God advokat til søksmål mot Staten v/Pasientskadenemda?

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

ein
Er av og til innom
Er av og til innom

God advokat til søksmål mot Staten v/Pasientskadenemda?

Post by ein »

Da har jeg også gått vedtak fra Pasientskadenemda at klagen min ikke ble tatt til følge. Hvor finner jeg en advokat som har mulighet til å vinne en sak mot Staten v/Pasientskadenemda?

Hvem andre har gått til sak og hvordan går en fram i en slik sak?
Er det noen her på forumet som vil gå til felles sak mot Staten?

I min sak, så har jeg vært hos lege innefor fristen på 3 uker med lignende symtomer av det jeg har i dag. Men har en periode på 12-13 år hvor jeg var symtomfri før sykdommen slår ut for fullt. Pasientklagenemda har i tillegg begrunnet avslaget med at jeg fikk en influensalignende sykdom ca 9 måneder før jeg ble syk og at dette er mer sannsynlig til årsaken fordi det ikke sto noe i journalen hvor lenge denne influensalignende infeksjonen varte (Man går vel ikke til legen for å dokumentere at en er frisk?).

Kalle føtter
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Kalle føtter »

Man skal vel ikke sitere seg selv, men jeg innbilte meg at jeg hadde skrevet omtrent noe av det samme som du ett eller annet sted.
Om at det skulle vært dokumentert når man er frisk.
Kalle Føtter wrote:
Jeg har vært borti så mye som også kan være årsaken.
Hovedgrunnen er en handball jeg fikk på øret da jeg var 13, som forårsaket midlertidig lammelse og hodepine.
At jeg var 100 % restituert etter ett år betyr ingenting.

Journalen er litt lur....
Man skulle hatt meldeplikt på når man føler seg frisk, slik at det kunne stå "pasienten har nå vært i fin form og aktiv med håndball, fotball, korps, kor og band i ett år og 4 mnd, så kom det en ny type hodepine og konsentrasjonsvikt etter en vaksine"

" etter en mindre bilulykke fikk pasienten en blåkul i panna og ble sendt på røntgen, røntgen ga ingen funn og pasienten ble så god som ny etter 4 dager"

Neida, den lille bilulykken henger i til neste gang man kommer til legen, den er evigvarende i journalen.
Så har jeg gjennomgått gjentatte infeksjoner , halsbetennelse da jeg var 15, en lei lungebetennelse i russetida og jaggu hadde jeg en lungebetennelse til da jeg var 22.
Er det rart man blir svekket?
Jeg kan ikke hjelpe deg med advokat, har ikke orket det selv engang.
Men lykke til hvis du finner en, og makter å gå videre :to:
Og en felles sak høres ikke dumt ut.
- Kallemor -

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Svaret på min er nok like rundt hjørnet, og jeg regner med at det er det samme svaret som dere andre har fått...

Jeg er veldig interessert i å finne ut mer om å gå til felles sak! :wink:

Advokaten som mange snakker om i forbindelse med ME-saker, Carolyn Midsem, er kanskje rett person?
Det ordner seg nok! ;)

ein
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by ein »

Det nevnes at det er en eller to som har vunnet en slik sak. Noen som vet hvilke advokater som er brukt til disse sakene?

Hvor mange er intressert i å gå til felles sak?
Selv har jeg ikke rett til fri rettshjelp, men det er sikkert mange som har denne muligheten. Se Rundskriv G 73/96 om fri rettshjelp

jarlem
Ny bruker
Ny bruker

Rettssak!

Post by jarlem »

Vi har nå fått avslag i Pasientskadenemda og kommer til å gå til rettssak - på egenhånd eller felles med dere andre. Har kontaktet Advokat Edmund Asbøll - spesialist på helse, pasient og erstatningsrett. www.advokatasboll.no post@asboll.no telefon 22 51 41 80. Advokat Edmund Asbøll har allerede hjulpet et vaksineoffer til å få erstatning.

