Smelt på tjukka og kastet ut av typen,trenger uføretrygd

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Maria80
Ny bruker
Ny bruker

Smelt på tjukka og kastet ut av typen,trenger uføretrygd

Post by Maria80 » Sun Aug 16, 2015 20:20

Hei. Jeg er smelt på tjukka og typen har kasta meg ut for han vil ikke ha noen unge. Foreldrene mine vil ikke ha noe med meg å gjøre for barnefaren er muslim. jeg er langt nede og har ingen energi. slitt med me i mange år men nå kan jeg ikke jobbe lengre for jeg må ta meg av ungen. Kan jeg få uføretrygd så jeg kan få en fast inntekt og få leilighet til meg og ungen? liker meg best hjemme med tvn og slapper bedre av da.. i arbeidslivet føler jeg meg bare sliten.. var ikke planlagt å bli gravid men vil heller ikke ta abort.. hvordan søker jeg uføre og kan jeg få det innvilget? Håper på tilbakemeldinger fra dere som har uføretrygd og vet noe om prosessen.. ex typen er en drittsekk og kommer ikke til å hjelpe meg med noe. han kan heller ikke si til familien sin at han har smelt meg på tjukka for han har ikke lov å ha sex utenfor ekteskap så ingen hjelp å få fra familien hans heller. Håper på svar fra dere..

Simira
Moderator

Re: Smelt på tjukka og kastet ut av typen,trenger uføretrygd

Post by Simira » Sun Aug 16, 2015 20:48

Alt dette kan saksbehandleren din hjelpe deg med (dvs, skal kunne hjelpe deg med ihvertfall).
Jobber du fulltid nå? Har du dokumentert diagnosen godt? Hvis ikke må fastlege henvise deg og få en ordentlig dokumentasjon på sykdommen og din arbeidsevne. Om du kan jobbe noe med redusert arbeidstid og tilrettelegging bør du gjøre det, du får uansett ikke mye penger på uføretrygd.
Før du kan søke må sykdommen være godt dokumentert, og du må få prøv ut restarbeidsevnen din. Det er en papirmølle som tar en del tid, så det er ingen lettvint vei, men om du faktisk ikke greier å jobbe så er det like greit å starte på prosessen.

Når det gjelder barnefaren har du uansett krav på barnebidrag fra ham. Hva han eller familien mener om det er strengt tatt ikke ditt problem.

badeand
Fast plass
Fast plass

Re: Smelt på tjukka og kastet ut av typen,trenger uføretrygd

Post by badeand » Mon Aug 17, 2015 14:22

Hva skal jeg si, gratulerer og kondolerer? :p

PS. Namsmannen trekker barnebidraget fra lønna/trygda hans hvis han nekter å betale.
Om du ikke får trygd kan du få sosialstøtte.
Om du har for lite til bolig kan du søke bostøtte.
Om meg: syk, ikke ME-diagnose.
Mye friskere nå enn da jeg registrerte meg. :)

Post Reply