Vaksine-ofrenes spesielle mønster i sykdomsforløp

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Kan faktisk ikke huske om jeg hadde mye infeksjoner, iallefall ikke kraftige men kanskje mer små slik at det ble mistenkt allergier som de ikke fant, trøblete bihuler har kommet etterhvert.
Men det virker også som vi ikke er de som blir aller sykest???? Mer sånn hangle seg gjennom ting til det til slutt stopper opp og man ikke engang klarer å hangle seg gjennom ting lengre????
Men det er iallefall tydelig at MEen hos oss er noe som har utviklet seg over tid og litt sånn ullen, ikke helt til å sette fingeren på :? :? :? :?

Er spent på hvordan framtiden blir for oss???? Om det kanskje kan reversere litt igjen også (Håpe, håpe)

Hvor mange av dere har til tider klart jobb og studier????

Undrende tanker fra
Lene
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

Chanè
Fast plass
Fast plass

Post by Chanè »

Dette stemmer forbløffende på meg også, og jeg har også slekta full av folk med leddgikt og ulike revmatiske sjukdommer.

Roslilja
Husvarm
Husvarm

Post by Roslilja »

Nyland sa til meg at det var vanlig med leddgikt, bekhtrev og MS i slekta.
At det var et mønster at kraftige plager slo ut i 25 års alderen.
Det stemmer med meg.

Jeg har aldri klart noe særlig studier. Og hvertfall ikke noen jobb.
Lett nok å være vennlig når livet går som det skal. Mest verdt er han som smiler, når alt har gått riktig galt.

Casiopeia
Ny bruker
Ny bruker

Post by Casiopeia »

Jeg fikk vaksinen på slutten av 80-tallet. Kan ikke huske noen direkte reaksjon på den (det er jo tross alt mer enn 20 år siden), men husker at jeg slet med halsbetennelser, hodepine og tretthet siden omtrent den tida.

Jeg var veldig skoleflink, og fløt vel på det i mange år. Klarte å få meg en god utdannelse. Men jeg klarte aldri å holde på en jobb. Skoleflinke og pliktoppfyllende meg har en lang rekke med korte vikariater bak meg. I en alder av 34 år og med god utdannelse har jeg ennå til gode å få en fast jobb.

Jeg ble verre etter flere traumatiske opplevelser på rad i 2003-2006, jeg trodde det var depresjon. (Kanskje var det det? Jeg vet ikke, har ikke fått noen ME-diagnose, bare mistenker det)

Det aller verste skjedde for et år siden (februar 2009), da fikk jeg en alvorlig virusinfeksjon som tok meg lang tid å bli frisk av. Nå, mer enn et år senere, ser jeg tydelig at jeg egentlig fortsatt ikke er frisk.

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Casiopeia, hadde faktisk tenkt å spørre deg om du hadde tatt vaksine på 80-tallet, det ante meg da jeg leste sykdomshistorien din!!!!!

Har du fått bekreftet fra folkehelseinstituttet at du fikk ekte vare????

Var hos Dr. Nyland i fjor sommer , en nevrolog på haukeland som er godt kjent for oss med ME da han er en av dem som har tatt oss alvorlig i veldig mange år.
Han er også en av dem som har klokketro på at denne vaksinen har vært utløsende faktor for ME hos endel.
Han sa at han fikk pasienter inn med ME etter vaksinen men som hadde vært tilnærmet friske helt opp i 30-årene. Men veldig ofte så har de vært ekstra trøtte i tenårene f.eks og det har vært småulne symptomer kanskje helt fra den tid.......
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

Casiopeia
Ny bruker
Ny bruker

Post by Casiopeia »

lenemoren73 wrote:Casiopeia, hadde faktisk tenkt å spørre deg om du hadde tatt vaksine på 80-tallet, det ante meg da jeg leste sykdomshistorien din!!!!!

Har du fått bekreftet fra folkehelseinstituttet at du fikk ekte vare????

Var hos Dr. Nyland i fjor sommer , en nevrolog på haukeland som er godt kjent for oss med ME da han er en av dem som har tatt oss alvorlig i veldig mange år.
Han er også en av dem som har klokketro på at denne vaksinen har vært utløsende faktor for ME hos endel.
Han sa at han fikk pasienter inn med ME etter vaksinen men som hadde vært tilnærmet friske helt opp i 30-årene. Men veldig ofte så har de vært ekstra trøtte i tenårene f.eks og det har vært småulne symptomer kanskje helt fra den tid.......
Ja, jeg har fått bekreftet at jeg har fått ekte vaksine. Det forsterket mistanken min om at det kan være ME jeg sliter med. Mest av alt sliter jeg kanskje med å akseptere tanken fullt ut selv. Jeg skulle så inderlig ønske at det som feiler meg var noe som kunne fikses med en pille hver dag eller en kjapp operasjon... ME er skremmende, siden det kan være så hemmende og samtidig ingen konkret behandling.

Post Reply