Meningokokk B vaksine

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Meningokokk B vaksine

Post by Gullet »

Husker ikke hvor jeg spurte jeg, men takker for svar om at jeg kunne maile folkehelsa for å få vite om jeg tok placebo eller riktig vaksine under prøvingen på 80 tallet.
I dag har jeg fått svar og jeg tok feil Jeg trodde jeg fikk placebo, men det viser seg at jeg har fått meningokokk vaksinen.

Er det sånn at dette kan ha innvirking på helsa mi i dag? Sånn ca 20 år etter? Dæven, begynner å bli gammel jeg...

Eirran
Administrator

Post by Eirran »

Jeg tror neppe du kan tilskrive ME-symptomer tild en vaksinen så lenge etterpå.

Jeg tror de fleste som fikk ME av den vaksinen, fikk symptomer straks eller i løpet av relativt kort tid etterpå.

Men det er jo også mulig at du fikk relativt milde ME-symptomer som nå har slått kraftigere ut.
[url=http://www11.nrk.no/urort/user/?id=30627]Du må værra frisk for å værra sjuk[/url]

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Takk for svar Eirran.

Jeg tenker og tenker.
Husker når jeg gikk på videregående, gjorde ikke annet enn å sove. Men sånn er det å være tenåring sa legen min, mulig det, men jeg lurer på om dette har ulmet i kroppen min i mange år.
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

Chanè
Fast plass
Fast plass

Post by Chanè »

Det ulmet iallefall i kroppen min i mange år. Jeg fikk ME av den vaksinen i følge mine leger /behandlere, selvom jeg ikke fikk diagnose før i 2007.

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Chanè wrote:Det ulmet iallefall i kroppen min i mange år. Jeg fikk ME av den vaksinen i følge mine leger /behandlere, selvom jeg ikke fikk diagnose før i 2007.
Samme her!
Det ordner seg nok! ;)

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Nyland og Kavli fortalte meg at mange av oss som var med på dette forsøket, fikk milde ME-symptomer i åresvis, før noe skjedde ca 10-15 år etterpå, som slo oss helt ut. det er mange innlegg om dette her inne, prøv å søke litt og se hva du finner. :) :klem:
Det ordner seg nok! ;)

jegharME
Husvarm
Husvarm

Post by jegharME »

Jeg husker at jeg i de første årene etter den vaksinen var mye syk. Både med innfluensa lignende symptomer, hadde mangen lungebetennelser og min tannlege sendte meg til lege da jeg fikk 2 tannrotbetennelser på 14 dager. Han mente det måtte være noe med immun forsvaret mitt.

En kan jo begynne å lure med mindre, og jeg fikk den ekte vaksinen.

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Jeg skal se om jeg finne mere på det her.
Tar med brevet neste gang jeg skal til legen så han får det inn på meg.
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Mitt sykdomsforløp har svingt veldig siden videregående. Det har ligget og ulmet som noen så treffende skrev.

Har hatt perioder der jeg har fungert ganske bra, men har hele tiden f.eks vært uvanlig trøtt og en del småsyk og har alltid hatt behov for mye hvile, men ikke slik at jeg kunne sette fingeren på at noe var galt.

Hos meg har sykdommen blitt verre tror jeg som følge av at livet mitt har fått mer forpliktelser, jeg har fått to barn, skulle jobbe og det å skulle fungere i alle disse rollene ble da for mye, det hadde jeg ikke energi til og til slutt kom den store krasjen.

Jeg kan nå i ettertid se at det har vært noe på gang i alle disse årene, men hadde noen spurt meg om jeg var syk i beg av 20-årene så oppfattet jeg meg ikke som det da.
Var bare trøtt, så trøtt at jeg var til utredning på søvnsenteret og ble bl.a operert for tette bihuler for her hadde vi funnet forklaringen på min evinnelige trøtthet. Og så selvfølgelig en angstdiagnose som også forklarte hvorfor jeg var så trøtt, jeg hadde jo angst og var derfor også deprimert (har aldri vært spesielt deprimert, fortvilet og oppgitt ja, men ikke deprimert)

Det er det som er så skremmende med den vaksinen i allefall i følge Nyland, folk har først blitt skikkelig syke så veldig lenge etterpå. Så i følge ham er det her snakk om senvirkninger deluxe og derfor også få som tror at den da kan være utløsende faktor.

Lene
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Her fant jeg den tråden jeg tenkte på:

http://meforum.diskusjonsforum.no/mefor ... asc-0.html
Det ordner seg nok! ;)

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Tusen takk.

:klem:

Angelizia
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Angelizia »

Eirran wrote:Jeg tror neppe du kan tilskrive ME-symptomer tild en vaksinen så lenge etterpå.

Jeg tror de fleste som fikk ME av den vaksinen, fikk symptomer straks eller i løpet av relativt kort tid etterpå.

Men det er jo også mulig at du fikk relativt milde ME-symptomer som nå har slått kraftigere ut.
FEIL....Jeg er en av de som har fått ME 20 år etter pga vaksinen....Og det var en infeksjon som "utløste" det.....
Vi er 2 stk fra samme klasse i 88 som er blitt ME syk...H*n andre har vært syk de siste 10 årene.

Post Reply