vedkommende er i. På Forvaltning behandler alle alle saker, og sakene ligger i en "felles kasse" frem til de blir behandlet.

Når saken er under faktisk behandling eller ferdigbehandlet går det an å slå opp i aktuelt saksbehandlingssystem (PESYS) for å finne ut hvem som behandler/behandlet din sak. Hvorvidt man får snakke med dem beror i stor grad på hva man vil snakke med dem om - NAVs policy er at med mindre du har spørsmål bare den/de personene kan besvare, skal du snakke med noen på Kontaktsenteret eller NAV-kontoret.

_________________
krikkert er jurist med spesialisering i trygderett og tidligere ansatt i NAV. Mine svar er ikke offisielle svar på vegne av NAV. Meldingsinnboksen min er åpen for mer sensitive spørsmål, men jeg setter pris på om flest mulig spørsmål kan stilles i åpent forum slik at svarene kan leses av andre..


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited