Meningokokkvaksinen i Morgenbladet - Når staten gjør deg syk

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Mirabell
Fast plass
Fast plass

Meningokokkvaksinen i Morgenbladet - Når staten gjør deg syk

Post by Mirabell »

Les kronikken av Ola Didrik Saugstad og Jan Helge Solbakk:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dl ... /785824946

Kjempebra!

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Takk for link, Mirabell :to:

De treffer spikeren så til de grader på hodet vedr dette temaet. Som jeg har sagt mang en gang - en liten andel vil få bivirkninger av vaksine, og det er bare slik det er. Det er hvordan myndighetene behandler dette i etterkant som er det viktige. Vi stiller som forsøkskaniner, går det galt så MÅ de ta ansvaret. Det er særdeles graverende at dette ikke tas alvorlig, og som igjen gjør at tiltroen til Folkehelseinstituttet ikke er tilstede.

Siden det faktisk ikke er gjort nok forskning på arveligheten av ME og trigging ved vaksine (og infeksjoner) så er jeg svært skeptisk til å vaksinere våre barn videre siden jeg er 2.generasjon med sykdommen. Og vaksineforsøk er totalt utelukket.
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

Takk også for linken, Mirabell :)
Artikkel wrote:Motstanden mot vaksinen på New Zealand vokste og prosjektet ble tatt opp flere ganger i parlamentet. For snart et år siden ble vaksineprosjektet på New Zealand brått avsluttet. Offisielt het det at det ikke var nødvendig lenger.
Men analytikere hevder at vaksinen ikke hadde reddet et eneste barn fra smittsom hjernehinnebetennelse.

Tvert om, i løpet av siste året vaksinen var i bruk døde det åtte barn på New Zealand av denne sykdommen, alle hadde fått vaksinen.
Åtte barn som hadde fått vaksinen døde. Tankevekkende og skremmende. Den offisielle versjonen er nok manipulert med tanke på mulige erstatningskrav, er jeg overbevist om.

Mislykket prosjekt, ja. :syk:

Når staten gjør en syk og ikke tar ansvar; så er det særdeles graverende, som også Suebird viser til.
Monika

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Takk for link, veldig interessant!

Dette med aluminium i vaksine som kan føre til ME, var helt nytt for meg. Tankevekker!

:lys:

:klem:
Det ordner seg nok! ;)

Dina
Setter rotskudd
Setter rotskudd

Post by Dina »

Jeg la inn link til denne artikkelen her på "Epidemier og vaksiner" den 8. mai, men tråden ble flyttet ganske raskt til "ME i media". Jeg kan ikke skjønne annet enn at den hører hjemme her på "Epidemier og vaksiner".

http://meforum.diskusjonsforum.no/mefor ... t9232.html
Ingen er så døv som den som ikke [b]vil[/b] høre.

Autofil
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Autofil »

Veldig stille anngående Vaksinesaken i det siste, er det overhode noen andre som har fått medhold fra NPE, eller er det fortsatt berre sønn av Dr. Saugstad som reagerte på meningokokk vaksinen, ifølge NPE da selvfølgelig :oops:
Sliten men glad!

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Har ikke hørt om noen som har fått medhold dessverre heller motsatt, men det dukker stadig opp flere som får ME og som har fått vaksinen i ungdomsårene.
Det hadde vært interessant og visst hvor mange vi er oppe i nå og om det er en høyere prosentandel med ME hos de som har fått vaksinen enn hos resten av befolkningen.

Men hvem orker å ta på seg jobben med å finne det ut :(
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

Roslilja
Husvarm
Husvarm

Post by Roslilja »

Det blir rettsak nå i våres en gang på meg tror jeg.....
Last edited by Roslilja on Thu Mar 25, 2010 19:01, edited 1 time in total.
Lett nok å være vennlig når livet går som det skal. Mest verdt er han som smiler, når alt har gått riktig galt.

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Så spennende da Roslilja :to: :to:
Da heier jeg på dere og håper dere klarer å bane vei for at vi alle kan få en oppreisning!!!!!
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

Post Reply