Noen med ME som har tatt svineinfluevaksinen? Erfaringstråd.

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Tina
Administrator

Post by Tina »

Hehe, takk :klem:
-Sammen er vi sterke-

Lennie
Moderator

Post by Lennie »

Skjønner deg godt, Tina :wink:

Har tygd på spørsmålet "vaksine - ikke vaksine" lenge selv nå...

:klem:
Lennie

Eirran
Administrator

Post by Eirran »

Christine overlot beslutningen om vaksine eller ikke til sin fastlege som hun stoler fullt og helt på.

Hun har nettopp vært og tatt den, så får vi se hvordan det utvikler seg.

Kvalme var første reaksjon, men det er vi vant til hehe

Så får vi håpe det ikke blir noe mer.

Hun har ikke fastlege i Oslo, så hun måtte gå på et senter der personer uten fastlege kunne ta vaksinen.
På grunn av hennes diagnoser og allergier, var de faktisk skeptiske til å gi henne vaksinen.

Og oppfølgingen syns hun var ekstremt dårlig. Hun bare sitter på venterommet før hun skal ta bussen hjem, mens personalet prater sammen. Kunne jo kanskje ha fulgt opp personer de var skeptiske til å gi vaksinen for å sjekke om det går bra, men den gang ei.

Videre rapport følger :)
[url=http://www11.nrk.no/urort/user/?id=30627]Du må værra frisk for å værra sjuk[/url]

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Jøss.. Skeptiske faktisk? Hmm..

Håper hun takler den bra, og ikke blir verre på den ene eller den andre måten. Ser frem til update :)
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Eirran
Administrator

Post by Eirran »

I dag har Christine snev av influensa symptomer, tett nese og sår hals, samt at hun fortsatt er øm i armen.

Hun har kuldefornemmelse i armen de satte vaksinen i, men når hun tar på den, virker den varm.
[url=http://www11.nrk.no/urort/user/?id=30627]Du må værra frisk for å værra sjuk[/url]

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Eirran: Krysser fingrene for Christine :to: Merkelig at de ikke sjekket mer til henne ja... De glemte det sikkert i all ståheien med ørtogførti vaksiner :P Men dog dårlig...

Jeg lurer på en ting... I helgen begynte jeg å få hoste, tørrhoste, med durende lyd liksom nedover i luftveiene. Dette kommer og går. Halsen er også litt berørt. Jeg har så og si aldri luftveisinfeksjoner, bank i bordet, alt setter seg i halsen min, så dette er litt nytt for meg. Føler jeg har blitt verre idag, spesielt på morning og formiddag, noe lettere nå, men tetter seg til igjen til kvelden tror jeg. Er det en reaksjon på vaksinen mon tro? At jeg har fått smitten i meg (er jo kontrollert smitte gjennom vaksinen).

Ellers så er armen helt fin nå, og merker ingenting annet :)
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

Eirran wrote:I dag har Christine snev av influensa symptomer, tett nese og sår hals, samt at hun fortsatt er øm i armen.

Hun har kuldefornemmelse i armen de satte vaksinen i, men når hun tar på den, virker den varm.
Hun kan jo få SI i de 2-3 første ukene etter vaksinen også, da.
I tillegg reagere allergisk på innholdsstoffene, siden hun jo også er allergiker; som du nevner.
Det er jo også anbefalt at man skal være frisk når man tar en vaksine, ifølge det jeg har oppfattet.

Kan jo lure på når tid de ME-syke er friske nok til å ta en slik, eller andre vaksiner. Disse gir jo en kraftig immunreaksjon på trolig et allerede svekket eller ubalansert immunforsvar.
En kan jo også lure på hvordan Marionett-viruset XMRV som dr. Bell kaller det, reagerer på en vaksine; dersom det viser seg at Christine har dette viruset også.

Lett skal det ikke være når en har en kronisk sykdom.
Håper hun kommer seg snart igjen og ikke får mer bivirkninger. :lys:
Monika

lykkefund
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by lykkefund »

Ungene ønsker jeg skal ta vaksinen.
De er redd for at jeg skal i værste fall dø.

Men jeg er redd....for vaksinen..vanskelig dette.
jeg må gå mine trinn alene- og jeg skal klare det:-)

http://surekrokodiller.blogspot.com/
http://byskogenkafe.blogspot.com/ sybloggen min

Kira
Bofast
Bofast

Post by Kira »

Takk for oppdatering Eirran! Håper det er en kortvarig reaksjon Christine har fått. :?

Hjemmesykepleien har vaksine klar til meg, men jeg har foreløbig takka nei.Er i tvil... Da jeg spurte Meirleir for et par måneder siden om jeg burde ta vaksina sa han at det trengte jeg ikke, men begrunnelsen fikk jeg dessverre ikke med meg.. :oops: men det virket ikke som han hadde noen bastante meninger om vaksine eller ei.
Heldigvis kommer han tilbake om 2-3 uker, så jeg håper hjernetåka har letta litt så jeg forstår litt mer da.. :ud:
"Mangt skal man møte, mangt skal man tåle, dagen i dag kan bli din beste dag!"

TrineX
Husvarm
Husvarm

Post by TrineX »

Kira wrote:

Hjemmesykepleien har vaksine klar til meg, men jeg har foreløbig takka nei.Er i tvil...

Heldigvis kommer han tilbake om 2-3 uker, så jeg håper hjernetåka har letta litt så jeg forstår litt mer da.. :ud:
Kira, hvis du er interessert i nyheter angående vaksiner, så send meg en PM med e-mail adressen din. Kan sende deg lettleste harde fakta som oppfordrer alle til å tenke seg godt om før en evt. velger å ta H1N1-vaksinen.

TrineX

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Ja, Suebird: Som Monika skriver, så kikker ikke vaksinen inn før etter en stund, 2-3uker. Mulig at man kan få inluensaen i mellomtiden da.. Skummelt med luftveiene altså.. Pass godt på!

Til fredag kommer en update med bivirkninger, som det kommer mer og mer av. En liten link om det:

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/a ... tid=592241

Jeg leste kommentarer til en sak ikveld, og da var det enn mann som var så irritert på Norge, for vi skal bare registrere de mest alvorlige bivirkningene, mens Sverige vil ha inn all informasjon om reaksjoner.
Nå går jo "småbivirkningene" på folkemunnet da, heldigvis. Men rart de ikke vil ha noe statestikk på det.

Håper at disse bivirkningene dere har fått går fort over :klem:
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

TrineX wrote:
Kira wrote:

Hjemmesykepleien har vaksine klar til meg, men jeg har foreløbig takka nei.Er i tvil...

Kira, hvis du er interessert i nyheter angående vaksiner, så send meg en PM med e-mail adressen din. Kan sende deg lettleste harde fakta som oppfordrer alle til å tenke seg godt om før en evt. velger å ta H1N1-vaksinen.

TrineX
TrineX :)

Kan du ikke legge disse lettleste harde fakta inn her da?
Vi er vel ikke så svake her inne at vi ikke tåler å lese slike fakta.

Viktig også for alle som vurderer for og imot. :lys:
Monika

Post Reply