Tamiflu uten resept

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Ja, dette var jo kjempe bra! :)
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

Veldig bra :tob:
Bare så dumt at jeg tok ut min resept forrige uke..og betalte den nette sum av 329 kr! Og så hører jeg i dag på nyhetene at prisen er satt ned fra 229 til 50 kr! Ikke bare betalte jeg altfor mye, nå koster den bare 50.!
Tror jeg må ta en prat med de på Vitus jeg..men flott at den er blitt lett tilgjengelig og langt billigere også :)
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

50 kroner, ja
DET var en ordentlig dårlig nyhet
:D
TTT (Ting Tar Tid)

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

Solgløtt wrote:50 kroner, ja
DET var en ordentlig dårlig nyhet
:D
:mrgreen: :D
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

nora_n
Husvarm
Husvarm

Post by nora_n »

Hmm. Det var en med fibromyalgi som postet på facebook (konteksten var retroviruset) at hun var helt frisk den uken hun tok tamiflu i august. Det gikk opp et lys for henne når nyheten om retroviruset samt de andre virusene kom....
lavt stoffskifte, glutenintolerant, alt startet med kyssesyken på 80-tallet

Lois
Fast plass
Fast plass

Post by Lois »

interessant nora....det du skriver....

men jeg lurer på noe....må man ha symptomer på svineinfluensa for å kunne kjøre tamifluen? Eller kan man kjøpe å ha liggende tilfelle....? I følge skjemaet som skulle fylles ut, ser det ut som man må ha symptomer....??? og måtte ha et skjema pr person som skulle ha tamiflu....

kunne tenke meg å ha det liggende jeg....

blir også frustret over alt dette, betyr det at det er så svært farlig nå at alle må ta tamiflu, og er det en slags kompensasjon mens man venter på flere vaksiner???? Myndighetene sier i nyhetene at de ikke skal skremme og man skal leve som normalt, men likevel man blir jo skremt når alt slås opp i nyheter hele tiden, og tamiflu blir reseptfritt, og man regelrett tvinges og skremmes til å ta vaksine.....

Milou
Administrator

Post by Milou »

Aftenposten:
Hvis du har feber og andre symptomer som tørrhoste, muskelsmerte, sår hals eller snue, kan du få behandling med Tamiflu. Dette gjelder alle - enten de tilhører en risikogruppe eller ikke.

Helsemyndighetene anbefaler dessuten forebyggende behandling med Tamiflu til personer i risikogruppene dersom noen av deres nærkontakter får influensa.
Muskelsmerter, sår hals og litt feber er vel daglig kost for mange her!
* Milou *

Milou
Administrator

Post by Milou »

* * * * * *
Ms Positivs innlegg om influensavaksinen ble flyttet hit

Mod. Milou

* * * * * *

basse
Husvarm
Husvarm

Post by basse »

Fra pakningsvedlegget til Tamiflu:

"Andre, mindre vanlige bivirkninger som også kan forårsakes av influensa, er fordøyelsesbesvær, blødning i mave-tarmkanalen, bronkitt, øvre luftveisinfeksjoner, svimmelhet, tretthet, søvnvansker, hudreaksjoner, milde til alvorlige leverproblemer, synsforstyrrelser og unormal hjerterytme.

Influensa kan forbindes med ulike nevrologiske symptomer og adferdssymptomer som hallusinasjoner, delirium og unormal adferd, i noen tilfeller med dødelig utfall. Disse hendelsene kan oppstå i forbindelse med encefalitt (hjernebetennelse) eller encefalopati (hjernesykdom), eller uten noen åpenbar alvorlig sykdom. (Min utheving)

Ved behandling med Tamiflu, er det rapportert om hendelser som kramper og delirium (inkludert symptomer som endret bevissthetsnivå, forvirring, unormal adferd, vrangforestillinger, hallusinasjoner, agitasjon, angst, mareritt), som i noen svært få tilfeller har resultert i tilfeldig skade eller dødelig utfall. Disse hendelsene ble hovedsakelig rapportert hos barn og ungdom, og ofte oppsto de plutselig og avtok raskt. Tamiflu sin rolle i forhold til disse hendelsene er ikke kjent. Slike nevropsykiatriske hendeler er også rapportert hos pasienter med influensa som ikke har vært behandlet med Tamiflu."

ME betyr jo myalgisk encefalopati...

:syk:
Det startet med halsbetennelse påsken 2004. Begynner å bli lei nå...

"I can't go on. I'll go on."
Samuel Beckett

Lennie
Moderator

Post by Lennie »

Jeg har lest at de som har hatt alvorlig psykisk sykdom helst ikke skal ta Tamiflu.

Jeg har tatt Tamiflu to ganger og har ikke reagert i det hele tatt. Samboeren min har også hatt en kur en gang. Han reagerte heller ikke.

Tror det kommer til å bli enda vanskeligere å få tak i Tamiflu etter dette. Jeg orker ikke stå i en kø full av folk med spisse albuer for å få tak Tamiflu før tablettene forsvinner.
Lennie

Milou
Administrator

Post by Milou »

Lennie, har du noen som eventuelt kan hente for deg?

Her er en direktelink til skjemaet som må fylles ut.
* Milou *

Lennie
Moderator

Post by Lennie »

Takk for link Milou :)

Får sende ut min kjære på tokt for å forsvare sin familie :wink:
Last edited by Lennie on Wed Nov 04, 2009 18:13, edited 1 time in total.
Lennie

Post Reply