Vi kommer ikke til å gi oss! Og jeg oppfordrer alle som har fått avslag til å gå til rettssak mot Staten! Og fortelle mediene og alle vi kjenner og ikke kjenner om alt som har skjedd! Vi er lurt, misbrukt på det groveste og tråkket på langt ned i gjørma!

Fristen til å gå til rettsak er innen seks måneder etter avslag i Pasientskadenemda - men ikke vent, gjør noe med en gang! Det er ditt liv det gjelder! Hvor mye er ikke det verdt?

mvh Jarle
mann til vaksineoffer

Ta gjerne kontakt hvis noen ønsker støtte eller hjelp til noe, så skal jeg hjelpe så langt jeg kan jarleamelby@gmail.com

j-li
Fast plass
Fast plass

Post by j-li »

hm... 6 mnd, ja da er jeg nok forseint ute... Hm.. tenkte kanskje det hadde vært om vi gikk til sak sammen jeg i første omgang!

Skummelt å gå til sak mot staten, og det vet de jo! Kjedelig om mann taper, og blir sittende med alle de saksomkostningene.
J-li

vitende
Ny bruker
Ny bruker

mot staten

Post by vitende »

Det er egentlig ikke det verste å saksøkte Staten i pasientskadesaker. Pasientskadenemnda har egne advokater og jobber på andre satser enn privatpraktiserende. Skulle du tape, blir dermed ansvaret for motpartens saksomkostninger mindre enn hva det ville vært med en privatpraktiserende advokat på den andre siden. Men når det er sagt, er det selvsagt ikke gøy å tape uansett....

Mer om hva pasientskadesaker innebærer kan du også lese her:
http://www.personskadeadvokater.no
http://www.personskadeadvokater.no/pasientskade/

Lykke til!

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

De som går til sak må fortelle hvordan det går!!!!!!

Jeg er alt for sent ute, fikk mitt avslag for minst 1 år siden.
Orket ikke å ta opp kampen. :( :( :( :(
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

Mirabell
Fast plass
Fast plass

Re: Rettssak!

Post by Mirabell »

jarlem wrote:Vi har nå fått avslag i Pasientskadenemda og kommer til å gå til rettssak - på egenhånd eller felles med dere andre. Har kontaktet Advokat Edmund Asbøll - spesialist på helse, pasient og erstatningsrett. www.advokatasboll.no post@asboll.no telefon 22 51 41 80. Advokat Edmund Asbøll har allerede hjulpet et vaksineoffer til å få erstatning.

Ta gjerne kontakt hvis noen ønsker støtte eller hjelp til noe, så skal jeg hjelpe så langt jeg kan jarleamelby@gmail.com
Jeg vet ikke om dette er lov å si her, men jeg vil advare mot Edmund Asbøll. Brukte ham selv i en sak, og jeg ble grovt utnyttet økonomisk, og han var ikke redelig i det hele tatt. Jeg endte til slutt med å skifte advokat, og fikk vite at Asbøll har hatt mange klager av liknende art.

Det gjaldt en annen type sak. Jeg ville likevel ikke nølt med å anbefale å finne fram til en annen felles advokat i denne saken.

Emme
Blomstrer
Blomstrer

Post by Emme »

Jeg vet at det er ei som heter Midsem i Oslo, husker ikke fornavnet men Harald Nyland nevnte henne på det åpne møte i Haugesund i går :D
[url=http://emhsten.blogspot.com]Emme[/url]

berysk
Husvarm
Husvarm

Post by berysk »

Carolyn Midsem
Har datter født i 1988 som fikk diagnosen ME etter 2 år i helsesystemet. Hadde kyssesyken da hun var 15 og ble aldri helt frisk etterpå.

Roslilja
Husvarm
Husvarm

Post by Roslilja »

Jeg har et helt annet inntrykk av Edmund Asbøll. Han virker veldig redelig, og det viktigste er at han har et godt innblikk i hva det vil si å ha ME. Han tar denne vaksinesaken veldig seriøst!
Lett nok å være vennlig når livet går som det skal. Mest verdt er han som smiler, når alt har gått riktig galt.

Post Reply