Ikke øket sykefravær pga svineinfluensa?

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Grethe7
Stamgjest
Stamgjest

Ikke øket sykefravær pga svineinfluensa?

Post by Grethe7 »

http://e24.no/makro-og-politikk/article3372846.ece

700 000 nordmenn skal være smittet, men hvorfor er det så lite sykefravær? Nå er ikke jeg i jobb for tiden, og ikke så veldig mye ute der det er mye folk, så jeg merker kanskje ikke så mye til pandemien som de fleste andre. Men jeg var i byen (Oslo) i dag, - få mennesker, ingen hosting og nysing (registrerte kun en som gikk rundt med et svært papirlommetørkle foran nesa på postkontoret...).

Var innom apoteket på Jernbanetorget ved halv 1-tiden, men hvor var køene med influensasyke og "influensa-venner" som skulle ha Tamiflu? Ikke der i alle fall. Jeg slapp til med min resept etter maks 1 minutt. Og dette er lørdag midt på dagen i det som burde være et av landets travleste apotek i verste influensaperioden...! Damen i skranken bekreftet på spørsmål fra meg at det hadde vært ganske rolig der i dag.

Hmmm.... Jeg bare lurer. Trodde denne svineifluensaen skulle være litt mer "synlig" nå etter alt det som skrives i mediene...

Men alle har kanskje forskanset seg hjemme mens de venter på vaksinen...? :wink:

Milou
Administrator

Post by Milou »

Ja, man skulle tro at samfunnet hadde stanset opp, offentlig transport var innstilt og butikkene var tomme for mat... :sssh:
* Milou *

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Jeg er litt usikker på hva de baserer tallmaterialet sitt på, men jeg og mange av våre venner er sikre på at mange har så lett forløp at de ikke tror det er svineinfluensaen og går på jobb/skole osv. I går stod det i Aftenposten at noen syke har kun en dag med milde symptomer. Da sier det seg selv at det er nesten håpløst å vite om det er SI man har, og ergo fortsetter med livets vante gang.
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

Kan umulig stemme.
I skolene i oslo området har jo skolene nesten vært halv tomme. Elever er jo ikke hjemme alene ?
Samme med klassen til sønnen min. Er første klasse. Der har hele klassen pluss en lærer vært hjemme

Er nok en som har sovet i timen, som har laget denne rapporten.
Eller så er det som med alt annen. Den ene dagen er noe kjempe sundt. Uka etter er det lifsfarlig
TTT (Ting Tar Tid)

Beate
Setter rotskudd
Setter rotskudd

Post by Beate »

Da jeg var innom et legekontor forrige uke var fire av seks kontoransatte hjemme med syke barn.
Frihet er ikke å gjøre det du vil,
men å ville det du gjør.

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Mulig mange går på jobb for det..?

Jeg så for noen dager/en uke siden en mann i en butikk, (ansatt) som gikk og hostet og snufset og så ut som han hadde feber. Han klarte ikke svare ordentlig når jeg snakket til ham og spurte om noe ang noen varer engang..
For alt jeg vet, kan de tvært alt fra en forkjølelse til svineflu'n selv.. MEn det er jo umulig å vite.

Tror nok han burde vært hjemme.. :shock:

Jeg har hittil kun vært forkjøla, så vidt jeg vet da.. Fikk ingen ettervirkninger av forkjølelsen, og det pleier jeg å få, blir vanligvis dårligere av ME'n i ukesvis, opptil et par måeder, men nå gikk det helt fint! :-)
Men det er nok mest sannsynlig pga papaya-kuren jeg går på :tob:
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

Hvor er alle de syke? I følge siste sykefraværsstatistikk, så okkes det veldig over at sykefraværet stiger så voldsomt, og hadde økt nå igjen i siste kvartalsrapport. hm..er det så rart da-? med 700.000 influensasyke, så må det jo slå ut på statistikkene!? Setter visst IA avtalen i fare også--
Synes de kan roe seg en smule ned jeg, til denne ribbesnuen har dratt sin kos, og vi kan vandre fritt rundt i landte igjen..og begynne å stå i kø igjen som vanlig :P he he.det er det eneste positive effekten av denne snuen..at det er langt fredeligere i butikkene om dagen..og lite køer.
Fint for ME'ere som meg, som hater å STÅ i kø, eller stå fast noe som helst sted! :sssh:
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

Post Reply