Flere som har fått ME etter svineinfluensavaksinen her inne?

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Balfouri
Er av og til innom
Er av og til innom

Flere som har fått ME etter svineinfluensavaksinen her inne?

Post by Balfouri »

Lurer på om det er flere av de som har fått diagnosen etter svineinfluensavaksinen som er her inne?

Da jeg var på Haukeland i mars, hadde Harald Nyland 14 pasienter med bekreftet ME etter vaksinen og det er kommet flere til...
Er noen av dere her inne?

Miapia
Groddfast
Groddfast

Re: Flere som har fått ME etter svineinfluensavaksinen her i

Post by Miapia »

Det var endel.. synd at vaksisnen har gitt ME.
Jeg hadde ME fra før av da jeg tok vaksinen. Ingen bivirkninger :)
"Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see."
Mark Twain

Lykketrollet
Husvarm
Husvarm

Post by Lykketrollet »

Hei :)
Jeg fant denne tråden da jeg søkte på "ME etter svineinfluensavaksinen" på google. Ser det er en stund siden den ble skrevet.

Velger å skrive her likevel da jeg nylig har fått bekreftet at jeg har utviklet ME etter at jeg tok vaksinen november 2009. Ble syk allerede 4-5 uker etter at jeg tok den, og har vært syk siden. BITTERT!! At en sprøyte kan gjøre så mye skade!! :(
"If I lay here
If I just lay here,
would you lie with me
and just forget the world?" - Snow Patrol

Reeza
Stamgjest
Stamgjest

Post by Reeza »

Jeg mistenker å ha fått Me etter vaksine for hjernehinnebetennelse, men ikke lett å bevise noe...men ganske surt at man kan bli så syk etter en vaksine,men skal iallefall aldri mer ta en eneste vaksine!
Reeza

Startet behandling hos KDM November 2011

mimi
Husvarm
Husvarm

Post by mimi »

Mulig min datter og -.- fikk vaksinen på formiddagen,rundt kl 23 ble hun kjempe dårlig,og måtte hentes av ambulansen. Hun kom seg aldri etter dette. Har selv ME,og syns hennes sympt er skremmende lik. Jeg er selv så utmattet....derfor har jeg ikke fått henne utredet. Vært lettere hvis min lege skjønner sg på ME. Vikariat legen som fant ut hva som feilte meg:)) ( min lege hadde permisjon,men er tilbake nå) Hvor finner mann ut evnt hvor mange som ble syke av vaksinen? Vi bor i en liten by i nordnorge.

Lykketrollet
Husvarm
Husvarm

Post by Lykketrollet »

Vet ikke hvordan man får svar på hvor mange det gjelder, men virket som om det var en del gitt.. Speisalisten jeg var hos sa at han hadde hatt to pasienter bare på en uke som etter 2 år med sykdom nå hadde fått diagnosen ME, utløst av svineinfluensavaksinen. Skremmende!
"If I lay here
If I just lay here,
would you lie with me

Tojne
Husvarm
Husvarm

Post by Tojne »

Jeg tror det er det som har skjedd med meg og dattern min, for etter det vi begynte å bli syke, men ikke sikkert er jo ikke sikker på hva som feiler oss engang.

nurseL
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by nurseL »

Hei!
Nå ble jeg veldig overrasket. Er det virkelig så mange som har fått ME etter svineinfluensavaksinen? Dette vet ikke fastlegen min noe om...jeg har selv (endelig :? ) fått diagnosen ME etter den vaksinen. Jeg tok vaksinen i oktober 2009 og ble dårlig med kraftig hodepine samme dag. Jeg er sykepleier og kan den del om ME fra før, og ble derfor etterhvert temmelig sikker på at jeg hadde fått ME. Etter 2 års kamp fikk jeg diagnosen i desember. Det har vært en tøff kamp, med mange opp og nedturer. Nå jobber jeg 50%, og det fungerer så vidt det er. Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta den vaksinen, men ble presset til det på jobb. Ettersom jeg ikke har fast jobb( typisk i helsevesenet) så står jeg nå i fare for å miste jobben min...ironisk nok. Jeg er frustrert da jeg føler meg så innmari alene. Jeg presser meg hver dag for å greie jobb og å følge opp mine to barn. Har dager da jeg er litt bitter, ettersom det er jobb som har påført meg denne sykdommen og jeg sliter veldig for å holde på jobben min..
Noen som har en formening om det er noe poeng å søke om erstatning? En tanke som har slått meg mer enn et par ganger, for å si det sånn...I mitt tilfelle kan det vel også være snakk om yrkesskadeerstatning..
"Hvis det alltid er lyst, så kan vi ikke se stjernene" - Nils Arne Eggen

