ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Søn Okt 26, 2014 07:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir Nov 27, 2012 17:53 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Hei alle sammen!

Er det noen som vet noe om tilbudet de har angående rehabilitering ved Nordås i Bergen? kom gjerne med egne erfaringer om du har, og si noe om opplegget(varighet, hvem du møter av yrkesgrupper, om du synes dette er bra opplegg...etc).

Noen som vet hvor lang ventetid det er der?

Og er det noen som har erfaring fra andre rehabiliteringssteder i helse vest, hva finnes av tilbud? tenker da også på opphold over flere uker...

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Topp

InnleggSkrevet: Tir Nov 27, 2012 18:57 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Hei
Min lege har søkt meg til rehabiliteringsopphold.
Det et lang ventetid mer en 6 mnd fikk jeg vite på et regionalt opptakt kontor.
Ikke sikker på om det blir Nordåstunet eller Hauglandssenteret.
Begge steder skal ha opplegg for ME pasienter.
Nordåstunet startet sitt nye opplegg i januar i år i følge Nevrologisk avd.
Jeg ble søkt inn i sommer, men ikke fått svar av dem enda.

Topp

InnleggSkrevet: Tir Nov 27, 2012 19:16 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Takk for svar :)

Så lang ventetid altså....Ante meg at det er en del ventetid, men 6 måneder. Uff....jeg fikk beskjed på nevrologisk at det ville ta tid, men ikke så lang tid sa de. Uten at de sa hva det betydde og jeg glemte selvsagt å spørre om de snakket om ett par måneder eller ett halvt år!!...Tror jeg tar en telefon og får sjekket at de allfall har fått henvisningen min. Tar ingen sjanse på å "forsvinne" i bunken når det er såpass ventetid. Hmmm så hauglansenteret har også. Det er lite informasjon legen min gir, bra det finnes slike sider som dette. Men slike er det jo ofte i dag, pasientene må selv finne ut av det...

Topp

InnleggSkrevet: Ons Nov 28, 2012 05:40 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Hei

Jeg må dessverre si at jeg har svært dårlig erfaring med rehabilitering på Nordåstunet. I 2008 var jeg på et 3mnd. opphold hvor det var gradvis økende trening og kognitiv atferdsterapi som skulle til for å få en bedre hverdag.Psykosomatisk tilnærming . Resultat: fullstendig sengeliggende. Forsøk på å si fra at dette går ikke ,ble kontant avvist.Stilte jeg legen spørsmål ,fikk jeg ofte svar som "dette snakker vi ikke om". Smertestillende måtte jeg bare glemme , det var antidepressiva som skulle til.
Nå er dette 4 år siden, og noe er nok forandret , men den ansvarlige overlegen og en del av personale er fortsatt det samme.Forteller dette med inderlig håp om at ingen flere ME-pasienter må gjennom tilsvarende behandling.

Topp

InnleggSkrevet: Ons Nov 28, 2012 09:19 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Ok, takk for at du deler din erfaring med oss.
I følge Nevrologisk avd, Dr. Owe. Skal dette være et nytt opplegg som er et tverrfaglig tilbud. Med lege , fysioterapeut, erfoterapeut, psykolog. Om dette er folk som har jobbet der fra før vet jeg ikke.
Min søster kjenner en som har vært der. De var fornøyd med opplegget, han var dårlig, mest sengeliggende. Om det var for å få en form for mestring av sykdommen vet jeg ikke.

Skremmende hvis opplegget er så dårlig. Får prøve å undersøkelse litt. Uff, blir ikke til at en ser frem til et opphold, om det blir slik.

Topp

InnleggSkrevet: Ons Nov 28, 2012 16:21 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Synd å høre om dårlig erfaring. Håper noe har endret seg med årene og det nyetablerte rehabiliteringstilbudet.

Har Nordås også rehabiliteringsopphold hvor en bor der over flere uker eller er det poliklinisk rehabilitering de kun tilbyr, noen som vet?

Topp

InnleggSkrevet: Ons Nov 28, 2012 18:31 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Hei Eliza
Her er adressen til Me-poliklinikk på Nordås:
http://www.helse-bergen.no/omoss/avdeli ... inikk.aspx.

Kan også nevne at jeg etter rehabiliteringsoppholdet på Nordås , har sendt flere brev til nevnte overlege , og bedt om en begrunnelse og evt. beklagelse av behandlingen jeg fikk der. Intet svar. Overlegen er som nevnt fortsatt den medisinsk ansvarlige på ME-poliklinikken.

Topp

InnleggSkrevet: Ons Nov 28, 2012 20:30 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Takk for linken keke.

Det er frustrerende å høre at du ikke har fått noe svar på dine henvendelser. At pasienter ikke blir behandlet individuelt, riktig og gir deg ikke en tilbakemelding engang når du tar kontakt. Jeg har selv jobbet både inne helse og sosial systemet og vet hvor viktig det er med samarbeid og ikke minst gi tilbakemeldinger og informasjon til de som er i kontakt med systemet.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: