ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Det er nå fre nov 24, 2017 23:26

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: tir nov 04, 2008 02:42 
Stamgjest
Stamgjest
Brukeravatar

Sted: Nordland
Milou skrev:
En ergoterapeut kommer på hjemmebesøk, og det er helt gratis! Alt du får innvilget av hjelpemidler også.

Hm, nå har jeg ikke fått dem ennå - men - mener det var egenandel på 600kr på filterbriller...?

Dvs standardpar som bestilles ferdig koster under dette, og er således uten egenandel. Men det paret som skulle tilpasses meg og min synsstyrke var det egenandel på.

Fått ymse andre hjelpemidler etterhvert, men ingenting annet har det vært egenandel på.

Veldig, veldig glad i dusjkrakken min! :)

Toppen

Legg innLagt inn: tir nov 04, 2008 02:53 
Stamgjest
Stamgjest
Brukeravatar

Sted: Nordland
EyeCatcher skrev:
Beate skrev:

Det er ergoterapeuten i kommunen som ordner dette.

Hmm noen som har vært hos en ergoterapeut da? de fant ingen regler om fri egenandel for oss med ME og med middlertidig uføresstønad har jeg dessverre ikke råd til og gå til en uten støtte til dette..

hmm men! hvorfor står da seng/madrass oppført på listen?? og ER det noen som har fått en tempur madrass..?

Er det de på NAV som ikke fant regler om fri egenandel....? Det er ganske forunderlig hvor lite disse to systemene - det statlige og det kommunale - vet om hverandre, og det tok meg laaaaaang tid å forstå at det er faktisk to ulike system, som slett ikke samarbeider så smertefritt med hverandre som en kunne ønske....

Men - nok om det - ergoterapaut er en kommunal tjeneste, og gratis sådan. :) Da jeg var på det mest 'surrete' var det ikke så lett å finne dem... Men var vel verdt det da jeg endelig fikk en på hjemmebesøk. :)

I min kommune er de organisert under rehabilitringstjenesten. Har vært i kontakt med flere, og de har alle vært forståelsesfulle og hjelpsomme mennesker.

Er nok ulikt hvor lang ventetid det er i ulike kommuner - jeg måtte vente i 6-8 mnd...! Men da hun først kom ordnet og fikset hun en masse, skrev søknader og det hele. :) Så nå hender det rett som det er at det dukker opp gavmilde herrer fra hjelpemiddelsentralen her, med stadig nye overraskelser - for jeg har selvsagt glemt det meste det ble søkt om.... ;)

Toppen

Legg innLagt inn: fre nov 25, 2011 13:03 
Fast plass
Fast plass
Brukeravatar

Linken til "rullestol, manuell med hjelpemotor" fungerer ikke. (Linken er i enden av setningen).

Toppen

Legg innLagt inn: ons feb 26, 2014 20:59 
Stamgjest
Stamgjest
Brukeravatar

Er det noen som har prøvd El-sykkel? Ser de har den på hjelpemiddelsentralen her jeg bor. Er den mye letterer enn vanlig?
Kanskje det kunne vert et alternativ til bil. Hadde jo spart mye på det.

Toppen

Legg innLagt inn: man okt 16, 2017 22:51 
Ny bruker
Ny bruker

Abnoak

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3

Alle klokkeslett er UTC+01:00