Lei all LP maset!

Her finner du tråder om LP, RT, EFT, NLP, CBT, Silvametoden QiGong og lignende. NB! Det betyr ikke at dette er behandlinger som forumet anbefaler eller mener alle skal bruke.

Moderators: mhj, Milou

Gåsa
Husvarm
Husvarm

Post by Gåsa »

Må bare få si takk for et godt forslag! :tob: Denne måten å møte folk på, tror jeg på også....... Men trenger sikkert litt trening...For pr. idag kjenner jeg veldig på presset fra velmenende venner og familie! Jeg kjenner forresten ei som tok LP for et år siden, og som fremdeles kan holde på som aldri før! Det er jo veldig bra,- men jeg kjenner at noe av det jeg lurer på rundt dette med Lp, det er hvor mye du skal være nødt til å gjøre før du får lov til å si at du er sliten.....? Vi er jo bare mennesker mener jeg, men hvis en skal gjøre Lp hver gang en kjenner symptomer/ føler seg sliten,- ja da må det da være fort gjordt å strekke seg for langt!!?

TrineX
Husvarm
Husvarm

Post by TrineX »

Gåsa wrote: - men jeg kjenner at noe av det jeg lurer på rundt dette med Lp, det er hvor mye du skal være nødt til å gjøre før du får lov til å si at du er sliten.....? Vi er jo bare mennesker mener jeg, men hvis en skal gjøre Lp hver gang en kjenner symptomer/ føler seg sliten,- ja da må det da være fort gjordt å strekke seg for langt!!?
Gåsa, viktig spørsmål du stiller rundt LP, og jeg kan forsikre deg om at det er ikke snakk om å presse seg og gjøre LP hver gang du er sliten eller kjenner symtomer. Som en innlæring og i enkelte situasjoner kan en velge å gjøre prossessen hyppig. Men ellers så er det ikke meningen å spise hele kaken på en gang - mye av poenget er bit for bit, eller `step by step´ som de sier på engelsk :) Og så for å understreke dette ytterligere, så er det veldig viktig å legge merke til og skryte av seg selv for hver minste lille framgang og da sier vi Well Done! Det du beskriver om å gjøre LP hele tiden og hver gang, er en beskrivelse av at en `gjør´ perfeksjonisme, og det er faktisk en av de `grøftene´ en kan befinne seg i som lager stress og slitasje og gjør livet vanskelig.. hvis du skjønner. Mitt liv er snudd på hode etter LP - Jeg har hatt noen tilbakefall, men da er det bare å begynne forfra igjen ..

TrineX

Anniken
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Anniken »

Jeg skrev her for noen måneder sier og jeg kan bare si at nå er jeg bedre ved hjelp av AAA! Jeg-unnskyld språket-driter i hele LP! Det som virkelig har gitt resultat er AAA, for min del. Jeg har også nok selvrespekt til å skjønne at det ikke er min skyld at LP ikke var min medisin! Det gjelder å ta små steg og finne lykke i alt vi faktisk kan gjøre, om det er aldri så lite! Jeg har sagt til min sønn at om mamma aldri blir bedre enn jeg er i dag, så har vi det fortsatt bra. Vi lever i en fredelig del av verden, vi har hus og mat, familie og venner og vi kan nyte hverandres selskap hver dag. Mamma kan ikke gjøre alt vi gjorde før, men vi kan se i en bok sammen, se en film, sove sammen, spise sammen og LE sammen. Og kanskje en dag blir jeg enda friskere! Jeg har droppet alt visvas om stolthet og bryr meg ikke om bagateller lengre. Det er jo befriende! Var ikke meningen å virke overflatisk eller som en "besserwisser", men livet er stort og meningsfylt. Vi lærer av alt vi opplever, syk eller ikke. Jeg har mange flere anledninger til å oppleve ekte lykke nå som jeg ikke må stresse med jobb og overtid, tidsklemma og alt det der. Anbefaler forøvrig Anbjørg Sætre Håtun sin bok " Livsglede". Den var sjeleføde for meg, med masse sterke og fine illustrasjoner. :D

Milou
Administrator

Post by Milou »

Så hyggelig å lese dette, Anniken! Høres ut som du har en bra innstilling. Lykke til videre! :D
* Milou *

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Anniken: :tob: *100 :D

Herlig å høre.

Har omtrent samme innstilling til livet som deg, høres det ut som :D
Når det kommr til å fungere bedre, jobber jeg med saken, og er egentlig på vei :-) (AAA)
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

astoria
Husvarm
Husvarm

Post by astoria »

TrineX: Kjempe bra :) Det er så viktig å lære seg å tenke positivt. Det er det som driver oss videre. Har man kun negative tanker og ikke vil forsøke noe så vil man stå på stedet hvil.
[b]Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.
[/b]

Tahnee
Fast plass
Fast plass

Post by Tahnee »

Kjempehyggelig lesning Anniken! Du må ha lykke til videre! :)

Post Reply