meningogokk-vaksine og gonade-svikt??

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
73-modell
Er av og til innom
Er av og til innom

meningogokk-vaksine og gonade-svikt??

Post by 73-modell »

Hei!

Lurer på om det er noen her som har fått påvist noen sammenheng mellom gonadesvikt og meningokokkvaksinen..
Skal snart på ME-utredning og har begynt å tenke på om hormonforstyrrelsene og gonadesvikten også kan henge sammen med vaksinen, eller om dette er ting som begynte tidligere i livet.( Før vaksinen som 14-15-åring).

Noen som vet noe???
:tob:
73-modell

Mirate
Stamgjest
Stamgjest

Post by Mirate »

Jeg har påvist store hormonforstyrrelser
og vært til endokrinolog for utredning.
Han fant ikke svuller/syster på binyrene ingen feil på hypfysen og jeg fikk diagnose PVCS.
Nå er jeg ikke sikker på hva gonadesvikt er,men slik jeg forstår det er det litt i den samme gaten av det jeg er blitt utredet for.
Dette er problemer som først ble synlige hos meg etter vaksinen.
Diagnosen ble først stilt for fem år siden. Det var allerede snakk om utredning når jeg var 20 pga. store problemer i svangerskap som resulterte i ufrivillige aborter og alvorlige komplikasjoner da jeg bar frem mine nå 2 barn. Men det ble ikke gjort da jeg kom igjennom første svangerskap.
Definert som høyrisikosvangerskap begge to,men ikke grunnlag for utredning for de hormonelle problemene mine.
Jeg har alltid konkludert med at mine forstyrrelser
ble merkbar da jeg var 16 år,men det er ikke påvist fra lege.
Det var også da jeg fikk mine første ME symptomer.
Håper dette var info som er relevant for ditt spørsmål.
:)
re73

73-modell
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by 73-modell »

Hei og takk for svar Mirata! :D

Gonadesvikt er svikt i eggstokkene og kroppen produserer ikke nok östrogen. Mine eggstokker produserer ikke egg, og hvis dette skyldes vaksinen vet jeg ikke hvor sint jeg blir ettersom det utelukker alle muligheter for egne barn. :( Ikke at det er så ille for meg, for jeg har verdens nydeligste adopterte prins. :D Men at en vaksine skal kunne före til barnlöshet?!? :shock: Som sagt vet jeg ikke om det kan ha sammenheng. Er ikke sikker på om eggstokkene allerede var defekte för vaksinen. Håper å få svar på dette og masse annet hos Dr. Nyland som jeg skal til snart.
73-modell

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Hei og velkommen, 73-modell! :D

Jeg har aldri sjekket eggstokkene mine, men vi har tidligere forsøkt å få barn i flere år, men jeg har aldri blitt gravid. Vet ikke om "feilen" ligger hos meg eller mannen min, men tenkte jeg bare skulle nevne det.

De siste årene har vi dessverre måtte gi opp drømmen om å noen gang få barn, pga. helsa mi... :(

:klem:
Det ordner seg nok! ;)

Millo
Husvarm
Husvarm

Re: meningogokk-vaksine og gonade-svikt??

Post by Millo »

Noen flere med erfaringer innen dette??

Post Reply