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

NurseL : Etter min mening skulle du ha krav på yrkes erstatning.. Du ble jo presset til å ta denne vaksinen pga jobben! Kjempetrist at dette har ført til ME, og nå også jobb problemer .
Håper at du meldte problemene du fikk etter vaksinen til fast legen. Om du har det i journalen din at helse problemene dine startet etter vaksineringen, da har du en lettere sak. Er en frist for å melde sånne saker ,men husker ikke hvor lang den er. Jeg ville i første omgang ha kontaktet fastlegen å tatt det opp med vedkommende. Og fått tak i disse papirene som må fylles ut . Jeg vet ikke nok om dette ,,men om du legger ut spørsmålet under NAV tråden, så kan sikkert Krikkert hjelpe deg .

Jeg fikk i sin tid hepatitt vaksinen i f m jobben. Gikk på videre utdanning og hadde praksis på intensiv avdeling. Pga evt smitte fare fra narkomane som hadde hepatitt , så ble vi pålagt å ta tre hepatitt vaksiner. Etter de to første så smalt det. Og etter noen mnd til så fikk jeg min første langvarige sykemelding som følge av det jeg nå vet er ME. Fordi jeg samtidig gikk med infeksjon i ene hofta etter en operasjon, så kan ingen bekrefte hva som utløste hva. Så noe erstatning kan jeg bare glemme..

Men hos deg er det jo tydelig at det ble utløst av influensa vaksinen. Håper bare du har en fin lege som kan hjelpe deg videre med dette :snill:
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

nurseL
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by nurseL »

Tusen takk for svar Luna :) Takk for tips, tror jeg legger ut spm under NAV tråden. Jeg har så lite peiling på sånt, og så har jeg liksom ikke nok krefter til å sette meg inn i alt. Legen min er heller ikke så veldig til å hjelpe meg, jeg må selv stå på for at ting skal bli gjort. Jeg mener det er godt dokumentert i journalen min ja...ble sendt inn bivirkningsmelding 14 dager etter jeg tok vaksinen (hvis jeg ikke husker feil) og jeg har hele tiden poengtert at problemene mine startet etter vaksinen. Hadde vel en god del symptomer på ME før dette og, men jeg hadde da ingen problemer med å fungere i min 75% stilling. Sykemeldingene kom først etter vaksinen.
Tusen takk for oppmunterende ord..føler meg ikke så alene etter jeg fant forumet. Ikke så mye hjelp å få fra sykehuset/lege ihvertfal :?
"Hvis det alltid er lyst, så kan vi ikke se stjernene" - Nils Arne Eggen

Lykketrollet
Husvarm
Husvarm

Post by Lykketrollet »

Hei nurseL

Jeg ble også dårlig samme dag jeg tok vaksinen med kraftig hodepine, diare og verking i kroppen... Jeg studerte på den tiden odontologi og ble nesten tvunget til å ta denne vaksinen pga pasientkontakt og fordi all undervisningen vår foregikk på Rikshospitalet. Disse vaksinene ble jeg "tvunget" til å ta i forbindelse med skolen;

Mars/April 2009; Hepatitt B
Mai 2009; Hepatitt B
September/Oktober 2009; Hepatitt B
November 2009; Svineinfluensavaksinen
Januar 2019; Stivkrampesprøyte

Ble dårlig først etter svineinfluensavaksinen og i Mars 2010 måtte jeg avslutte studiene fordi jeg var så sjuk at jeg trodde jeg skulle dø.. Har fått påvist vaksinasjonsstress i kroppen, og det er helt klart at det er dette som har ødelagt kroppen min. Bittert :cry: :cry:

Min behandlende lege snakket om erstatning!! Jeg skal tilbake til han nå på torsdag, så skal forhøre meg mer... Han snakket om at flere kunne gå sammen i en større erstatningssak, da stiller man litt sterkere!! Jeg skal informere deg igjen på torsdag!! :D
"If I lay here
If I just lay here,
would you lie with me

Tojne
Husvarm
Husvarm

Post by Tojne »

Hvordan kan man påvise at vaksinen har utløst det da?? Jeg mener selv det er vaksinen som har startet dette hos meg, men at sykdommen har kommet gradvis å så slått ut fult nå i høst etter en halsbetennelse, dattern min er 8 år og har vært syk siden hun tok den, blir utredet for narkolepsi.

Post Reply