Tamiflu uten resept

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

nora_n
Husvarm
Husvarm

Post by nora_n »

Jeg hadde denne influensaen for et par uker siden, og den startet med hodepine og før det var jeg trøtt.
(var nok svineinfluensaen siden det føltes etter et par dager som om det var sandpapir eller en rasp i lungene)
lavt stoffskifte, glutenintolerant, alt startet med kyssesyken på 80-tallet

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

basse wrote:@Milou
Skjønner at du er forsiktig med hva du putter i deg, men synes du bør beklage at du brukte uttrykket "for moro skyld".
Synes ikke det er grunn til noen beklagelse. Vi bør være forsiktige, og ikke kaste oss over hva som helst. Tamiflu'n kan gi alvorlige bivirkninger.

Jeg er selv en av de som vurderer å prøve. Skal skrive ut dokumentet for å slippe å stå å kope på apoteket. Skal ta ut til både sønnen og meg selv. Til han, siden moren hans og familien på hennes side er slått ut av nøff nøff.
Selv, kommer jeg nok til å prøve i neste uke. Er forberedt på å få kraftig reaksjon.
TTT (Ting Tar Tid)

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

Da har jeg hentet ut Tamiflu. Men sønnen min fikk ikke. Moren hans og hennes side av familien er slått ut av sannsynlig nøff nøff, som ikke er av milde typen. Men det var ikke godt nok for de på apoteket. Han skal til mora på mandag, hvis vi ikke avtaler annet.
På apoteket mente de at ikke alle ble smittet, så han fikk ikke.
Irriterte meg. Prøvde å argumentere, men vet at det ikke er lett for dem. De avviser en del, som helt sikker blir fortvilet og kjefter.

Men det er i hus, ihvertfall
:to:

Jeg tar ikke før jeg vet hvordan det går med små'n. Blir han syk, får han mitt. Men da regner jeg med at doseringen er forskjellige. Må lese litt om det

De lurte på om jeg var influensasyk, og jeg sa nei. Da roper sønnen min fra litt borti apoteket : "JOOO PAPPA EER SYK!". Så jeg sa jeg hadde me og da var i risikogruppen. Fikk ingen kommentar på det. Litt rart. Kunne sagt at sønnen min hadde me, og så hadde han også fått
TTT (Ting Tar Tid)

nora_n
Husvarm
Husvarm

Post by nora_n »

Doseringene er på en pdf på legemiddelverkets nettsider.
lavt stoffskifte, glutenintolerant, alt startet med kyssesyken på 80-tallet

Karina
Stamgjest
Stamgjest

Post by Karina »

:wink:

Var på apoteket å hentet Tamiflu i dag.
Det var en enkel sak. Han spurte om jeg var i risikogruppa og om jeg hadde noen symptomer.
Sa jeg hadde ME og var sår i halsen.
Fylte ut en resept, og det eneste jeg svarte som ikke var sant, var at jeg trodde jeg hadde influensa nå.

Han sa også at jeg kunne få flere ganger om jeg trodde jeg hadde influensa og tokk de feil.

Jeg sa jeg ikke tørte ta vaksinen og det kunne han forstå, etter alle virus og bakterier jeg har hatt tidligere.

Veldig beleielig med denne farlige influensaen, nå når de har så mye medisiner, som går ut på dato i feb 2010.

Kan også lure på hvorfor staten går ut å sponser Tamiflu. Normalpris er 236 kr.

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

Og det kostet 70 kroner, ikke 50.
Men kan ha med doseringen. De krysset for sterkeste, så....
TTT (Ting Tar Tid)

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

Da har jeg tatt en ti dagers kur med tamiflu.
Måtte vente litt, til formen min ble bedre.
Tok det med tanke på me'n og xmrv viruset.
Ingen forskjell å spore hos meg.
Tenkte at det var greit at jeg testet, i tilfelle folk lurte på dette.
Ingen som har nevnt at dem har gjort det for me'n, så....
TTT (Ting Tar Tid)

drømmer
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by drømmer »

Hei.

Jeg hadde influensa for ca en måned siden. Forskjell i fra vanlig ME syk var at jeg fikk høy feber og ble verre i halsen (er konstant sår og irritert i halsen) Formen ble enda dårligere enn til vanlig.

Jeg var hos legen og sjekket ut mot bakterier siden jeg også tenkte på halsbetennelse eller urinveisinfeksjon (pga symptomenen som jeg hadde fra topp til tå)

Tamifluen virket ganske rask. Merket bedring etter et par dager selv om det tok enda mange dager før den var borte.
Merket ikke noen bivirkninger av tamifluen.
Men dette er jo vanskelig å vite sikkert når formen er så elendig som den var.
drømmer

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

drømmer wrote: Tamifluen virket ganske rask. Merket bedring etter et par dager selv om det tok enda mange dager før den var borte.
Merket ikke noen bivirkninger av tamifluen.
Jeg tok ikke tamiflu for influensa, men for me'n
;)
Men merket heller ingen bivirkninger
TTT (Ting Tar Tid)

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Hva godt gjør tamiflu for/mot me da? Det står jo at man ikke skal spise det om man ikke er syk eller har symptomer.
[b]Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.
[/b]

Karina
Stamgjest
Stamgjest

Post by Karina »

Solgløtt

Det var fint du testen den ut.
Hadde tenkt å gjøre det samme etter at influensasesongen er over.

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

astoria wrote:Hva godt gjør tamiflu for/mot me da? Det står jo at man ikke skal spise det om man ikke er syk eller har symptomer.
Skrev jo at den ikke gjør noe med me'n. Ikke for meg, ihvertfall. Var det jeg ville poengtere. Var noen som skrev for en stund siden, at me'n hadde blitt bedre etter bruk av tamiflu. Men at det kun var for en periode.

Og en me-syk er jo syk, og har vanligvis de fleste symptomer på influensa, konstant.

Hadde jeg blitt bedre av tamiflu, hadde det blitt fastlegen neste
TTT (Ting Tar Tid)

Post Reply