Swineflu in da house...

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Godt å få en update Juni ;)

Men tenkte på det at hvis han spyr opp denne Tamifluen kan han bli imun mot antistoffene?
Er tamiflu antibiotika?

Håper du klarer å hente deg inn igjen etter denne sjauen.. Har tro på det, siden du har vært så bra i det siste :) God bedring til dere alle får jeg si.

:klem:
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Leste akkurat at de svært vanlige bivirkningene (1/10) er diarè, kvalme, oppkast og hodepine..
Kan oppkastet komme av Tamifluen kanskje? Nå har dere jo ordna dere med den andre, men tenkte jeg bare ville skrive det :)
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Juni
Rotfast
Rotfast

Post by Juni »

Gutten min er helt fin nå og skal på skolen igjen i morgen. Det sikreste tegnet på at han er frisk, er at han har begynt å spise igjen.

Jeg kom meg avgårde i barnedåp i helgen og er akkurat kommet hjem. Formen er ikke bra og jeg er veldig sliten. Våknet med en skikkelig dårlig hals i dag, men det har avtatt noe utover dagen. Avventer litt mtp svineinfluensa og Tamiflu. Jeg har jo lenge trodd at jeg har hatt det og derfor er immun, men sikker kan jeg jo ikke være siden jeg aldri ble testet for det.

Mariell: Fritt etter en litt "sliten" hukommelse: Tamiflu er en såkalt antiviral medisin. Den virker på virus i gruppen influensa type A. Antibiotika virker bare på bakterier. Tamiflu virker ved å stoppe produksjonen av nye virus, men den "dreper" ikke de virusene som allerede er der. Dem må kroppen selv ta seg av.

Og til dere som lurer på om dere har fått svin på besøk i heimen: Svineinfluensaen kommer i mange former. Da den kom til Norge var det flere av de første som ble testet som hadde svært svake symptomer, og noen fikk faktisk påvist svineinfluensa uten at de hadde hatt feber. Så det er mulig å bli rammet av svineinfluensa uten å bli særlig syk av det.

:klem: Juni
[i]Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg[/i]

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Godt å høre at det gikk bra med gutten din, har fulgt med litt, og ble skremt av hvor dårlig han var.. Håper ikke du får det og.

Kan man ha hatt svineinfluensa og tro at det kun er en vanlig forkjølelse..?
Jeg var nettopp forkjølet, men er sikker på at det kun var en forkjølelse. Er derimot litt nervøs, da jeg snakka med en butikkansatt i dag som helt tydelig var syk, håper han kun var forkjøla, men han så ikke ut osm han var i form akkurat, han var ikke med i samtalen eller noe..! Skulle absolutt ikke vært på jobb han der, når han håndterer mat som folk kjøper, dagen lang, og alle i bygda er jo innom butikken før eller siden... :?
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Juni: Godt at gutten din er fin igjen! :snill: Håper det ikke er SI du brygger på, kanskje "bare" utkjørt av alt du har vært igjennom? Hvil deg godt, nå, da! :klem:
Det ordner seg nok! ;)

Lennie
Moderator

Post by Lennie »

Puh, godt guten din er frisk nå ja!! :D

Håper alle er friske nå og kan hvile ut etter påkjenningen :klem:
Lennie

H&M-mamma
Husvarm
Husvarm

Post by H&M-mamma »

Har ikke skrevet så mye her inne, men måtte bare si til Juni at jeg er så glad på deres vegne at lillegutten er bra igjen!
Har selv tvillinger som var født like tidlig og nesten like små som din og har hatt mange vanskelige runder med Rs og andre infeksjoner.
Utrolig godt å høre at gutten din er bra igjen! *tørke noen tårer* :snill:

vips
Bofast
Bofast

Post by vips »

Juni: Godt å høre at han er bra igjen! :tob:

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Åååå, dette var gode nyheter, Juni :mrgreen: Og fint at du kom deg i barnedåp! Krysser fingrene for noen dager med ro, og at du får den gode formen din tilbake :klem:

H&Mmamma: Velkommen :klem: Krysser fingrene for tvillingene dine, at SI'en holder seg unna!
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Juni
Rotfast
Rotfast

Post by Juni »

Tusen takk for at dere bryr dere :klem:. Jeg er så utrolig lettet over at vi kom oss gjennom det og at lillegutt er helt fin igjen. Jeg var skikkelig redd når det stod på som verst. Oppdaterer litt om meg selv i presentasjonstråden.

Bill
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Bill »

Ja ja, så sier de lærde at også jeg har fått nøffefluensa. Ganske hard,... fikk den natt til søndag som kastet på meg, og på mandagskvelden hadde jeg 39,3 i feber, og helt utslått.
Er fortsatt skral og tett, og hosten kommer langt nede fra, og i begynnelsen veldig tungt og puste. Men etter at jeg fikk Tamiflu ut på mandagen så ble det lettere og puste. Nå er det heller ikke lenger blod i slimet som kommer langt nede fra luftrøret, så det er jo bra. Men mye pipelyder nedi der. Rene pip-orgelet i blant.
Og du verden for en hodepine, 2 paracet er som å spise en kjeks... kunne like godt slengt paraceteska i komposten.

Og som mannfolk flest så synes jeg forferdelig synd i meg selv.

Hilsen Bill

Juni
Rotfast
Rotfast

Post by Juni »

Uff, det var leit Bill.

Håper du raskt kommer til hektene igjen. Ønsker deg riktig god bedring!

Post Reply