ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Det er nå ons aug 23, 2017 02:50

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: søn jan 27, 2013 12:06 
Er av og til innom
Er av og til innom

Er det noe som helst i livet jeg angrer på, så er det at jeg satte min fot inn i kommunens system. Jeg var svært dårlig og min ektefelle måtte være hjemme og pleie meg og det nyfødte barnet. De dagene han måtte på jobb kom min mor langveisfra for og overta.

At jeg fortalte kommunen om dette viste seg og være et møte med ren ondskap. Deres agenda var og få meg ut av systemet, ta fra meg barna, få satt en annen diagnose enn M.E..

De ansatte personlige assistenter hjemme hos meg, opptil 22 timer i uken. Disse skulle finne ut om jeg røykte hasj, om jeg sløset med dyre shampoer, om jeg og min ektefelle hadde et normalt intimt liv sammen, om jeg var lat, de fikk beskjed om og dra meg opp av sengen og være med assistentene og gjøre husarbeid, de ville vite detaljer om meg, hvor min trosretning var og hadde ønsker om at jeg ikke skulle fortsette i den menigheten jeg går i. De fikk beskjed om og finne beskymringer for og så gå videre til barnevernet. De måtte analysere meg, noe som de absolutt ikke var kvalifiserte som.

Saksbehandleren i kommunen forfølgte meg, assistentene ga meg hint om og kanskje skifte farge på bilen våres- siden den var lett synlig for henne. Saksbehandleren sa at jeg kjørte bil for fort, at hun observerte meg både her og der. Det underlige er at de plassene hun observerte meg var ALLE plassene jeg hadde vert bortsett fra hjemme. Saksbehandleren var sykelig besatt av meg og min lille familie. Det var svært traumatisk, for jeg kunne ikke avsi hjelpen for da ville de beskymre seg mer. jeg måtte bare holde ut og vise dem hvem jeg var, hva M.E er og hvordan den påvirket mitt liv. Jeg tok opp samtaler jeg hadde med flere her, for og ikke bli sett på som psykisk fantasi freak. Alt jeg skriver her er bekreftet i samtaler jeg har lagt over på CD, så de har ingenting og ro seg bort fra.

Nå har jeg ingen hjelp, jeg får hjelp fra nettverket.

Barnevernet kom inn i bildet da min minste sønn ikke utviklet seg normalt. Saksbehandleren var rask på og bedømme at dette skyldes meg som en dårlig mor som ikke stimulerte han nok. Jeg fikk valg fra helsestasjonen om og selv sende inn en beskymringsmelding til barnevernet med trussel om at de selv kom til og gjøre det hvis ikke.

Sønnen min fikk barneautisme diagnosen, det tok meg år og godta dette. Jeg var sikker på at dette var min skyld, og hvis det var min skyld så kunne det ikke stemme overens med hans diagnose. Spesialisten hans avkreftet dette på det sterkeste. Og jeg vet med meg selv at jeg stimulerte han masse, alle kreftene mine, all energien min gikk til og være en god mamma for han.

Barnevernet sendte inn familieterpauter, han ene satt og snakket om sine seksuelle fantasier om hva han syns var ok og tenke på og hva han ikke syns var ok. Jeg ble kvalm og frustrert, men måtte holde ut for og bevise hvem jeg var. Jeg hadde da 22 timer i uken med vaskehjelp, og familieterpautene sa at huset var skittent.

De ønsket derfor og anbefale barnevernet og ta fra oss barna. Barnevernet kom hjem, og så ingen beskymring. MEN dette var traumatisk. Jeg vet at jeg absolutt har krav på BPA, men jeg kommer ALDRI til og utsette barna mine for denne ondskapen igjen. Når jeg sluttet med bistanden bedret min helse seg betraktelig. Jeg følte og føler at jeg er herre i mitt eget hjem. Jeg kan være meg selv, uten og være redd for at noen skal lete etter beskymringer. Det er en stor skam at dette har skjedd og tatt så mange år av mitt liv. Dette unner jeg ingen!

Toppen

Legg innLagt inn: søn jan 27, 2013 13:04 
:klem: :klem:

Toppen

Legg innLagt inn: tir des 22, 2015 21:40 
Husvarm
Husvarm

Wow... Bare wow..

Hvis denne historien stemmer, og jeg har ingen grunn til å tro at den ikke gjør det, så er det helt sinnsykt. Jeg håper du kom deg gjennom alt dette uten store konsekvenser for din helse..

Toppen

Legg innLagt inn: ons des 23, 2015 08:35 
Groddfast
Groddfast

:klem:

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+02:00