Svineinfluensavaksina og ME

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

aliastasia
Husvarm
Husvarm

Re: Svineinfluensavaksina og ME

Post by aliastasia »

Jeg tok svine-influensavaksinen i oktober '09.
Jeg har alltid hatt perioder med enorm fatigue før jeg fikk diagnosen, mn kom meg alltid opp etter 2-6 måneder.
Jeg gikk ned for telling for alvor jula 09, og kom meg aldri opp igjen, og er på siste året av AAP

Dette er den eneste influensavaksinen jeg noensinne har tatt/fått utover barnevaksiner.

Lucir
Husvarm
Husvarm

Post by Lucir »

Jeg tok ikke vaksine mot svineinfluensaen, men for 10-12 år siden en mot sesonginfluensa. Tok den fordi jeg var astmatiker. Om dette har noe å si vet jeg ikke, men det var på denne tiden formen min begynte å svikte..

Tini
Bofast
Bofast

Post by Tini »

Jeg tok svineinfluensavaksinen pga min ME og frykten for å evt bli sykere. Så tok vaksinen og har ikke merket noe reaksjon på den. De to minste barna tok den også, ei pga delvis barneastma( som er gått helt bort nå) og ei pga mye infeksjoner i ører og luftveiene, samt medfødt misdannelse og til tider mye og langvarig sykdom.
Har ikke merket noe på de heller. Ei sliter dog med utmattelse i perioder og dårlig form, men kan ikke se at det har sammenheng med vaksinen pga alle hennes andre problemer som delvis kan forklare utmattelsen hennes.

Post Reply