Vaksine-ofrenes spesielle mønster i sykdomsforløp

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Vaksine-ofrenes spesielle mønster i sykdomsforløp

Post by DragonEye »

Hei, alle sammen!

Både Kavli og Nyland forklarte meg om at vi som har vært med på vaksineforsøket - og fått ME - har et helt spesielt "mønster" i sykdomsforløpet. De mente begge at jeg passet perfekt i dette mønsteret.

Sånn som jeg har forstått, ble de fleste "vaksineofrene" plaget med influensa, infeksjoner/betennelser, luftveisproblemer ol. ettet vaksinen. De hadde også hadde noen ME-symptomer, men fungerte ok til 10-15 år senere, da en påkjenning i form av sykdom/ulykke/andre traumer slo dem totalt ut, og ME'en virkelig satte igang. Sånn som de forklarte meg det, satt jeg og nikket igjenkjennende gjennom alt de sa. ME'en kom altså trinnvis.

Er det flere av dere som har hørt om dette mønsteret? Passer alle dere "vaksineofre" inn i dette, eller er det noen av dere som har et annet sykdomsforløp? Tenkte etterhvert å lage en avstemning om dette også, ville bare høre om hva dere tenker først...

:klem: Laila
Det ordner seg nok! ;)

Tina
Administrator

Post by Tina »

Passer perfekt til meg.
-Sammen er vi sterke-

Kalle føtter
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Kalle føtter »

Her også :?
- Kallemor -

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

Passer helt på meg også, men jeg fikk hepatitt vaksine, 2 stk med tre mnd mellomrom. Det var vel da elendigheta starta..har ¨jeg skjønt i ettertid..massevis med diverse infeksjoner etter vaksinene..men klarte å jobbe 12 -13 år ...Har forresten ikke hørt om dette spesielle mønsteret du beskriver..før nå..
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Kanskje det er sånn at noen er "genetisk disponible" for å få ME, og når man da blir vaksinert, trigges ME'n til å ligge på lur og vente på et "traume"? (fys/psyk.)

Minner om sånne spion-filmer der man har "sleepers" som er vanlige folk i mange år, men ved et kodeord "våkner" for å utføre et oppdrag...

hmmm.. er jo litt rart med et unikt mønster, da. Men både Kavli og Nyland forklarte altså om dette... Det burde isåfall forskes dypere på. (Om det ikke allerede er gjort.) Det burde jo kunne brukes som "bevis" i erstatningssakene, det? Er jo litt for tilfeldig hvis "alle" vaksineofre har samme mønster? Burde jo peke sterkt i retning av at vi er blitt syke pga vaksine! Men overmakta kniper vel igjen pungen så godt de kan... :?

Blir interessant å leke litt detektiv her på forum, om ikke annet... :wink:
Det ordner seg nok! ;)

Tina
Administrator

Post by Tina »

Alltid spennende med detektivarbeid :-)
-Sammen er vi sterke-

Trøtta
Husvarm
Husvarm

Post by Trøtta »

Passer godt til meg og!

Tror jeg har gradvis mistet energi, men etter først en operasjon med narkose våren 03, og en kraftig influensa samme høst gikk jeg helt ned for telling...
Trøtta

jølle
Husvarm
Husvarm

Post by jølle »

jeg passer helt inn i mønsteret. Nyland e enig

milla76
Stamgjest
Stamgjest

Post by milla76 »

Det passer sånn noenlunde her også. Fikk vaksinen i 89 og hangla meg gjennom hverdagen sånn noenlunde greit fram til en lang og heftig TWAR-infeksjon i 2001. Da kom den skikkelige kollapsen, selv om jeg likevel greide (eller i hvert fall måtte) jobbe fram til 2004.

Jeg hadde en del halsbetennelser i tenåra, men ellers hadde jeg ikke så mye infeksjoner til å begynne med heller, da... Det gikk mye på hodepine, elveblest, ledd- og muskelsmerter, mage-/tarm og søvnforstyrrelser allerede da.

Men joda, det skjedde noe etter vaksinen, og det ble kraftig forverra ved infeksjon 12 år senere...

Tussen
Groddfast
Groddfast

Post by Tussen »

Mitt sykdomsforløp er identisk med det du beskriver, Dragoneye.

Jeg tror dette også stemmer veldig godt med det bildet foreldregruppen satt med da de satte i gang denne aksjonen...

Takk for at du deler informasjonen fra Nyland og Kavli med oss :tob:

Uansett godt å få en bekreftelse. Men håper virkelig at dette også kan påvirke NPE til å se at våres sykdom har sammenheng med meningokokkvaksinen, selv om de fleste av oss ikke ble alvorlig syke før mange år senere...
Tussen
---------
"Jeg har aldri mislyktes, jeg har bare funnet 10.000 måter det ikke fungerer på!"
Thomas Edison

epstein
Fast plass
Fast plass

Post by epstein »

Samme her.

Startet etter vaksinen med mer beskjeden veksling mellom høy- og lavenergi, søvn- og mageproblemer uten at det var stress inne i bildet, en nevrologisk bøgg i nakken som gjorde konsentrasjons-, koordinasjons- og kombinasjonsoppgaver vanskeligere og slitsomme, hjerte som hoppet over slag (ble sendt til EGK).

Klarte å holde alt i sjakk ved å nok ubevisst aktivitetsavpasse fram til kyssesyke 2000 og fullt utviklet ME. Verre for hver immunutfordring (mycoplasma og ikke minst influensavaksine).

larst
Husvarm
Husvarm

Post by larst »

Hei!

Passer bra her og slik du beskriver det DragonEye.

Mvh
larst

Post Reply