Swineflu in da house...

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Suebird
Administrator

Swineflu in da house...

Post by Suebird »

Jeps, vår datter på 6 år har vært syk siden søndag. Begynte med høy feber og hodepine. Hun har hatt noe tørrhoste og magevondt. Verken legevakten eller legen hadde behov for å ta henne inn, gav mer eller mindre diagnosen over telefon... Men hun har ikke vært spesielt dårlig, annet enn det første døgnet med høy feber. Da hadde hun feberfantasier og veldig dårlig allmenntilstand (måtte bæres på do og slikt). Men varte bare knappe døgnet. Etter det så har hun vært i grei form. Litt slapp, uggen i magen og lett hodepine. Fikk mail av læreren hennes på onsdag, og halve klassen er hjemme med influensasymptomer. Men siden ingen testes lengre så har ingen fått det bekreftet av skolebarna, så det er ganske frustrerende. Men skolen sa at det var så mange som var syke med like symptomer at det måtte være influensaen.

Enn så lenge er det ingen andre i huset her som har blitt syke, men blir jeg ikke smittet nå så begynner jeg virkelig å lure. Det er jo noe med når ens barn er syke liksom...

Vet ikke hvor lang tid det tar før det bryter ut heller...

Krysser fingrene ihvertfall ;)
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Anastasia
Stamgjest
Stamgjest

Post by Anastasia »

Datteren på 7 ble syk for en og en halv uke siden, sår hals og hodepine på minuttet omtrent og høy feber, men det verste var liksom over på 2 dager, regner med at det var svineinfluensaen. Mannen hanglet litt og jeg merket ingenting som vanlig.

Da trodde vi det ikke var svineinfluensaen fordi den var så mild og hun var bare borte i 4 dager fra skolen. Men i etterkant har jeg hørt om flere med tilsvarende mildt forløp som har fått bekreftet influensaen. :sssh:

Solgløtt
Blomstrer
Blomstrer

Post by Solgløtt »

seks åringen min har vært hjemme denne uken.
Veldig mange i klassen har samme greia.
Men virker mest som en god forkjølelse, det han min hadde. Ikke noe uvanlig.
Regner ikke med at det er nøff-nøff'n
TTT (Ting Tar Tid)

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Ja, det er mange som har tenkt det samme, Anastasia, og vi stusset også veldig over de milde symtomene og spesielt kortvarigheten. Hadde vi ikke fått den beskjeden fra skolen, så hadde vi vært veldig usikre. Her må både leger og helsemyndigheter ta skylden for at man egentlig ikke har snakket om annet enn vaksine og de som blir så dårlige at de havner på sykehus. Jeg har prøvd å få vite hvordan den arter seg på barn, normalt sett, ikke worst case scenario liksom, men det er ikke bare enkelt å oppdrive liksom... Det har rett og slett vært ganske så lik de vanlige virusinfeksjonene som vi haskes med titt og ofte med bhg- og skolebarna.
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Juni
Rotfast
Rotfast

Post by Juni »

Som jeg har vært inne på tidligere - ingenting er bedre enn å få svineinfluensa i mild form og så er man ferdig med det. Veldig mange har hatt et svært mildt forløp og jeg håper og tror at jeg er en av dem. Jeg fikk milde influensasymptomer umiddelbart etter hjemkomst fra ferie i sommer.

Det høres ut som om at det er rimelig sikkert at datteren din gjennomgår svineinfluensa nå, Suebird. Spesielt siden halve klassen har de samme symptomene. Håper hele familien får det i samme milde form hos dere, så er dere ferdig med det.

:klem: Juni
[i]Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg[/i]

Miapia
Groddfast
Groddfast

Post by Miapia »

god bedring til barna :)
"Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see."
Mark Twain

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

God bedring til jenta di.

Håper dere går fri.
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

Mirabell
Fast plass
Fast plass

Post by Mirabell »

Jeg hadde en kortvarig influensaliknende sak for noen uker siden. Var sikker på at det var svineinfluensan. Men ble testet, og viste seg å ikke være det.

Så det er ikke lett å vite hva det er.

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

God bedring til alle som er syke, håper de rammede med familie slipper billig unna dette! :snill: :klem:
Det ordner seg nok! ;)

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Takk for alle lykkeønskninger :D

Nå er snuppa frisk igjen, og har idag vært ute en tur for første gang på en uke ;) Men ingen av vi andre har blitt syke, og da er det vanskelig å tro at vi faktisk vil bli smittet :? For å være vel grafisk av meg så tok jeg imot oppkastet til datteren min med hendene :P Ja, ja, glade som styrer unna - enn så lenge. Er jo ikke på den sikre siden ennå siden inkubasjonstiden er 2-5 dg, og med en i huset med SI så kan vi jo ha blitt smittet helt på slutten også...

Håper alle som evt skulle få det får et mildt forløp! Som Juni sier, så er jo det faktisk å foretrekke - så har man hatt det :)

Tina
Administrator

Post by Tina »

Håper dere slipper unna dere andre.
Kommer dere til å vaksinere dere eller?

Hjemme hos oss er det 2 skolebarn og flere er smittet i klassen. Jeg føler at influensaen står og banker på utenfor døra her. Nå ser det ut til at Rambøl og Nyland mener at vi bør vaskineres.
Ikke lett dette.
-Sammen er vi sterke-

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Hvis Nyland mener det, så føler jeg at det for føeste gang virker noe trygt. Man vet jo aldri, men vi har også en konstitusjon som er trøblete om vi skulle få SI... Når Nyland har gjort seg betraktinger om dette så er det på et særdeles solid grunnlag og kunnskap, derfor er jeg for første gang positiv.

På en annen side så blir vel ikke vi tilbudt vaksinen før risikogruppe 1 er ferdigvaksinert, så da kan allverden ha skjedd i mellomtiden...

Vanskelig dette.

Post Reply