har du fått Meningokokk B-vaksine?

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Fikk du Meningokokk B-vaksine?

Jeg fikk ekte Meningokokk B-vaksine.
71
41%
Jeg var med på forsøket, men vet ikke om jeg fikk placebo eller ekte vaksine.
11
6%
Jeg har ikke fått Meningokokk B-vaksine.
90
52%
Jeg har ikke ME
2
1%

Total votes: 174

Millemor
Husvarm
Husvarm

Post by Millemor »

Jeg sendte e-post og fikk svar. Jeg har ikke fått meningokokk B-vaksine. Men derimot vaksine mot meningokokk A + C vaksine i 1993.

Link

Det rare med denne vaksinen er at den ikke er tilgjengelig lengre, med uklart svar hvorfor:
(se side 2, avsnitt 6).
http://www.legemiddelverket.no/upload/7 ... utgått.pdf

Huff, jeg får ikke til den siste linken... de som vil lese må markere hele linja og kopiere den til adressefeltet i nettleseren. Hvis ikke noen kan hjelpe meg :oops:

http://www.legemiddelverket.no/upload/7 ... utgått.pdf

Angelizia
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Angelizia »

Jeg fikk i 88

Casiopeia
Ny bruker
Ny bruker

Post by Casiopeia »

Jeg har fått bekreftet at jeg fikk meningogokk B-vaksine under forsøket på slutten av 80-tallet. Vet ikke om jeg har ME, men har sterke mistanker om det. Skal be om å bli utredet så snart jeg får motet meg opp etter en heller nedslående samtale med en ME-skeptisk lege.

Chanè
Fast plass
Fast plass

Post by Chanè »

Jeg fikk to ekte, en i november 1988 og en i januar 1989. Kavli mener bestemt at jeg fikk ME pga disse vaksinene.

Gambetti
Stamgjest
Stamgjest

Post by Gambetti »

Samme med meg Chane, en meningokokk B vaksine i nov 88 og enda en i jan 89. Men jeg ble ikke syk før cirka 93-94, så jeg vet ikke om dette var årsaken for meg.

Fjellrypa
Stamgjest
Stamgjest

Post by Fjellrypa »

milla76 wrote:
Nikki wrote:Jeg gikk på ungdomskolen på begynnelsen av 90-tallet, og husker dette forsøket, men kan ikke huske om jeg var med på det, var alle med?? Enten de fikk vaksinen eller "jukse vaksine"?

Nikki :D
Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det vel sånn at de foresatte kunne reservere seg mot at barnet ble vaksinert, men at du ellers var med. Men det er mulig jeg husker feil...
Det stemmer at (vi) foreldre måtte gi vårt samtykke om barnet vårt skulle være med i dette forsøket. Vertfall ett av barna mine var med, mem har ikke ME, eller andre sykdommer.
Men jeg derimot, som ikke var med.... :syk:

---

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Jeg var med på forsøket i 89 og fikk 2 doser vaksine. Legen min mener at ME'en ikke kommer av vaksinen siden jeg ble syk først 20 år etter.
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

tjukkebolla
Utestengt

Post by tjukkebolla »

Jeg tok aldri vaksinen.
[b]Livet er et eneste stort lerret - kast all den malingen du kan på det.[/b]

Skomageren
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skomageren »

Jeg har sendt inn forespørsel om jeg fikk vaksine eller placebo, er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg får svar?

Sendte mail til:

sysvak@fhi.no

mvh

Tore
*Gikk tildligere under kallenavnet TurboTore, nå har tittelen blitt tåketeTore*

Chanè
Fast plass
Fast plass

Post by Chanè »

Skomageren wrote:Jeg har sendt inn forespørsel om jeg fikk vaksine eller placebo, er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg får svar?

Sendte mail til:

sysvak@fhi.no

mvh

Tore
jeg fikk svar etter en dag eller to tror jeg ..

Skomageren
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skomageren »

Chanè wrote:jeg fikk svar etter en dag eller to tror jeg ..
Kanskje jeg burde purre på dette da, det er over en uke siden. Lurer på om ikke jeg sendte forespørsel tirsdag i forrige uke...

Tore
*Gikk tildligere under kallenavnet TurboTore, nå har tittelen blitt tåketeTore*

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Det tok bare ett par dager fra jeg sendte mail il jeg fikk svar.
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

Post Reply