Uføresøknad sendt, men noen spm

Her ligger relevante trygdeforskrifter, samt råd, tips og egne erfaringer i møte med trygdesystemet og andre offentlige etater når det kommer til trygd, sykepenger, rehabilitering og arbeid. Vi har en trygdeveileder.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Jenny
Husvarm
Husvarm

Uføresøknad sendt, men noen spm

Post by Jenny » Mon Apr 16, 2018 21:27

Min saksbehandler på nav begynte å snakke om å søke ufør på meg for et år siden, og nå ble den sendt for litt siden.

Men, er det slik at alle potensielle uføresøknader sendes til vurdering hos rådgivende NAV-lege først, før det søkes? For så vidt meg bekjent, er det ikke gjort med min søknad. Saksbehandleren min har i alle fall ikke nevnt det, h*n sa kun at han skulle klargjøre den for sending.

Og får man beskjed om hvilket "kontor"/fylke som behandler din søknad?

Jeg kjenner at det stresser meg litt med den søknaden, for føler meg ikke mentalt forberedt på dette, selv om det er et år siden det ble snakk om det første gang.. :shock:
Og siden jeg ikke har hatt psykologbehandling, skulle det ikke forundre meg om jeg får avslag heller.. Kognitiv terapi var jeg innom på rehab, så det burde være i orden da..

Men har lang arbeidsutprøving med grundig rapport etterpå, og god epikrise fra rehab, samt lege osv. Og diagnose fra spesialist.. Men ikke psykolog. :lm:

Post Reply