Jeg tok vaksinen 27. okt, og dette skrev jeg på bloggen den 4. november
Jeg har egentlig vært i grei form helt siden vaksinen. Det jeg har kjent av evt bivirkninger har vært så lite at det like godt kan ha vært bare ME’n. Så jeg er foreløpig veldig fornøyd med valget mitt. Og det er fremdeles godt å være ferdig med beslutningen.
Av bivirkninger kan jeg kanskje ha hatt litt svak kvalme i små korte femminuttersbølger – ca 20 ganger de første to-tre dagene. Nesten så jeg ikke merket noe. Jeg har hatt litt vondt i armen, men bare rundt stikket og mye mindre enn hva andre jeg kjenner som har tatt vaksinen har hatt. I et par dager følte jeg meg mer støl/vond i musklene, men ikke det heller så mye at det var mer plagsomt enn ME’n som sådann.
Jeg har stort sett vært i veldig GOD form siden vaksinen. Men et par kvelder ble jeg veldig pjusk etter all aktiviteten på dagen, og da var fallet liksom litt større. Så jeg har følt at jeg har balansert mer på den velkjente grensen mellom god/dårlig form. Morgenen etter var jeg helt i form igjen begge gangene. Nå, litt mer enn en uke etter, kjennes det ikke ut som om jeg er ustabil slik mer. Men som vi vet, veksler dette hele tiden.
En fiffig ting er at jeg har klaget så mye på at det lukter “jern” i huset, og ingen andre har merket det. Som jeg har lett! Og snust rundt dyrene for å se om de har blødd eller noe slikt. Nå er det borte, og jeg lurer på om det kan ha vært et sansebedrag. Leste et sted at metallsmak kan være bivirkning (tror jeg det var), så kanskje det kan være noe tull med luktesans også? Men det er jo bare spekulasjoner.
Så jeg ville ikke klage i det hele tatt på noe av det der.
Alt er bra så langt.
Med tanke på det som diskuteres over, erfarte altså jeg også dette:
Jeg har stort sett vært i veldig GOD form siden vaksinen.
Men samtidig opplevde jeg at det var en skarpere grense mellom god og dårlig form. Så jeg ble raskt pjusk på kvelden.
Nå, litt lenger unna i tid, merker jeg vel ikke noe særlig verken i oppform eller nedform, tror jeg. Jeg er mer pjusk om dagen enn jeg har vært på en stund. Men det er nok heller fordi jeg har vært litt for aktiv enn at det er noen tydelig tilknytning til vaksinen.
Jeg synes det er vanskelig å knytte ting til vaksinen, eller utelukke vaksinen, siden formen veksler så veldig av seg selv når alt er normalt også

. Men stort sett tror jeg at min konklusjon er at jeg ikke har fått noen egentlige signifikante positive eller negative kortidsvirkninger av vaksinen. Langtidsvirkninger er jo ikke godt å si noe om enda.
Det er veldig fint å lese om andres erfaringer også, så dette er en flott tråd

Jeg har lært mye av ME. Om endringer, lengsel og smerte.
Men mest av alt har jeg lært om lykke.
Min blogg: [url=http://englerisneen.com]Kattene mine lager engler i sneen[/url]