Tamiflu uten resept

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Jeg skjønner. Du eksperimenterte litt.
[b]Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.
[/b]

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

astoria wrote:Jeg skjønner. Du eksperimenterte litt.
Bedre at jeg gjør det, som er ca oppegående. Enn at de som er veeeeldig syke, gjør noe som kan slå dem ordentlig ut. Jeg har ihvertfall litt å gå på, ang formen
TTT (Ting Tar Tid)

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Det er jo fint da. Men forstår ikke hvorfor noen skal ta tamiflu når de har me når tamiflu ikke er for me. Det er jo skummelt å eksperimentere slik med medisiner. Skjønne rikke at dere tørr jeg.
[b]Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.
[/b]

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

Tamiflu er ikke for svineinfluensa. Det er for fugle influensa. Eksperimentering å ta det for svineinfluensaen uansett. Men tamiflu skal virke bra på virus. Og, med tanke på xmrv viruset og at det kom en positiv tilbakemeldig ang me'n, så var det virkelig verdt et forsøk
TTT (Ting Tar Tid)

nora_n
Husvarm
Husvarm

Post by nora_n »

Det var nok minskyld, jeg refererte fra facebook hvor en dame rapporterte om tydelig bedring.

Bra det er testet nå.

Jeg tipper at hun hadde noen andre virus innabords, og for eskempel Meirleir tester jo og behandler for diverse virus.

Tipper at nexavir og annet er bedre, samt at det muligens kan være lurt å teste seg for diverse hos ham.

Siste rykte forresten er at xmrv følger med diverse herpesvirus, det er jo mange av dem, og kan forklare utbruddene. Altså at en hel arbeidsplass, sykehus, skule, tettsted blir smittet av noe virusaktig, og noen aldri blir bra og får ME. Men XMRV er ikke så smittsom og er i kropspvæsker som vanlige folk ikke pleier å utveksle....og at retrovirus sies å kunne skjøte seg inn i herpesvirus-dna eller var det rna.
lavt stoffskifte, glutenintolerant, alt startet med kyssesyken på 80-tallet

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Det vet jeg vel. Det burde vel alle i landet vite.
Jeg forstår det ikke jeg da, at dere tar medisiner for å eksperimentere i tilfelle det har noen effekt på me. Gambling with life, glad it aint mine :)
[/b]

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Å prøve å ta medisiner for å se omdet hjelper på ME, som fra statens side egentlig "kun" er ment for influensa. (og dette er temmelig relativt i seg selv med alle de typer av influensa som har vært i omløp de siste årene...)
Det er nok knapt som eksperimentering å regne. At leger skriver ut resepter på antibiotika til folk med forkjølelse og influensa, uten å sjekke om pasienten har en infeksjon somdette kan hjelpe på, det er eksperimentering, etter min mening.

At man nå har Me og vil forsøke noe som i beste fallkanskje kan hjelpe litt påformen, nå like før jul, det får være opp til hver enkelt mener nå jeg. Tamiflu har gitt lite bivirkninger hos de inne på forumet slik jeg har fått det med meg. Og absolutt ingen livsfarlige bivirkninger heller ;-)
Det hjelper mot virus, så tankegangen til Solgløtt er logisk. ME er jo linket til XMRV, som er et virus. Greit nok, det er et retrovirus, og nok temmelig hårdnakket, men det må være lov å prøve. I de fleste tilfellene så vet legene mindre enn de flesteher inne om alt av slikt, da de ikke oppdaterer seg innen emnet. Jeg synes det er fint du testet ut dette for oss, Solgløtt! :tob:
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Ah. Så legene vet ingen ting mens dere vet alt? Da ER det virkelig rart at dere ikke starter noe for å få ut info om alt dere har funnet ut som fungerer. Det er nemlig mange som har me som ikke er på dette forumet. Og på me-foreningens sider finner man ingen slik info, hvorfor gir dere ikke info til dem? Hvorfor sender dere ikke skriv til leger om alt, slik at det kan nå frem til de med me som faktisk er så dårlige at de ikke orker å tilbringe tid foran datamaskinen?
Å ta medisiner man ikke har behov for å ta LilleP, det er ikke bra, og det tror jeg er allmen viten.
Jeg var hos legen min i dag, og hun hadde sine klare meninger om eksperimenteringen med medisiner som foregår her inne.
Jeg skjønner ikke at dere tør jeg, og at dere vil. Og hva om dere får alvorlige bivirkninger av det her?
Men jeg forstår at dette er helt godkjent og en fin ting å gjøre, så jeg skal ikke bry meg mere om det.
Men jeg forstår nå hva min venninne som er her inne på forumet har ment.

Merry Xmas alle :D
[/b]

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

astoria wrote:Ah. Så legene vet ingen ting mens dere vet alt?
De fleste legene setter oss i en psykologisk bås. Veldig få leger vet noe eller bryr seg nok til å sette seg inn i sykdommen. Enda færre prøver å hjelpe, på en ordentlig måte.
Det er mulig at holdningene dine til at vi prøver å gjøre noe selv, forandrer seg etter at du har vært syk lenge nok.

Det skader nok ikke at du leser i forsknings delen av forumet. Det er utrolig mye informasjon å finne her inne, som den vanlige lege ikke kunne brydd seg mindre med.

En mer ydmyk holdning her på forumet, tror jeg ikke du vil ta skade av
:)
TTT (Ting Tar Tid)

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

Det er ikke greit å spørre om ting og ha meninger her. Det har jeg da alt forstått :) Men jeg spør når jeg lurer på ting, ellers får man ikke svar. Om det kreves at jeg må være ydmyk for å få respons her inne så er nok ikke dette rette stedet for meg. Jeg liker nemlig å være meg selv jeg :D
Men takk som svarer solgløtt.
[/b]

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

astoria wrote:Det er ikke greit å spørre om ting og ha meninger her.
Det er da helt greit. Hvis en lukker seg inne isin egen boble, vil en ikke komme seg noe videre.
Men er forskjellige måter å gjøre ting på. Virker som om du angriper i innleggene dine. Er jo mulig jeg tar feil. Vi med me, er ikke de beste til å formulere seg
TTT (Ting Tar Tid)

marimor
Administrator

Post by marimor »

Det er nok ikke alle her inne som er like eksperimentelle, egentlig ett lite mindretall vil jeg si. Men alle bør være klar over at de prøver ting på egen risk (noe jeg tror de er), og de som leser om disse erfaringene ikke leser noe her inne som "sannhet" med mindre det er forskning utført på riktig vis. At leseren tenker slik kan vi desverre ikke vite, men kanskje vi bør bli flinkere til å understreke at eksperimenteringer er eksperimenteringer og ikke sannhet. Jeg personlig synes det er skummelt å putte i meg piller som i pakningsvedlegget har masse bivirkninger, ta natron eller markkur uten samråd med legen. Men nå blir jeg dårlig av alt jeg prøver også, så vil ikke risikere å bli verre. Folk får gjøre som de vil i leten etter å bli frisk, men håper ikke noen blir verre av dette..
Be yourself, everybody else is taken :snill:

Post Reply